Group 11475

بازارچه همساده ها

قوانین مالیاتی ساختمان ها و مدیران ساختمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

قوانین مالیاتی مربوط به ساختمان ها و مدیران ساختمان، مجموعه‌ای متنوع را تشکیل می‌دهند که آگاهی از آنها برای اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در این حوزه از جمله مدیر ساختمان، امری ضروری است. در این مطلب، به بررسی اجمالی مهمترین قوانین مالیاتی در حوزه ساختمان و جمع آوری شارژ خواهیم پرداخت.

مالیات بر تراکنش‌های مالی مثل کارت به کارت چگونه است؟ آیا دستگاه کارتخوانی که برای جمع آوری شارژ ساختمان مسکونی استفاده می گردد، مشمول مالیات میشود؟ در ادامه به سوالات شما پاسخ میدهیم و در آخر راهکاری برای آن بیان میکنیم. با ما همراه باشید.

آیا جمع آوری شارژ به روش کارت به کارت و پوز دردسر ساز خواهد شد؟

یکی از روش های جمع آوری شارژ که بین مدیران ساختمان رواج دارد، اعلام شماره حساب (کارت به کارت) یا استفاده از دستگاه پوز (کارتخوان) مخصوص ساختمان است. در این روش ساکنین ساختمان مبلغ شارژ را که از پیش مشخص شده است، به صورت ماهانه به شماره کارتی که مدیر ساختمان اعلام کرده واریز میکنند یا به وسیله پوز ساختمان کارت میکشند.

مالیات کارتخوان ساختمان

با وضع قوانین مالیاتی جدید، مدیران ساختمان دچار نگرانی شده اند. چراکه دنبال دردسرهای مالیاتی نیستند.

برخی از مدیران و هیئت مدیره ساختمان در این مواقع اقدام به تاسیس شرکت و افتتاح حساب حقوقی به نام ساختمان میکنند. که کاری اشتباه است! زیرا در این صورت خود را درگیر مشکلات مالیاتی همچون تنظیم اظهارنامه مالیاتی و … میکنند. بهتر است بجای این کار، حسابی به نام اعضای هیئت مدیره ساختمان ( حداقل 3 نفر) باز کنید تا حساسیت اداره مالیات نسبت به حساب کمتر شود و بتوانید در آینده توضیحات بهتری ارائه دهید.

باید بگوییم در صورتی تراکنش ها در یک حساب اهمیت پیدا میکنند که مبالغ ورودی و خروجی بسیار بالا و چشمگیر باشد. در غیر این صورت جای نگرانی نیست . البته در روزهای اخیر قانونی وضع شده که موجب محدودیت در سقف کارت به کارت ها میشود :

بر اساس دستور رئیس مرکز اطلاعات مالی کشور، حداکثر مبلغ کارت به کارت برای تمام افراد بدون پرونده مالیاتی، در یک ماه یک میلیارد تومان شد.

نظر به استفاده برخی صنوف از حساب های نیابتی بویژه از طریق خدمات کارت به کارت در شبکه بانکی کشور; با نظر داشت اطلاعات دریافتی از آمار تراکنش های سال ۱۴۰۱ افراد فاقد پرونده مالیاتی در الگوی ۱۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به ارزش حداقل ۳۵ میلیون تومان و در اجرای تبصره (۳) ماده (۸) آئین نامه اجرایی ماده (۱۴) الحاقی قانون مبارزه با پولشویی ارائه خدمات کارت به کارت بیش از ۱۰ میلیارد ریال یا ۲۰۰ تراکنش دریافتی در ماه به اشخاص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی در تمامی کارت های بانکی متصل به کد ملی اشخاص مذکور ممنوع می باشد.

همچنین طبق قوانین جدید از سال 1401، دستگاه‌های بدون کد مالیاتی فاقد اعتبار هستند و جمع آوری خواهند شد. دریافت کد مالیاتی توسط هیئت مدیره ساختمان هم عواقب خودش را دارد و پیشنهاد نمیشود.

اما راه حل چیست؟🧐

راهکار

باتوجه به اینکه روش های قدیمی جمع آوری شارژ دیگر موثر نیستند، باید به دنبال راهکاری نو برای حل مشکلات مدیریتی در حوزه جمع آوری شارژ ساختمان باشیم. بهترین روش، استفاده از درگاه های پرداخت نرم افزارهای مدیریت ساختمان می باشد.

پیشنهاد ما استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان همساده ها است. شما میتوانید با نرم افزار همساده ها به مدیریت دریافتی ها بپردازید و از امکانات حسابداری این نرم افزار استفاده کنید و دیگر نگران دردسرهای مالیاتی نباشید!
امکانات و تعرفه نرم افزار همساده ها را در این لینک مشاهده کنید.

مقالات مرتبط:

تخلفات مدیر ساختمان

وظایف مجمع عمومی ساختمان

مشکلات مدیریت سنتی ساختمان

روش های مدیریت ساختمان

نرم افزار مدیریت ساختمان یا شبکه های اجتماعی؟

نرم افزار حسابداری یا مدیریت ساختمان؟

مزایا و معایب نرم افزار مدیریت ساختمان

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
4.7 3 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیروس
سیروس
2 ماه قبل

با سلام

لطفا با شفافیت بیشتری در مورد عدم مشکل مالیاتی برای مدیران با حساب مشترک حقیقی از طریق نرم افزار شما توضیح بفرمایید.

ویرایشگر
پاسخ به  سیروس
2 ماه قبل

با سلام
نظر شما جهت بروزرسانی مقاله به تیم محتوا انتقال داده شد