Group 11475

بازارچه همساده ها

هزینه تعمیرات آسانسور به عهده کیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

امروزه با گسترش شهر نشینی و افزایش جمعیت شهرها، برج ها و ساختمان های بلند نیز ساخته شدند. از آنجایی که استفاده از راه پله برای رفت آمد در این نوع سازه ها معمولا خسته کننده و وقت گیر است، استفاده از آسانسور بهترین راه حل برای رفت و آمد بین طبقات می باشد. اما آسانسور علاوه بر مزایایی که دارد ممکن است به دلایل مختلفی خراب شود و هزینه ای را بر دوش ساکنان بگذارد. از این رو پرداخت هزینه تعمیرات آسانسور یکی از مسائلی است که موجب بروز اختلافات بین ساکنان و مدیر ساختمان میشود.

آیا هزینه تعمیرات آسانسور بر عهده مستاجر است؟

شارژ ساختمان مبلغی است که به صورت ماهیانه باید توسط ساکنین ساختمان اعم از مستاجر و مالک پرداخت نمایند. این مبلغ صرف هزینه های مشاعات، نظافت و حقوق کارکنان ساختمان و… می شود. از آنجایی که مستاجر نیز از تمام امکانات ساختمان استفاده میکند پس باید شارژ هم پرداخت کند. بدیهی است که مبلغ سرویس و نگهداری ماهانه آسانسور نیز جزوی از شارژ ساختمان محسوب میگردد. حال چه ساکن مالک باشد یا مستاجر فرقی نمیکند.

 

آیا ساکنان طبقه همکف و اول نیز باید هزینه سرویس آسانسور پرداخت کنند؟

این موضوع یکی از مهمترین مواردی است که ساکنان ساختمان ها مخصوصا مجمتع های بزرگ بر سر آن با یکدیگر اختلاف دارند. طبق ماده 23 قانون تملک آپارتمان‌ها در مورد قوانین استفاده از آسانسور ، اعتراض ساکنین طبقه همکف و اول مبنی بر عدم پرداخت هزینه‌های مربوط به علت استفاده نکردن از آن ، قابل پذیرش نیست و تمام ساک

نین ملزم به پرداخت هزینه سرویس و نگهداری آسانسور هستند حتی واحد‌هایی که در بیشتر ایام سال خالی و بلا استفاده هستند ملزم به پرداخت شارژ آسانسور و در نتیجه هزینه سرویس و نگهداری آسانسور هستند .

 

هزینه های تعمیرات اساسی آسانسور بر عهده مستاجر است یا مالک؟

این نوع هزینه ها که شامل تعمیرات کلی (مثلا برای بازسازی یا تعمیرات ظاهری و تعمیر قطعات مکانیکی اصلی) هستند، بر عهده مالک است. زیرا افزایش ارزش آسانسور باعث افزایش ارزش ملک خواهد شد.
البته خسارت هایی که توسط مستاجر به آسانسور وارد شود، باید توسط خود مستاجر جبران گردد.

ثبت و مدیریت هزینه تعمیرات

نرم افزار مدیریت ساختمان همساده ها این امکان را فراهم کرده است تا مدیران ساختمان بتوانند هزینه های گوناگون ساختمان مانند تعمیرات آسانسور، تاسیسات ، قبوض و… را ثبت و مدیریت نمایند و به فاکتور هر واحد اضافه کنند.

ثبت هزینه تعیمرات آسانسور

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
5 2 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها