Group 11475

بازارچه همساده ها

طراحی داخلی ساختمان چیست ؟

طراحی داخلی ساختمان چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

طراحی داخلی ساختمان در حقیقت هنر مهندسی، نقشه کشی و ساخت فضا به دست طراحان داخلی میباشد.طرحی داخلی بخشی از طراحی محیطی بوده و با معماری رابطه نزدیکی دارد.

اگر چه که طراحی و معماری تقریبا در ریشه های تمدن انسان جای دارد. اما طراحی داخلی یک هنر نسبتا جدید است. این حرفه اسامی بیشتری همچون معماری داخلی و طراحی محیطی نیز دارد.

 

حوضه های کاری شرکت های معماری داخلی چیست ؟

طراحی داخلی چیست ؟ حوضه های کاری شرکت های طراحی داخلی

حوضه های کاری طراحی داخلی شامل بخش های تخصصی خود میشوند.

یکی از این بخش ها تحلیل فضا است که نیازمند به تجزیه و تحلیل فضا، عملکرد این فضا را دارد. این نوع از شرکت های طراحی داخلی در طراحی فضای دفتر کار نیز تخصص دارند.

بسیاری از شرکت های طراحی داخلی در طراحی هتل ها،مغازه ها و مراکز خرید نقش به خصوصی دارند. دیگر شرکت های طراحی داخلی نیز بر روی کلینیک ها و مراکز آموزشی مشقول کار هستند. شرکت های بزرگ این حرفه دارای مهندس های گرافیک، صنایع و معماری بوده ولی در مقابل، طراح های داخلی که در مناطق مسکونی فعالیت دارند ممکن است به تنهایی یا حداکثر با دو تا سه نفر همکار باشند.

 

طراحی داخلی ساختمان، هنری بی پایان

طراحی داخلی ساختمان چیست ؟ طراحی داخلی هنری بی پایان

شرکت های بزرگ طراحی داخلی، طراحی مخصوص به خود را دارند. وظیفه طراحی داخلی در شرکت های کوچک به عهده یک نفر واگذار میشود. در واقع هیچ مرزی برای طراحی داخلی وجود ندارد. برای مثال طراحی مبلمان میتواند توسط طراحان داخلی و یا طراحان صنعتی انجام بگیرد. مبلمان هایی طراحی شده برای تولید انبوه به دست طراحان صنعتی انجام میگیرد. اما مبلمان های طراحی شده توسط طراحان داخلی معمولا با استفاده از قطعاتی کم یاب و کاربرد های به خصوصی تولید میشودند.

در مورد جنبه های عمومی طراحی، میان هنر و طراحی تمایز مهمی وجود دارد!.
یک طراح اصولا در مورد مشکلات بوجود آمده در حین کار (مثل کارآمدی، زیباسازی و یا روانشناختی) درگیر می شود اما یک هنرمند بیشتر نگران بیان ایده احساسی خود و ارائه راه حلی برای مشکل ایجاد شده توسط خود است.
در حقیقت یک طراحی داخلی زیبا می تواند به عنوان اثر هنری یاد شود اما برخی تمایل دارند این اثر را صرفا یک طراحی عالی بنامند.

5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها