نرم‌افزار مدیریت ساختمان همساده ها

ساخت باغچه آپارتمانی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

امروزه افزایش آپارتمان نشینی و دوری افراد از خانه های حیاط دار قدیمی، شهرنشینان را از لمس گل و گیاهان زنده محروم ساخته است. این محدودیت باعث احساس دلتنگی می شود که این موضوع را میتوان تا حدودی با ایجاد باغچه آپارتمانی رفع نمود.

در این مقاله به بررسی راه های ساخت باغچه آپارتمانی، گلدان مناسب ، گل و گیاه و مکان ساخت آن میپردازیم.

مکان ساخت باغچه

اگر خانه شما درای بالکنی کوچک است میتوانید بر اساس نور و آب و هوای آنجا، باید گیاهانی را انتخاب کنید که نیاز به فضای زیادی نداشته باشند زیرا نمیتوانید گلدان های زیادی قرار دهید.
همچنین اگر میخواهید باغچه را در تراس های بزرگ بسازید، باید نکاتی مانند شمالی یا جنوبی بودن آفتاب آن ناحیه را در نظر بگیرید.

در این رابطه بخوانید:

آپارتمان شمالی و جنوبی به چه معناست ؟

حواستان به گیاهانی که به تغییر مکان حساس هستند باشد و سعی کنید مکانی را در تراس انتخاب کنید که نیاز به جابجایی مداوم نداشته باشند.

باغچه آپارتمانی

گلدان مناسب باغچه آپارتمانی

برای رشد گیاهان در باغچه آپارتمانی باید گلدانی را انتخاب کنید که توانایی تخلیه و جمع آوری رطوبت اضافی را داشته باشد تا گیاه دچار پوسیدگی و کپک نشود. اندازه ظرف را هم با دقت انتخاب کنید تا از رشد گیاه جلوگیری نکند.
در تراس های بزرگ پیشنهاد میشود از ظروف و گلدان های فلزی استفاده کنید تا وزن بیشتری را تحمل کند. در تراس های کوچک میتوانید از گلدان ها و ظروف پلاستیکی استفاده کنید. گلدان های سفالی هم مناسب تراس ها و بالکن ها هستند.گلدان باغچه

 

گیاه مناسب باغچه آپارتمانی

فیکوس با برگ‌های سبز پررنگ و ضخیم و گل بامبو از گیاهانی هستند که مناسب گوشه پرنور تراس میباشند. سانسوریا نیز از گیاهانی است که برگ های نواری دارد و مناسب نگهداری درآپارتمان است.

فیکوس

در این رابطه بخوانید:

گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان

همچنین اگر بدنبال گیاهی سایه پرور هستید، پتوس بکارید. پتوس گیاهی سایه دوست است و در نور کم نیز میتواند رشد کند.

پتوس آپارتمانی

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها