Group 11475

بازارچه همساده ها

روش های پرداخت شارژ ساختمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

پرداخت شارژشارژ ساختمان هزینه ای است که ساکنان باید به صورت ماهیانه به مدیر ساختمان پرداخت کنند. این مبلغ صرف کارهای مختلف ساختمان مانند سرویس آسانسور، نظافت مشاعات، قبوض مشترک و… می شود.
پیش تر روش های محاسبه شارژ ساختمان برای هر واحد را بیان کردیم. اکنون با ما همراه باشید تا روش های پرداخت شارژ توسط ساکنین و جمع آوری شارژ توسط مدیر را بررسی کنیم.

شارژ ساختمان چیست؟

با گسترش شهر نشینی و رواج آپارتمان نشینی، سبک زندگی مردم نیز تغییر کرده و این امر باعث ایجاد هزینه و مسئولیت بیشتر شده است.

هزینه قسمت های مشترک ساختمان بین تمامی ساکنین (مالکین و مستاجرین) تقسیم می شود و همه ی آن ها موظف به پرداخت این هزینه ها هستند.

هزینه ای که ساکنین به عنوان شارژ ساختمان پرداخت می کنند بر اساس قوانین ویژه ای تعیین می شود.

بهتر است که برای جلوگیری از هرگونه درگیری بین ساکنین و مدیران، همه ی افراد ساختمان قوانین آپارتمان نشینی را مطالعه کنند.

در قوانین آپارتمان نشینی تمامی نکات مربوط به ساختمان آمده است از جمله شارژ ساختمان چگونه محاسبه می شود، هر واحد چه میزان هزینه ای باید پرداخت کند، چرا هر واحد موظف به پرداخت شارژ است، این هزینه ها صرف چه کاری می شود و…

مدیران ساختمان وظیفه دارند شارژ ساختمان را جمع آوری و  در راه پیشرفت ساختمان صرف نمایند.

شاید در ساختمان شما نیز تابلوی اعلانی وجود دارد که برای اطلاع رسانی به ساکنین استفاده می شود. برخی مدیران پس از محاسبه شارژ هر واحد، مبلغ شارژ را در این تابلو قرار می دهند.

قیمت فروش تابلو اعلانات اداری و آپارتمانی cifshop cifboard شیشه دار موکتی - مهرسا تجهیز

 

روش های قدیمی پرداخت شارژ

در هر ساختمان افرادی هستند که سن بالاتری دارند و دارای سواد نیستند. این افراد برای پرداخت شارژ خود نیازمند کسانی هستند که به آن ها برای رسیدگی به این امور به آن ها کمک کنند.

برخی از ساکنین نیز با مراجعه به شعبه بانک نزدیک به محل سکونت، مبلغ بدهی شارژ خود را تسویه می کنند.

در برخی که مجتمع های مسکونی نیز دفتر مدیریت وجود دارد و ساکنین با مراجعه به این دفاتر شارژ خود را پرداخت می کنند.

بعضی از  ساکنین نیز شارژ خود را با مراجعه با مدیر ساختمان  از طریق دستگاه کارتخوان ساختمان پرداخت می کنند.

هر ساختمان در شبکه های اجتماعی گروه مخصوصی دارند که در آن تمامی ساکنین عضو هستند. در این گروه اطلاع رسانی های مربوط به ساختمان انجام می شود. ساکنین نیز مبلغ شارژ خود را کارت به کارت کرده و در این این گروه عکس فیش خود را بارگذاری می کنند.

اما  این روند مشکلات پرداختی مخصوص به خودش را دارد.

وقت گیر بودن این روند باعث می شود که ساکنین پرداخت شارژ را عقب بیندازند. مدیر نیز در ثبت و مدیریت این هزینه ها ممکن است به مشکل بخورد و حساب و کتاب از دستش خارج شود.

همچنین در روش های قدیمی اعلام و پرداخت شارژ میزان قابل توجهی کاغذ مصرف میشود و محیط زیست پیرامون ما آسیب زیادی وارد می کند.

پس چاره چیست؟

پرداخت آنلاین شارژ

ورود به عصر دیجیتال و گسترش اینترنت بسیاری از کار ها و فعالیت های روزانه فردی و جمعی را به مراتب ساده، راحت و سریع تر کرده است. کارهایی همچون پرداخت شارژ ساختمان که در گذشته به صورت دستی ، کارت به کارت و… انجام می شد، امروزه به روش آنلاین و توسط درگاه های پرداخت انجام می شود .

اطلاعیه در خصوص استفاده از درگاه پرداخت آنلاین بانک - سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

پرداخت شارژ آنلاین میتواند در فرایند راحت و سریع تر شدن فعالیت های روزانه فردی یا جمعی نقش موثری داشته باشد . همچنین دسترسی سریع و آسان برای پرداخت شارژ ساختمان کار را برای ساکنین مجتمع ها و ساختمان ها به مراتب راحت تر خواهد کرد .

نرم افزار های مدیریت ساختمان راهکاری برای مدیران و ساکنین هستند. بوسیله این نرم افزار ها میتوان عدم وجود ساختار سیستمیک و یکپارچه در زمینه مدیریت ساختمان را جبران کرد.

پیشنهاد

استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان بهترین روش برای مدیریت ساختمان به شیوه نوین و برتر میباشد. داشتن اطلاعات جامع از تمامی ساکنین، سامانه پیامکی و امکان پرداخت شارژ به صورت آنلاین نمونه مواردی از امکانات این نرم افزار مدیریت ساختمان به حساب می آید. تحت وب بودن نرم افزار همساده ها و همچنین طراحی ساده و آسان این برنامه استفاده از این نرم افزار را برای شما بسیار ساده و راحت میکند.

مقالات مرتبط:

نرم افزار حسابداری یا مدیریت ساختمان؟

بهترین روش مدیریت ساختمان

نکات قابل توجه در آپارتمان

مدیر ساختمان و وظایف و اختیارات او

اعتراض به شارژ ساختمان

0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها