Group 11475

بازارچه همساده ها

نکات و روش های نگهداری سگ در آپارتمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

امروزه انسان ها علاقه زیادی به نگهداری حیوانات خانگی از جمله سگ، گربه و… پیدا کرده اند. اما اگر فکر میکنید نگهداری از این حیوانات دوست داشتنی صرفا غذا دادن به آنهاست، سخت در اشتباهید!
اگر میخواهید سگی را وارد زندگی خود کنید، اول باید نکات و روش های نگهداری لازم را درمورد این حیوان بدانید. از آنجایی که نگهداری سگ یک مسئولیت بزرگ است، در این مقاله به بررسی اصول نگهداری سگ در آپارتمان می پردازیم.

قدم اول: انتخاب سگ مناسب

قبل از هرچیزی، باید با توجه به اولویت هایتان تصمیم بگیرید مثلا چه سگی از چه نژادی را به خانه بیاورید. پس اول اولویت هایتان را بر اساس ویژگی سگی که میخواهید مشخص نمایید. برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • اندازه سگ

بهتر است سگتان را باتوجه به فضای موجود درون خانه انتخاب نمایید . برای مثال اگر در آپارتمان زندگی میکنید، خوب است نژادی را انتخاب کنید که زیاد بزرگ نشود تا بتوان به راحتی از آن در خانه نگهداری کرد.
در این رابطه میتوان به نژاد های بولداگ فرانسوی، چی واوا و یورک شایر تریر اشاره کرد.

سگ های خانگی

  • سطح انرژی سگ

سعی کنید سگی را انتخاب کنید که زیاد نیاز به تحرک نداشته باشد. مخصوصا اگر در آپارتمان زندگی میکنید! زیرا در این صورت حیوان نمیتواند به اندازه یک خانه حیاط دار تحرک داشته باشد و باید هرروز سگتان را برای پیاده روی به بیرون از خانه ببرید. اگر از این کار بیزارید، سگ‌های باست هوند میتوانند انتخاب مناسبی باشند.

سگ کم انرژِی

  • مراجعه به مرکز حیوانات خانگی

پس از انتخاب نژاد مورد نظر، به یک پناهگاه حیوانات خانگی مراجعه و از سگ های مختلف بازدید کنید. میتوانید با مشورت با کارشناسان حاضر در مرکز، با توجه به شرایط خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

گام دوم: مکان مناسب نگهداری سگ

  • ایمن سازی فضا

نکاتی که در این باره باید رعایت کنید عبارتند از: ایمن سازی سیم های لخت یا آویزان، قرار دادن گیاهان دور از دسترس سگ ها و ایمن سازی کابینت ها به وسیله قفل کودک .

  • در نظر گرفتن فضایی برای سگ

زمانی که سرکار هستید یا به مسافرت میروید میتوانید از پارک سگ یا باکس برای نگهداری سگتان استفاده کنید و به سگتان عادت بدهید زمانی که حضور ندارید به آنجا برود. بهتر است برای ساخت و اندازه این فضا از دامپزشک کمک بگیرید.

پارک سگ باکس سگ

  • سموم خانگی دور از دسترس سگ نگهداری شوند

همیشه سعی کنید مواد شیمیایی مانند شوینده ها، انواع کود ها و آفت کش هارا دور از دسترس سگ خود نگهداری کنید. 

سگ ها بسیار بازیگوش و باهوش هستند و به این دلیل می توانند لوازمی که در زیر ظرفشویی قرار می دهید را بردارند. برای همین لازم است برای قسمت هایی که مواد شیمیایی خود را نگهداری می کنید، از قفل های کودک برای بستن آن قسمت ها استفاده کنید.

  • شستشوی منظم وسایل سگ

گرد و خاک موجود در سطوح مختلف خانه و میکروب ها بر روی وسایل و اسباب بازی های سگ شما قرار می گیرند. به همین دلیل لازم است که حداقل هفته ای یکبار وسایل سگ خود را بشویید و از ابتلا مریضی به سگ خود جلوگیری کنید.

  • از غذای خود به سگ ندهید

بسیاری از غذاهای انسان مانند شکلات، ادویه، پیاز و سیر برای سگ ها سمی هستند و ممکن است مشکلات جدی برای سگ به وجود بی آورد و برای سلامتی آن ها مضر است.

حتما خوراکی هایی مانند آدامس، آبنبات و پاستیل را دور از دسترس سگ خود نگه دارید زیرا این خوراکی ها دارای ماده ای به نام زایلیتول هستند که این ماده نوعی شکر است و برای سگ ها اصلا مناسب نیست و باعث به خطر افتادن سلامتی آن ها می شود.

اما برخی از غذاهای انسان هستند که برای سگ ها مناسب است و دامپزشک هم آن هارا برای سگ توصیه می کند. این مواد عبارتند از مرغ ساده، برنج ساده و کدو.

نکات بهداشتی که باید درباره سگ ها بدانید

اگر شما هم میخواهید در نگهداری سگ در آپارتمانتان به مشکل نخورید، نکات زیر را رعایت نمایید.

  • شانه زدن موهای سگ هر سه،چهار روز
  • تمیز کردن لای پای انگشتان سگ پس از هربار بیرون رفتن
  • عقیم کردن سگ (مهم)
  • اصلاح سگ هر 6 ماه
  • تغذیه سرشار از  سبزیجات
  • جلوگیری از مصرف شیرینی و شکلات توسط سگ
  • نمک و غذاهای نمک دار و خوراکی هایی مانند چیپس باعث تشنج حیوان در درازمدت میشود.
  • چک کردن سگ هر 6 ماه یکبار توسط دامپزشک
  • جگر، شش، دل و قلوه و کلیه و… به سگ ندهید.
  • بیش از اندازه به سگ خود غذا ندهید
  • اگر سگ شما با سرعت زیادی وعده های غذایی خود را می خورد ممکن است مبتلا به بیماری های معده مبتلا شود. پس برای همین سرعت غذا خوردن سگ خود را کاهش دهید.

ورزش و تحرک ذهنی سگ

برخی از موارد باعث بهبود سلامت سگ و کاهش خطر ابتلا به آلزایمر سگ ها می شود. در ادامه به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

پیاده روی منظم

پیاده روی منظم باعث جلوگیری از بی حوصلگی، افسردگی، متعادل نگه داشتن وزن سگ، کمک به دستگاه گوارش و کمک به سوزاندن انرژی اضافی در سگ ها می شود.

تنوع در بازی ها

زمانی که شما در بازی با سگ خود تنوع ایجاد کنید، سگ شما همیشه ذهن باز و قوی خواهد داشت همچنین باعث می شود که منتظر بازی های جدید از سوی شما نیز باشد.

برای تنوع در بازی ها شما می توانید اسباب بازی های اورا عوض کنید و اورا به مکان های مختلف ببرید.

ایجاد چالش های فکری

سگ ها نیز به چالش های فکری و فکر کردن نیاز دارند.

همراه هم ورزش کنید

همراه با سگ خود ورزش کنید زیرا انرژی شما بر روی او نیز تاثیر خواهد گذاشت و باعث آرامش او خواهد شد.

 

قانون نگهداری سگ در آپارتمان چیست؟

طبق قوانین نگهداری سگ تنها در خانه مجاز است و حیوان خانگی خود را در قسمت های مشاع مانند حیاط، پارکینگ، راهرو، راه پله و… نگهداری کرد.

اگر هنوز در انتخاب حیوان خانگی شک دارید، پیشنهاد میشود ابتدا مقاله حیوانات خانگی مناسب برای ساختمان را مطالعه نمایید.

این مقاله توسط تیم نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها نوشته شده است. همساده‌ها یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان است که امکاناتی مانند ثبت و مدیریت واحدها، پرداخت آنلاین شارژ و قبوض، ارائه گزارش‌های مالی، اطلاع‌رسانی به ساکنین، و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن تحت وب بوده و از طریق تلفن همراه و کامپیوتر قابل دسترسی است. همچنین، امکاناتی برای نظرسنجی، مشاهده بیلان ساختمان، و پشتیبانی قوی نیز دارد. همساده‌ها با هدف سهولت در مدیریت ساختمان و بهبود تعاملات بین ساکنین و مدیران طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

قوانین نگهداری از حیوانات در آپارتمان

نکات نگهداری گربه در آپارتمان 

ویژگی یک مدیر ساختمان خوب

روش‌های جلوگیری از ورود حشرات به خانه

چگونه از گربه خود نگهداری کنیم ؟ 

هزینه نگهداری گربه در آپارتمان

 

 

 

5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها