Group 11475

بازارچه همساده ها

نحوه ساخت کود خانگی

ساخت کود خانگی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

هر نوع ماده ای که دارای مواد آلی و بیولوؤیکی باشد، و در رشد و حاصلخیزی خاک دست داشته باشد را کود مینامیم. کود های بیولوژیکی و زیستی جزو بهترین کود های قابل استفاده به شمار می آیند. شما میتوانید با خرید کود های گیاهی به رشد گیاه آپارتمانی خود کمک بزرگی بکنید. اما پیشنهاد میکنم به اطراف خود نگاهی دیگر بیندازید. بسیاری از پسمانده ها، و دور ریز های روزانه ما در آپارتمان میتواند به عنوان کود استفاده شود!.در این مقاله به تعدادی از این موارد اشاره کردیم. نحوه ساخت کود خانگی در آپارتمان.

تفاله قهوه

تفاله قهوه

پس از دم‌کردن و نوشیدن قهوه، تفاله آن را دور نریزید !. میتوانید بعد از خشک شدن تفاله از آن به عنوان کود استفاده کنید. تفاله قهوه میزان درخور توجهی نیتروژن، پتاس و فسفریک اسید دارد. روش‌های مختلفی برای استفاده از کود قهوه وجود دارد. می‌توانید تفاله‌ را روی سطح خاک بریزید، تفاله را ته گلدان بریزید یا گیاه را با قهوه آبیاری کنید. برای این کار تفالۀ قهوه را به‌مدت یک هفته در آب بخیسانید و از آن برای آبیاری استفاده کنید. این کود برای گیاهان دوستدار محیط اسیدی بسیار مناسب است. اگر گیاه آزالیا، ادریسی، رز، ماگنولیا، کاملیا، همیشه‌سبز، بلوبری، آووکادو، گوجه‌فرنگی یا درختان میوه‌دار نگهداری می‌کنید، با ساخت کود قهوه، به گیاهانتان جانی تازه دهید.

ساخت کود خانگی با موز و پوسته موز

موز و پوسته موز

موز میوه‌ای است که در تمام فصول در دسترس است و تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. ما این میوه را برای تأمین پتاسیم موردنیاز بدنمان مصرف می‌کنیم. شاید تعجب کنید که گل‌های رز هم عاشق پتاسیم هستند. زمانی که گیاه رز را می‌کارید، یک موز یا پوستش را در زیر خاک آن قرار دهید تا پتاسیم موردنیاز گیاه به‌خوبی تأمین شود. همچنین می‌توانید پوست موز را روی سطح خاک قرار دهید.

پوست تخم مرغ

پوست تخم مرغ

لیمو ترش در باغبانی خواص بسیاری برای گیاهان دارد. این ماده کمک می‌کند میزان اسیدی‌بودن خاک برای گیاهانی که محیط اسیدی را نمی‌پسندند، کاهش یابد. همچنین لیموترش سرشار از کلسیم است که ماده‌ای ضروری برای گیاهان محسوب می‌شود.

پوست تخم مرغ نیز خواص مشابهی همانند لیمو ترش دارد. درست کردن کود خانگی با پوست تخم‌مرغ یکی از روش‌های راحت است. این ماده دارای نیتروژن و فسفریک اسید است که آن را به کود خانگی بسیار مناسبی تبدیل می‌کند. کلسیم ماده‌ای مغذی و حیاتی برای گیاهان است که به رشدشان کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که ۹۳درصد پوست تخم‌مرغ کلسیم کربنات است؛ ماده‌ای که درواقع نام علمی لیموترش است. گیاهان حجم زیادی از کلسیم موردنیازشان را از خاک می‌گیرند؛ پس برای داشتن گیاهانی شاداب‌تر، بهتر است کلسیم خاک همیشه تأمین باشد. پوست تخم‌مرغ را خرد یا پودر کنید و روی سطح خاک بپاشید.

0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها