Group 11475

بازارچه همساده ها

7 گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

با آغاز فصل زمستان و سرد شدن هوا، موضوعی که علاقه مندان گل و گیاه را نگران میکند پژمردگی گیاهان است. سرما برای بسیاری از گیاهان مضر میباشد. با این حال گیاهانی وجود دارند که علاوه بر حفظ زیبایی، نسبت به سرما هم مقاوم اند. به این گیاهان، گیاهان سایه دوست نیز گفته میشود.

در این مقاله به معرفی 7 گیاه آپارتمانی مقاوم به سرما ( سایه دوست ) میپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

گیاه زاموفیلیا

زاموفیلیا یا همان زامیفولیا از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما میباشد. برگ های زیبا، براق و سبز رنگی دارد. از این گیاه برای تزئین محیط کاری، منازل و… استفاده میشود. زاموفیلیا در محیط سایه، رشد خوبی دارد. البته گیاهی سمی به شمار می آید و باید دور از دسترس کودکان و حیوانات خانگی قرار گیرد.

زاموفیلیا مقاوم به سرما

گیاه آگلونما

گیاه آگلونما یا همان نخشید، از دیگر گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما است. آگلونما از دسته گیاهان همیشه سبز محسوب میگردد. برگ‌هایی بزرگ و بیضی شکل و براق دارد و در میان گیاهان به نماد بخت و شانس معروف است. ناگفته نماند که نخشید شیره سمی دارد که در صورت برش در برگ و ساقه ترشح میشود و نباید به آن دست بزنید.

آگلونما مقاوم به سرما

گل خورشیدی

این گل مقاوم به سرما را میتوان در فضای آپارتمان نگهداری کرد و از گلبرگ های زیبایش لذت برد. این گیاه همچون دیگر گیاهان سایه دوست، آبیاری کمی نیاز دارد. گل خورشیدی در رنگ های نارنجی، صورتی، قرمز، زرد یا سفید وجود دارد.

گل خورشیدی سایه دوست

گیاه یشم

این گیاه به نام‌های «درخت دوستی» «درخت شانس» یا «درخت پول» هم شناخته‌ می‌شود. بهترین کود مناسب رشد این گیاه، کود مخصوص کاکتوس و گیاهان آپارتمانی می باشد. آبیاری گیاه یشم در زمستان به صورت ماهانه انجام می شود. از این گیاه میتوانید در تزئین فضای اتاق هایی که نور کمی دارند استفاده کنید.

کاکتوس کریسمس

با اینکه شرایط مساعد رشد این گیاه آب و هوای گرم و مرطوب است، با اینحال از دسته کاکتوس ها بوده و مقاوم به شرایط آب و هوایی مختلف از جمله سرما میباشد. از ویژگی های ظاهری کاکتوس کریسمس میتوان به ساقه‌های سبز رنگ تیره و نازک و گل هایی به رنگ های بنفش و قرمز اشاره کرد. این گیاه نیز سایه دوست بوده و مناسب نگهداری در آپارتمان است.

کاکتوس مقاوم سرما

گل‌ شمشیری (Sansevieria)

شمشیری یکی از گیاهان آپارتمانی معروف و مقاوم به سرما ( سایه دوست ) است. این گیاه با برگ‌های ضخیم و شکیل خود، آب کمی مصرف می‌کند و می‌تواند در شرایط نوری کم نیز رشد کند. شمشیری دارای خصوصیت‌های تصفیه کنندگی هوا نیز می‌باشد که آن را به یک انتخاب عالی برای آپارتمان‌های داخلی می‌کند.

شمشیری مقاوم به سرما

فیکوس بنجامین (Ficus benjamina)

فیکوس بنجامین گیاهی با برگ‌های سبز و جذاب است که می‌تواند به زیبایی آپارتمان شما اضافه کند. این گیاه به خوبی در شرایط کم نور و سرمایی رشد می‌کند. فیکوس بنجامین علاوه بر زیبایی، خصوصیت‌های تصفیه کنندگی هوا دارد که می‌تواند از کیفیت هوای آپارتمان شما مراقبت کند.

فیکوس بنجامین مقاوم به سرما

نتیجه گیری

در این مقاله به معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما پرداختیم. انتخاب این گیاهان به عنوان تزیین‌کننده‌های آپارتمان شما، به شما امکان می‌دهد تا در هر فصلی از سال از زیبایی طبیعت لذت ببرید. به یاد داشته باشید که مراقبت از این گیاهان به درستی، زندگی آپارتمانی شما را زیباتر و خوشایند‌تر می‌کند.

مقالات مرتبط:
نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل زمستان
معرفی ۴ گیاه همیشه سبز آپارتمانی
گیاهان مقاوم به گرما برای فصل تابستان
معرفی ۴ گیاه فانتزی آپارتمانی

۱۰ راهکار گرم کردن خانه در زمستان

۱۰ نکته نگهداری از کولر آبی در زمستان

نگهداری از گیاهان آپارتمانی در فصل زمستان

مقابله با خسارات احتمالی بارش برف در ساختمان

عایق کاری ساختمان و انواع آن

چگونه جلوی یخ زدگی لوله را بگیریم ؟

کاهش مصرف انرژی در خانه

بهترین سیستم های گرمایشی ساختمان

سرویس و نگهداری سیستم های سرمایشی

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها