نرم‌افزار مدیریت ساختمان همساده ها

معرفی 5 کاکتوس مناسب آپارتمان + نکات نگهداری

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

با گسترش آپارتمان نشینی، مردم از خانه های حیاط دار قدیمی به واحد های کوچک آپارتمانی روی آوردند. از آنجایی که بیشتر مردم به نگهداری گل و گیاه در خانه علاقه دارند، پس باید گیاهانی مناسب با این شرایط را برای نگهداری در خانه انتخاب کرد.

کاکتوس ها در چند سال اخیر بدلیل روش نگهداری آسان و سازگاریشان با محیط های آپارتمانی، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. در این مقاله به بررسی 5 نوع کاکتوس و روش و نکات نگهداری آنها می پردازیم.

1. چینوفوسالو کاکتوس

چینوفوسالو کاکتوس از دور شبیه لانه پرده است و میتوانید به سلیقه خود آنرا داخل کمدهای کتابخانه یا روی میز تلویزیون و سایر جاهای دیگر قرار دهید. همچنین کاکتوس ها نیاز به ابیاری زیادی ندارند و مناسب نگهداری در آپارتمان هستند.

کاکتوس اچینو فوسالو

همچنین بخوانید:

گیاهان آپارتمانی با نگهداری آسان

 

2. کاکتوس کریسمس

اگر به دنبال کاکتوسی هستید که تیغ تیز نداشته باشد این کاکتوس به شما پیشنهاد می شود. این کاکتوس وقتی زیاد رشد کند به صورت آویز و چترمانند می شود.
کریسمس در رنگ های نارنجی، صورتی، قرمز یا سفید یافت می شود.

کاکتوس کریسمس

3. آلوئورا

آلوئه ورا یک گیاه رایج آپارتمانی است و بطور سنتی در منازل برای خواص دارویی عالی آن پرورش داده می شود ، آلوئه ورا گیاهی چند ساله است و به خانواده سوسن (lily family) تعلق دارد.
این گیاه در نور زیاد بیشترین رشد را دارد. تغییر نور ناگهانی موجب سوختن برگهایش می شود.

خواص فوق العاده ی گیاه آلوئه ورا + عکس

4. هاورتیا گورخری

هاورتیا گورخری برگ‌های نوک‌تیز و برجستگی‌های راه‌راه مانند سفیدی دارد. این گیاه در بیش‌تر گل‌فروشی‌ها موجود است و جز کاکتوس های مقاوم و منعطف به‌شمار می‌رود و اندازه اش نهایتا به 12 سانتی متر میرسد.

هاورتیا گورخری

5. کاکتوس‌های ستونی

کاکتوس های ستونی یا همان سرئوس ها به صورت ستوی بلند می شوند. عمر طولانی دارند. تقریبا حدود 170 نوع از این گونه کاکتوس وجود دارد و برخی از آنها میتوانند تا 200 سال هم زندگی کنند.

 کاکتوس ستونی

نکات نگهداری کاکتوس

  • گلدان:
    زمانی که کاکتوس را خریداری میکنید احتمالا نیاز به تغییر گلدان داشته باشد. گلدانتان باید فقط کمی بزرگتر از گلدان فعلی باشد و سوراخ هایی برای خروج آب داشته باشد.
  • خاک:
    خاک مخصوص کاکتوس در گل فروشی ها و باغبانی ها یافت میشود. اگر پیدا نکردید میتوانید یک قسمت خاک گلدان با یک قسمت ماسه و کمی شن برای عبور راحت تر آب، با یکدیگر مخلوط کنید.
  • آبیاری:
    آبیاری کاکتوس به گلدان، خاک، آب وهوا و.. بستگی دارد. هنگام آبیاری نباید تمام سطح خاک خیس شود. دره بعدی آبیاری زمانی است که خاک کاکتوس کاملا خشک شده باشد. فراموش نکنید آبیاری بیش از انداره برای این گیاه بسیار مضر است.
  • کود:
    کاکتوس در طی پاییز و زمستان تنها هر دو تا سه ماه یک مرتبه به کود احتیاج دارد.
  • دما:
    بهترین دما در فصل استراحت کاکتوس 7 تا 12 درجه سانتیگراد است. همچنین کاکتوس ها دوره رشد خود میتوانند دمای 32 تا 38 درجه را تحمل کنند.

 

همچنین بخوانید:

سمپاشی گیاهان آپارتمانی

 

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها