Group 11475

بازارچه همساده ها

گیاهان مقاوم به گرما برای فصل تابستان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

بسیاری از گیاهان نمیتوانند در دمای بالا و محیط های گرم زنده بمانند. برای هر محیطی باید گیاه متناسب با همان شرایط را خریداری کرد. در مکان های گرم باید گیاهانی مقاوم به گرما انتخاب کرد تا در طول دوره رشد دچار پژمردگی، برگ سوختگی و… نشوند.

در ادامه گیاهان مقاوم به گرما و مناسب محیط های گرم و را معرفی میکنیم.

آلوئه ورا

آلوئورا گیاهی است که هرگز خشک نمیشود. این گیاه بدون ساقه است یا ساقه ای بسیار کوتاه دارد. در تابستان طول برگ های گیاه به 90 سانتی متر هم میرسد. برگ های نیزه ای، کلفت، گوشتی و لبه داری دارد که به رنگ سبز یا خاکستری دیده میشوند.آلوئورا کاربرد های درمانی و صنعتی دارد و به دلیل سرسختی این گیاه در دسته گیاهان مقاوم به گرما قرار میگیرد و میتوانید از آن در تزیین محیط هایی با دمای بالا استفاده نمایید.

آلوئورا مقاوم گرما

گل پامچال

پامچال گونه های متفاوتی دارد. این گیاه به دلیل گل دهی در فصل بهار، در ایران به گیاه نوروزی نیز شناخته میشود. گل های منفرد و درشتی به رنگ های زرد، صورتی، سفید، آبی، قرمز، ارغوانی و قرمز مسی دارد.

پامچال با این هم زیبایی باز هم در دسته گل های مقاوم به گرما قرار میگیرد.

پامچال مقاوم گرما

 

گیاه شفلرا

این گیاه در گلدان نگهداری شده و از دسته گیاهان آپارتمانی محسوب میشود. محل نگهداری آن مکان های آفتابی و گرم میباشد و از این رو از گیاهان مقاوم به گرما به شمار میرود. شفلرا در دمای 26 الی 32 درجه رشد مناسبی دارد.

شفلرا مقاوم گرما

 

گیاه گندمی

این گیاه نیز از گیاهان تطبیق پذیر آپارتمانی است که میتوانید در شرایط سخت و گرما نگهداری کنید. میتواند نوسانات نوری را تحمل کند اما بهترین نور برای این گیاه نور غیرمستقیم خورشید میباشد.

برگ های این گیاه بصورت آویز هستند و از آن میتوان در تزیینات راه پله نیز استفاده کرد.

گل گندمی مقاوم گرما

 

گیاه نخل مسافر

نخل مسافر از گیاهان بومی ماداگاسکار است و برای رشد به آفتاب و دمای بالا نیاز دارد. البته این گیاه به رطوبت بالایی نیاز دارد و باید روزانه غبارپاشی شود. با این حال میتوان از این گیاه به عنوان گیاه مقاوم گرما نام برد.

نخل مسافر مقاوم گرما

 

آشوریا

این گیاه علاوه بر مقاومتی که دربرابر گرما دارد، از گیاهان فانتزی نیز به شمار می آید. نحوه رشد آن طبق عکس با بقیه کاکتوس ها متفاوت است.

اشوریا فانتزی

 

۷ راه برای حفاظت از باغچه و گیاهان در فصول گرم

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها