Group 11475

بازارچه همساده ها

ساعات سکوت آپارتمان

ساعات سکوت آپارتمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

با گسترش آپارتمان نشینی کم کم لازمه های زندگی کردن در آپارتمان نیز بیشتر و بیشتر خواهد شد. یکی از مواردی که امروزه برا آپارتمان نشینی الزامی است رعایت فرهنگ آپارتمان نشینی است. یکی از پایه های فرهنگ آپارتمان نشینی همسایه و همسایه داری است و یکی از پایه های رعایت حقوق همسایگی رعایت ساعات سکوت آپارتمان میباشد.

ساعات سکوت آپارتمان

ساعات سکوت در آپارتمان

در طول 24 ساعت شبانه روز، یک محدوده مشخص را به عنوان ساعات سکوت ساختمان در نظر میگیرند. در این ساعات یکسری از فعالیت هایی که سر و صدای بیش از حدی ایجاد میکنند ممنوع میباشند زیرا که موجب ایجاد آزار و اذیت برای ساکنین خواهد شد.

داخل قانون تملک آپارتمان ها، ماده 59 م درباره ساعات سکوت ساختمان اینگونه توصیف میکند : در میهمانی های شب های غیر تعطیل بعد از ساعت 22 و در شب های تعطیل بعد از ساعت 24 رعایت سکوت کامل ساختمان ( چه از لحاظ صدای میهمانان چه از لحاظ صدای موسیقی ) الزامی است.

چه کار هایی در این ساعات ممنوع است ؟

کار های ممنوعه در ساعات سکوت آپارتمان

در واقع هر کاری که باعث ایجاد سر و صدای بیش از حد بشود و آلودگی صوتی برای همسایه ها ایجاد کند در این ساعات ممنوع است. برای مثال گوش دادن به موسیقی با صدای بسیار بلند، دیدن تلویزیون با صدای زیاد، نواختن ساز هایی که دارای صدای زیادی هستند.  تعمیر کردن و جا به جایی هایی که باعث ایجاد سر و صدا و … میشود.

چگونه از آلودگی صوتی بکاهیم ؟

راه حل های برای کم کردن آلودگی صوتی

بهترین و ساده ترین راه برای کم کردن آلودگی صوتی انجام ندادن فعالیت های است که باعث ایجاد صدای زیادی میشوند. اما علاوه بر آن شما میتوانید با استفاده از دیوار های عایق صدا و فوم های عایق صدا از ایجاد سر و صدا برای همسایه های خود جلوگیری کنید. این نوع دیوار ها و فوم های عایق صدا برای افرادی که به نواختن ساز هایی با صدای بلند میپردازند بسیار توصیه میشود.

5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
4 ماه قبل

همسایه ما انگار از تویله فرار کرده پدر سگ