Group 11475

بازارچه همساده ها

همسایه داری در آپارتمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

همسایه داری در فرهنگ و مذهب ایرانیان از قدیم تا به حال سنت و امری مهم بوده و هست. رعایت حقوق همسایه و همسایه داری از رسومات ایرانیان و یکی از ویژگی های این مردم حساب میشود. با گذشت زمان و ترویج آپارتمان نشینی، حفظ حریم و رعایت همسایه و همسایه داری نیز جزو قوانین آپارتمان نشینی است.

همسایه و همسایه داری در آپارتمان

همسایه و همسایه داری

همسایه داری یکی از موارد مهم در فرهنگ و قوانین آپارتمان نشینی است. چراکه امروزه با جایگزین شدن خانه های ویلایی و سکونت پیدا کردن مردم در آپارتمان ها. همسایگی با هم خانگی تفاوت چندانی ندارند. میان شما و همسایه شما تنها یک دیوار فاصله است. به همین ترتیب رعایت حقوق همسایه داری در ساختمان به مراتب مهم تر خواهد بود. اما چگونه میتوانیم همسایه خوبی در آپارتمان باشیم ؟

تمیزی ساختمان، حق همه ساکنین است

نظافت ساختمان و آپارتمان نشینی

ساختمان پاک و تمیز حق تمامی ساکنین آن ساختمان و مجموعه است. در واقع شما با رعایت نکردن نظافت ساختمان حقوق همسایه داری و همسایگی در آپارتمان را زیر پا گذاشتید. حفظ نظافت ساختمان، پرهیز از ریختن زباله در آپارتمان، تفکیک زباله های تر و خشک از نمونه مواردی است که میتواند در حفظ نظافت ساختمان کمک کننده باشند.

همسایه ها نیز به آرامش نیاز دارند

آرامش در آپارتمان

خانه محلی برای استراحت و آرامش است. شما به عنوان یک همسایه نباید حق آرامش را از همسایه خود بگیرید. در اپارتمان چهاردیواری هست، اختیاری نیست!. فاصله شما با همسایه خود در یک آپارتمان تنها یک دیوار است. موسیقی با صدای بلند، میهمانی با سرو صدای بالا و …. از نمونه مواردی است که حق آرامش همسایه هارا زیر پا میگذارد. در آپارتمان رعایت حق آرامش همسایه هارا باید با دقت بیشتری جدی بگیرید.

هر چیزی را در زمان و هر کاری را در مکان خودش انجام دهید

وقت شناسی و همسایه داری در آپارتمان

وقت شناسی و موقعیت سنجی برای بر گذاری میهمانی ها، تعمیرات و … از نمونه مواردی است که در وقت شناسی و حقوق همسایگی باید رعایت شود. از دیگر مواردی که میتوان در باره آن صحب کرد میتوانیم به انجام ندادن کار هایی که صدای زیادی دارند و برای محیط های آپارتمانی طراحی نشدند، اشغال نکردن آسانسور به مدت زیاد و تلف کردن وقت همسایگان و پرهیز از مکالمه با صدای بلند در محیط ساختمان اشاره کنیم.

5 2 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها