Group 11475

بازارچه همساده ها

جلوگیری از مشکلات مدیریتی در ساختمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

بر اساس ماده ۸ قانون تملک آپارتمان‌ها در ساختمان هایی با بیش از سه ساکن، باید پس از تشکیل مجمع عمومی ساختمان، شخصی به عنوان مدیر ساختمان توسط مجمع مشخص گردد.
پیش تر با وظایف و اختیارات مدیر ساختمان آشنا شدیم. اکنون مواردی را بررسی میکنیم که ممکن است مدیر ساختمان را به اشتباه بیندازند و پیشگیری از آنها موجب جلوگیری از وقوع مشکلات مدیریتی می شود.

نداشتن صورتجلسه مدیریت ساختمان

هیئت مدیره ساختمان تصمیمات و اقداماتی که بعد از هر جلسه باید انجام دهند را در صورتجلسه ای که همان خروجی جلسه محسوب میشود، جمع آوری میکنند. آنها وظیفه دارند این صورتجلسه را نگهداری نموده تا در مواقع مورد نیاز قابل استناد باشد. همچنین با تغییر مدیر، این صورتجلسات به همراه سایر مدارک ساختمان باید به مدیر بعدی تحویل داده شود. نداشتن این صورتجلسه از مشکلات مدیریتی محسوب میگردد.

نداشتن بیمه آتش سوزی ساختمان

طبق ماده 14 قانون تملک آپارتمان ها، مدیر ساختمان که از سوی مالکان برای اداره امور مجموعه ساختمان انتخاب می شود و کتبا یا عملا این مسئولیت را می پذیرد، باید کل ساختمان را در مقابل حادثه آتش سوزی نزد یکی از شرکت های بیمه گر، بیمه کند.

بیمه آتش سوزی چیست - معرفی انواع بیمه آتش سوزی - ثبت شرکت

عدم تعمیر و نگهداری تجهیزات ساختمان

حفظ و نگهداری ساختمان یکی از وظایف مدیر و مدیران ساختمان است. بنابراین هرگونه اقدامات مربوط به تعمیرات و نگهداری تجهیزات ساختمان مانند آسانسور، مشاعات و… بر عهده مدیر یا مدیران ساختمان می باشد. از این رو اگر بدلیل سهل انگاری مدیر ساختمان و عدم تعمیرات و نگهداری ساختمان خسارتی بر آن وارد گردد، مسئولیت به عهده مدیر است.

اطلاع رسانی ساکنین

مدیر ساختمان وظیفه دارد با نصب اعلامیه‌ها و اطلاعیه‌های لازم ساکنین را از تصمیمات و اقدامات ساختمان با خبر کند. استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان، اطلاع رسانی را آسان نموده و از دغدغه مدیر کم میکند.

اطلاع رسانی ساکنین

پیشنهاد

همانطور که دیدیم مدیریت ساختمان وظیفه ای است که نمیشود به راحتی از آن سرباز زد و دارای مسئولیت هایی است که درصورت سهل انگاری و بی توجهی مشکلاتی را برای ساکنین مجمتع به وجود خواهد آورد. از این رو مدیریت ساختمان نیازمند ساختاری یکپارچه و قابل دسترسی و استناد است. نرم افزار مدیریت ساختمان همساده ها راهی نوین برای مدیریت ساختمان به روش آنلاین میباشد. با استفاده از این نرم افزار میتوانید به راحتی ساکنین را از نتایج جلسات و اطلاعیه های مهم باخبر کنید و علاوه بر امکاناتی مانند مدیریت شارژ، صدور فاکتور، ارسال پیام به ساکنین و… ساختاری یکپارچه را برای مدیریت ساختمان خود به ارمغان آورید.

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها