Group 11475

بازارچه همساده ها

قوانین نصب تابلو در نمای ساختمان

قانون نصب تابلو در نمای ساختمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

نمای بیرونی ساختمان از قسمت های مشترک ساختمان محسوب میشود و مانند سایر مشاعات قوانین خاص خود را دارد. گسترش روش های تبلیغات سبب شده تا از این قسمت ساختمان برای نصب تابلو های تبلیغاتی استفاده شود. در ادامه به بررسی قوانین نصب تابلو و بنر در نمای ساختمان میپردازیم. با همساده ها همراه باشید.

مقدمه

نصب تابلو در نمای ساختمان از جمله مسائل مهم در طراحی شهری و بهبود نمای شهری به حساب می آید. تابلو ها می توانند نقش مهمی در تبلیغات، معرفی کسب و کار ها و حتی ارتقا برند ها ایفا کنند. لازم به ذکر است که نصب تابلو ها نیازمند رعایت قوانین و مقررات خاصی است. این قوانین از مشکلات قانونی، حقوقی و زیباشناختی جلوگیری می کنند.

انواع تابلوها

به طور کلی تابلوهایی که در نمای ساختمان نصب میشوند، سه دسته میباشند.

تابلو های تجاری

این نوع تابلو بیشتر برای معرفی شرکت، محصول یا کالا نصب میشود.

تابلو های ترافیکی

این تابلو ها برای اطلاع رسانی به شهروندان استفاده میشوند.

بیلبوردها

بیلبوردها تابلوهای بسیار بزرگی هستند که در مناطق پر تردد همچون اتوبان ها نصب میشوند.

نصب تابلو در نمای ساختمان

اهمیت قوانین نصب تابلو

قوانین نصب تابلو، به منظور حفظ زیبایی شناسی شهری، جلوگیری از مزاحمت های بصری و اطمینان از امنیت عمومی تصویب شده اند. تابلو های نامرتب و نا منظم می توانند به تداخل در نمای شهری منجر شوند و همچنین در مواردی ممکن است باعث بروز خطرات ایمنی شوند.

قوانین نصب تابلو در نمای ساختمان اداری و مسکونی

در ادامه قوانین و نکات مربوط به نصب اینگونه تابلوها را در نمای ساختمان بیان میکنیم.

ابعاد تابلو

ابعاد تابلو باید متناسب با دهانه ورودی ساختمان باشد. از این رو مقادیری برای ابعاد تابلو در نظر گرفته شده است که باید به آنها توجه کنید :

  • حداکثر عرض تابلو 180 سانتی متر میباشد.
  • در مواردی که پیشانی نما کمتر از 180 سانتی متر باشد، این مقدار معادل ارتفاع پیشانی میباشد.
  • ارتفاع تابلو باید بین 2/5 تا 3 متر باشد.

عدم ایجاد مزاحمت برای دیگران

حواستان باشد که پس از نصب تابلو مزاحمتی برای همسایه ها ایجاد نشود. هنگام نصب تابلو به نما و پنجره واحدهای فوقانی توجه کنید و سعی کنید تابلو را بالاتر از بام نصب کنید.

نوشته های تابلو

موقع انتخاب نوشتار و تصاویر تابلو دقت کنید چراکه باید مطابق با ارزش های اسلامی و جامعه باشند. در این مورد با قوانین شهرداری هماهنگ شوید.

جلب رضایت دیگران موقع نصب تابلو

همانطور که گفتیم نمای بیرونی ساختمان از مشاعات است و هرگونه تصرف در آن باید با هماهنگی سایر ساکنین ساختمان انجام شود.

نورپردازی تابلوها

نورپردازی باید مطابق با استاندارد های ملی و زیستی باشد و مزاحمتی برای سایر شهروندان ایجاد نکند. این کار را با هماهنگی شهرداری منطقه انجام دهید تا در آینده به مشکل بر نخورید.

مجوز و تاییدیه ها

قبل از نصب تابلو در نمای ساختمان ها، معمولا نیاز به دریافت مجوز از مراجع مربوطه وجود دارد. این مراجع می توانند شامل شهرداری، کمیته های نظارت بر ساختمان و سایر نهاد های دولتی و محلی باشند. در خواست مجوز ممکن است شامل ارائه نقشه های طراحی، مشخصات فنی تابلو و دیگر مدارک مربوط به نصب تابلو باشد.

هماهنگی با نمای ساختمان

نصب تابلو های نام شرکت ها و فروشگاه ها باید به گونه ای باشد که با نمای ساختمان هماهنگ شود و زیبایی شهری را حفظ کند. تابلو ها باید گونه ای باشند که از ایجاد تداخل بصری جلوگیری شود.

ایمنی در نصب تابلو

در نصب تابلو ها باید به مسائل ایمنی توجه ویژه ای شود. نصب تابلو ها باید به گونه ای انجام شود که از سقوط و یا آسیب به ساختمان جلوگیری شود. استفاده از تجهیزات مناسب و نیروی متخصص برای نصب تابلو بسیار ضروری و مهم می باشد.

نگهداری و تعمیر تابلو

تابلو ها نیاز به نگهداری و تعمیر منظم دارند تا از وضعیت خوب آن ها اطمینان حاصل شود. تابلو هایی که در وضعیت نامناسب قرار دارند، می توانند باعث مشکلات ایمنی و زیبا شناختی شوند. صاحبان تابلو باید مسئولیت نگهداری و تعمیر تابلوهای خود را بر عهده بگیرند.

نکات دیگر

  • نصب تابلو به صورت عمودی و در معابر عمومی ممنوع میباشد.
  • دیوارنویسی برای تبلیغات ممنوع میباشد.
  • نصب تابلو روی تاسیسات شهری ممنوع است.

تنبیهات و جریمه ها

در صورتی که قوانین نصب تابلو رعایت نشود، ممکن است تنبیهات و جریمه هایی اعمال شود. این تنبیهات می توانند شامل جریمه های مالی، دستور به اصلاح تابلو، دستور به حذف تابلو و حتی در برخی مواقع پیگرد قانونی باشند. آگاهی از این تنبیهات و رعایت قوانین می تواند به جلوگیری از مشکلات قانونی کمک کند.

نتیجه گیری

نصب تابلو در نمای ساختمان ها از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر نیامند رعایت قوانین و مقررات خاصی است. این قوانین به حفظ زیبایی شهری، افزایش امنیت عمومی و جلوگیری از مشکلات ایمنی، حقوقی، قانونی و زیبا شناختی کمک می کنند. با رعایت این قوانین و مشاوره با مراجع مربوطه می توان از نصب تابلو به نفع همه استفاده کرد و مشکلات احتمالی را به حداقل رساند.

این مقاله توسط تیم نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها نوشته شده است. همساده‌ها یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان است که امکاناتی مانند ثبت و مدیریت واحدها، پرداخت آنلاین شارژ و قبوض، ارائه گزارش‌های مالی، اطلاع‌رسانی به ساکنین، و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن تحت وب بوده و از طریق تلفن همراه و کامپیوتر قابل دسترسی است. همچنین، امکاناتی برای نظرسنجی، مشاهده بیلان ساختمان، و پشتیبانی قوی نیز دارد. همساده‌ها با هدف سهولت در مدیریت ساختمان و بهبود تعاملات بین ساکنین و مدیران طراحی شده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت همساده‌ها مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید:

دانلود پوستر های مورد نیاز برای نصب در تابلو اعلانات ساختمان 

قوانین مناسب نصب در تابلو اعلانات ساختمان 

اهمیت فضای سبز در ساختمان‌ها و روش ایجاد آن 

راهکارهای کاهش سر و صدا در مجتمع‌های مسکونی

روش‌های مدیریت موثر در هزینه‌های مشترک مجتمع‌های مسکونی 

3 3 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
5 ماه قبل

سلام اگه تابلو از دیوار مغازه یک متر بیرون باشه و حریم کوچه یا خیابان بگیره از لحاظ قانونی ایراد داره؟ واگه ایراد داره باید به شهردار مرجعه کنیم یا جای دیگه