Group 11475

بازارچه همساده ها

روش های مدیریت ساختمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

امروزه با رواج آپارتمان نشینی، مدیریت ساختمان اهمیت بالایی پیدا کرده است. مسئولیت مدیریت ساختمان با مدیر ساختمان است. از این رو مدیر ساختمان باید از روش های مدیریت ساختمان آگاه باشد تا بتواند در امر مدیریت به وظایف خود عمل کند.

در این مقاله به بررسی روش های مدیریت ساختمان میپردازیم . با ما همراه باشید.

شیوه های مدیریت ساختمان

از گذشته تا به امروز، مدیران ساختمان به روش های متفاوتی به مدیریت ساختمان خود پرداخته اند.

روش سنتی

در این روش سعی میشد به صورت حضوری و یا با استفاده از تابلو اعلانات ساختمان، ساکنین را از اطلاعیه ها و جلسات باخبر نمود. ساکنین ساختمان برای برقراری ارتباط با مدیر ساختمان باید یا از طریق تماس با شماره تلفن مدیر و یا به صورت حضوری اقدام میکردند.

ثبت هزینه ها و پرداختی های ساکنین نیز باید به صورت دستی توسط مدیر ساختمان انجام میشد. در برج های با تعداد طبقات متعدد، احتمال خطا در جمع آوری و ثبت این هزینه ها بسیار بالا بود.

ساکنین برای پرداخت شارژ و قبوض مربوط به ساختمان باید از دستگاه پوز مدیر یا کارت به کارت استفاده میکردند.

در این شیوه مدیریت مشکلاتی همچون گم شدن صورت جلسات و پرونده های مهم مرتبط با ساختمان وجود داشت.

روش مدیریت ساختمتن سنتی

روش مدرن

در شیوه مدرن مدیریت ساختمان از نرم افزار های مدیریت ساختمان در امر مدیریت استفاده میشود. استفاده از این نرم افزارها، سهولت و امنیت را برای مدیران ساختمان به ارمغان می آورد.

پرداخت آنلاین شارژ از امکانات این نرم افزار ها میباشد. ساکنین میتوانند بصورت آنلاین از طریق درگاه های پرداخت شارژ خود را پرداخت کنند . این مبلغ در نهایت به حساب مدیر ساختمان واریز میشود. صرفه جویی در زمان مهمترین فاکتور برای مدیر ساختمان میباشد.

محاسبات و ارسال فاکتور به صورت خودکار توسط نرم افزار انجام میشود و بدین صورت در زمان و سایر هزینه ها صرفه جویی خواهد شد.

اطلاع رسانی به ساکنین از طریق نرم افزار های مدیریت ساختمان بسیار ساده است و با سرعت بالا انجام میشود. از آنجایی که این اطلاع رسانی معمولا با نوتیفیکیشن (اعلانات) موبایل انجام میشود، از دقت بالایی برخوردار است.

شارژ بین واحدها را می توان بر اساس تعداد افراد، متراژ، تعداد واحدها، ضرایب دلخواه به تفکیک مالک و مستاجر تقسیم کرد.

گزارشات مالی و تراکنش ها به آسانی قابل مشاهده و پیگیری هستند. اینگونه احتمال خطا در جمع آوری اطلاعات و محاسبات مربوطه، درصد قابل توجهی کاهش میابد. همچنین میتوان از هر لیست دلخواه مانند لیست پرداختی های آنلاین خروجی pdf و یا اکسل تهیه کرد.

قابلیت تعریف صندوق ساختمان و شماره حساب های مختلف نیز از دیگر امکانات نرم افزار های مدیریت ساختمان میباشد.

پیشنهاد

با توجه به توضیحاتی که داده شد، بهترین روش مدیریت ساختمان، شیوه مدرن مدیریت میباشد. انتخاب نرم افزار مدیریت ساختمان از اهمیت بالایی برخوردار است. پیشنهاد ما به مدیران ساختمان استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان همساده ها میباشد. در ادامه امکانات کلی نرم افزار همساده ها را معرفی میکنیم.

مدیریت شارژ

صدور فاکتورهای دستی و اتوماتیک جهت هر واحد ، مدیر ساختمان می توانید شارژ هر واحد را مشخص نماید و سیستم به صورت اتوماتیک ماهانه فاکتورصادر کند .

ارسال پیام

واحد ها به صورت تکی و  گروهی توسط مدیر ساختمان که باعث ارتباط هر چه بهتر مدیر با واحد ها می شود و همچینین ارسال پیام و درخواست از واحد ها به مدیر ساختمان.

پرداخت آنلاین

پرداخت آنلاین شارژ و هزینه های واحد توسط کاربران و تسویه حساب واحد .

ثبت واحدها

برای مدیریت بهتر واحد ها ثبت واحدها تنها توسط مدیر ساختمان صورت می گیرد و این امر باعث کنترل بهتر توسط مدیر ساختمان می شود .

واحدهای بدهکار

همیشه در ساختمان ها واحدهایی هستند که بدهکاری دارند مشاهده واحدهای بدهکار توسط مدیر ساختمان و صدور اخطاریه توسط مدیر باعث دریافت بهتر و سریع تر این بدهی ها می شود

مدیریت همکاران

در ساختمان های بزرگ مطمئنا مدیریت ساختمان همکارانی دارد که در این امر به او یاری می رسانند ، شما می توانید با استفاده از این بخش همکاران خود را معرفی کنید و سطح دسترسی آنها را مشخص نمایید.

پرداخت آسان

ورود به صفحه پرداخت با یک کلیک ! با صدور هر فاکتور پرداخت برای واحدها پیامکی به آنها ارسال شده که حاوی لینک پرداخت می باشد. ساکنین واحد می توانند با لمس ان لینک به صفحه پرداخت رفته و بدهی خود را به آسانی پرداخت نمایند.

پرینت واحد ها با جزئیات دلخواه

شما می توانید در قسمت لیست واحدها از آنها براساس بدهکار یا بستانکار بودن و جستجویی که انجام می دهید پرینت بگیرید. انتخاب ستونهای قابل چاپ یکی دیگر از قابلیت های این پرینت می باشد.

نمایش واحدهای بدهکار بر اساس تنظیمات مدیر

مدیر ساختمان میتواند با امکانی که در پروفایل اختصاصی خود دارد ,لست واحد های بدهکار را ملاحظه و بررسی کند.

ثبت فاکتور بر اساس فرمول

فاکتور ها بر اساس ۴ فرمول تسهیم مساوی بین همه واحد ها ,تسهیم بر اساس متراژ واحد, تعداد نفرات یا متراژ- نفرات قابل ثبت یا اطلاع رسانی هستند.

یکی از امکانات نرم افزار همساده ها ، ثبت پرداختی هایی است که از سوی مدیر انجام می شود. شما با استفاده از این ویژگی می توانید به راحتی هزینه های پرداخت شده ساختمان را ثبت و جمع آوری کنید .

ثبت قبض دریافت

گاهی کاربران شارژ خود را به صورت دستی یا با استفاده از کارت خوان پرداخت و … می نمایند . امکان ثبت فیش دریافت به صورت دستی توسط مدیر ساختمان جهت ثبت این موارد وجود دارد.

ثبت فاکتور خرید

یکی از مزایای همساده ها دسترسی ساده و ثبت کامل خرج و مخارج ساختمان است . با استفاده از صفحه مدیریت خود در همساده ها میتوانید برای خرید خدمات و پرداخت هزینه های آب و برق , گاز و … و همچنین حقوق کارمندان فاکتور ثبت کنید .

بیلان ساختمان

در قسمت بیلان ساختمان میتوانید درآمد ها ، هزینه ها و باقیمانده موجودی صندوق ها و حساب های بانکی خود را بر اساس بازه های زمانی مختلف ببینید.

گزارش صورت حساب

نرم افزار مدیریت ساختمان همساده ها این امکان را برای شما فراهم کرده تا بتوانید تمامی صورت حساب های خود را به صورت آنلاین در اختیار داشته باشید. همچنین با استفاده از گزینه فیلتر میتوانید جست و جوی سریع تری در میان صورت حساب ها داشته باشید.

ثبت اطلاعات با Excel

از این پس شما می توانید در بخش‌های ثبت واحد، ثبت قبوض دریافت و پرداخت ، ثبت فاکتورهای خرید و فروش از لیست اکسل برای ورود اطلاعات استفاده کنید.

ارسال یادآوری برای واحدهای بدهکار

یادآوری بدهی همیشه یکی از نیازهای مدیران ساختمان است. شما می توانید در نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها با تنظیم روز خاصی از ماه به واحدهای بدهکار اطلاع رسانی کنید تا بدهی خود را پرداخت کنند.

نمایش بیلان به ساکنین و مالکین

بیلان ساختمان برای ساکنین می تواند مهمترین گزارشی باشد که یک مدیر ارائه می کند. از این پس در نرم افزار مدیریت ساختمان همساده ها مدیر می تواند در بخش تنظیمات ساختمان مشخص کند که بیلان در پنل کاربران واحدها نمایش داده شود.

ایجاد نظرسنجی

مدیر ساختمان بر اساس نیاز خود می تواند نظرسنجی هایی تهیه کند و ساکنین و مالکین  با پاسخ دادن به آنها در پنل کاربری خود مدیر را راهنمایی کنند.

تابلو اعلانات ساختمان

در بخش تابلو اعلانات ساختمان مدیر می تواند تمامی اعلانهای ساختمان را برای همه مالکین و ساکنین ارسال کند.

تغییر دسته ای روز پرداخت شارژ و مبلغ شارژ

نرم افزار مدیریت ساختمان همساده ها فاکتورهای شارژ را به صورت ماهیانه بصورت خودکار صادر می کند . شما می توانید با این امکان روز پرداخت شارژ و مبلغ شارژ واحدها را بصورت دسته ای تغییر دهید.

بیشتر بخوانید

بهینه سازی مدیریت ساختمان

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
5 2 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها