Group 11475

بازارچه همساده ها

بهترین اینترنت آپارتمان

بهترین اینترنت آپارتمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

با گسترش و بزرگ شدن اینترنت، روش ها و سبک های مختلفی برای ارائه اینترنت نیز پدیدار شدند. در  آپارتمان و سبک زندگی آپارتمان نشینی نیز، انتخواب نوع درست اینترنت میتواند از نظر مالی کمک کننده باشد. بهترین اینترنت آپارتمان چیست ؟

بهترین اینترنت آپارتمان

بهترین اینترنت آپارتمان

انتخواب بهترین اینترنت برای ساختمان و آپارتمان نشینی، به شما و نوع نیاز شما به اینترنت بستگی دارد. شما باید بر اساس نیاز خود نوع اینترنتی را انتخواب کنید که نیاز شما را به طور کامل رفع کند.

اینترنت ADSL، یکی از بهترین اینترنت های آپارتمانی

اینترنت ADSL

کلمه ADSL مخفف عبارت Asymmetric digital subscriber line و به معنای خط مشترک دیجیتال نامتقارن است. پس از دریافت اشتراک اینترنت از شرکت­‌های اینترنتی، سیم تلفنی که وارد منزل شما می­‌شود علاوه بر صوتی که از سمت مخابرات و برای برقراری تماس‌ها می­‌باشد، حاوی داده­‌های دیجیتال نیز می‌باشد. این نوع اینترنت برای استفاده عمومی و معمولی بسیار مورد مناسب و محبوبی میباشد.

اینترنت VDSL

اینترنت VDSL

فناوری دیگری که بر بستر DSL توسعه داده شده VDSL نام دارد. VDSL که کوتاه شده‌ی عبارت Very-high-bitrate Digital Subscriber Line به‌ معنی «خط اشتراک دیجیتال با نرخ بیت بسیار بالا» است و در مقایسه با ADSL شباهت بیشتری به اینترنت کابلی (Cable Internet) دارد. درواقع گرچه VDSL نیز بر مبنای DSL توسعه داده شده است، اما بین این فناوری و اینترنت کابلی شباهت‌هایی به‌چشم می‌خورد.

نسل اول VDSL می‌تواند سرعت دانلود ۵۲ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود ۱۶ مگابیت‌برثانیه را ارائه دهد. سرویس‌های VDSL پتانسیلِ این را دارند که سرعت آپلودی در حدود ۶۰ مگابیت‌برثانیه را به کاربر ارائه دهند؛ البته دریافت این سرعت بالا، به معیارهای مختلفی از جمله فاصله تا سوییچ‌های VDSL شرکت ارائه‌دهنده اینترنت بستگی خواهد داشت. این نوع اینترنت برای افرادی است که نیاز به سرعت نسبتا بالایی در آپلود و دانلود اینترنت دارند و مصرف اینترنت زیادی را دارا هستند.

اینترنت فیبر نوری

اینترنت فیبر نوری

فیبر نوری سریع ترین روش اتصال به اینترنت برای کاربران خانگی است و اخیراً پای خود را به ایران، دست کم به شکل محدودی باز کرده است. با این حال همچنان در مقایسه با فناوری های اینترنت ثابت دیگر از جمله ADSL و VDSL گستردگی کمتری دارد.

«FTTx» (سرواژه Fiber to the x) یا شکل‌های دیگر آن از جمله FTTH از اصطلاحاتی است که این روزها بسیار به چشم می خورد. FTTx یکی از روش های دسترسی به اینترنت ثابت است که به جای تمام یا بخشی از کابل مسی (از جمله کابل تلفن برای ADSL و VDSL) از کابل های فیبر نوری بهره می برد. بسته به این که به جای «x» چه حرفی قرار بگیرد می تواند اشاره به روش های مختلف ارائه آن به مشترک داشته باشد.

در این کابل ها، نور حامل داده ها است و به همین دلیل نویزهای معمول که بر کابل های فلزی اثر می گذارد، تأثیری بر سیگنال های اطلاعات ندارد. فیبر نوری امکان ارائه سرعت بسیار بالای یک گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کند و البته در عمل سرعت نهایی کمتر از این مقدار است. اما باز هم در مقایسه با VDSL2 با سرعت تئوری تا 300 مگابیت بر ثانیه چندین برابر سریع تر است.

این نوع از اینترنت برای استفاده های تخصصی و حرفه ای از اینترنت استفاده میشود. اینترنت های FTT و VDSL از جمله اینترنت های مناسب برای بازی های رایانه ای آنلاین میباشند.

منبع : digiato.com

0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها