Group 11475

بازارچه همساده ها

پیشگیری از سرقت منزل

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

سرقت از خانه یکی از مسائلی است که برای بسیاری از افراد نگرانی هایی به وجود می آورد. ممکن است تابحال به مسافرتی رفته باشید و مدام به این فکر باشید که از خانه تان سرقت شده و یا برگردید و ببینید وسایلی از خانه دزدیده شده است. البته همیشه این اتفاق هنگام مسافرت رخ نمیدهد.

در این مقاله نکاتی برای پیشگیری از سرقت منزل و راه هایی برای افزایش امنیت خانه را بیان میکنیم.

مواردی که احتمال سرقت را افزایش میدهند

اگر با دقت بیشتری به این موضوع بنگریم، درمیابیم که افزایش ایمنی بهترین راهکار است. اما پیش از آن باید مواردی که احتمال بروز سرقت را افزایش میدهند را بدانیم.
اگر میخواهید به مسافرت های طولانی بروید بهترین کار این است که خانه را به افراد مطمئن بسپارید. همچنین اموال با ارزش خود مانند طلا و جواهرات را در خانه نگهداری نکنید. راه های ورودی ساختمان نیز یکی از مواردی است که در صورت ایمن نبودن احتمال بروز سرقت را بالا میبرد.

راه های جلوگیری از سرقت خانه

استفاده از دزدگیر

دزدگیر ها انواع مختلفی دارند. دزدگیر به محض وارد شدن فشار به درب، هشدارش را فعال کرده و با شماره های موجود در حافظه اش تماس برقرار میکند. بهترین نوع دزدگیر برای خانه ها، دزدگیر های سیمکارتی هستند تا در صورت قطع سیمکشی هم توانایی تماس با صاحب را داشته باشد.

ناگفته نماند که اگر خانه ویلایی دارید، سگ های نگهبان گزینه مناسبی هستند.

سرقت خانه

سپردن خانه به افراد مطمئن

یکی دیگر از راه های ایمن سازی خانه در زمان نبود شما، سپردن خانه به افراد مورد اعتمادتان است. میتوانید کلید خانه را به یک فرد مطمئن دهید تا گاهی به خانه تان سر بزند. در این مورد باید مواظب باشید و به هر کسی اطمینان نکنید!

دقت به قبوض و برگه های تبلیغاتی

سارقان با گذاشتن قبوض و برگه های تبلیغاتی در لای درب یا چسباندن برچسب روی درب، میتوانند پس از مدتی پیش بینی کنند که آیا کسی در خانه هست یا خیر. بنابراین حتما به یکی از همسایه ها بسپارید این برگه ها را بردارد.

قبض و سرقت

روشن نگه داشتن چراغ

یکی از راه های پیشگیری از سرقت این است که در زمان غیبت حداقل یک لامپ کم مصرف را در خانه روشن نگه دارید و از آشنایان بخواهید روشنایی خانه را تغییر دهند.

نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین به همراه حفاظ برای جلوگیری از قطع آن راهکاری مناسب برای پیشگیری از سرقت منزل است. البته این را هم بدانید که دوربین های دارای قابلیت دید در شب در تشخیص چهره کمک شایانی میکنند.

دوربین و سرقت از منزل
طلا،جواهرات و اشیای قیمتی

سپردن این اشیا به صندوق امانات راهکاری مناسب است. اما اگر شما تمایلی به این کار ندارید میتوانید از گاوصندوق استفاده کنید.

در این رابطه بخوانید:

گاوصندوق آپارتمانی

راه های دیگری هم مانند کشیدن پرده ها، نصب حصار و نرده هم وجود دارد که میتوانید با رعایت این نکات خانه خود را در برابر سرقت ایمن کنید.

 

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها