Group 11475

بازارچه همساده ها

هفته نامه خبری شماره 6 – مسکن و ساختمان

هفته نامه خبری شماره 6 - مسکن و ساختمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

بهره‌برداری از ۶ هزار واحد مسکن در شهرهای جدید

شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده که ۶ هزار واحد مسکونی تکمیل‌شده در این شهرها آماده بهره‌برداری است. سرپرست این شرکت، شهرام ملکی، همچنین از ارسال لیست پروژه‌های مسکونی اولویت‌دار به بانک‌ها برای تأمین تسهیلات مورد نیاز خبر داده است. وی افزود که با تأمین منابع مالی، امکان تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر در شهرهای جدید طی دو ماه آینده فراهم خواهد شد.

این جلسه با حضور مسئولان وزارت راه و شهرسازی و مدیران سازمان‌های مرتبط با هدف تسریع در پیشرفت پروژه‌ها برگزار شد.

منبع: اخبار ساختمان

بهره‌برداری از ۶ هزار واحد مسکن در شهرهای جدید

ضرورت ثبت اطلاعات اجاره‌نامه‌ها برای بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین، سید محمود موسوی صانع، اعلام کرد مالکان واحدهای مسکونی که اجاره‌نامه‌های خود را در سامانه معاملات املاک ثبت کنند، می‌توانند از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شوند. به گفته وی، مالکان مجتمع‌های مسکونی با بیش از سه واحد استیجاری که مطابق با الگوی مصرف ساخته شده‌اند، معاف از مالیات خواهند بود. همچنین، درآمد اجاره واحدهای مسکونی تا سقف معینی در تهران و سایر نقاط کشور از مالیات معاف است. مالکانی که قراردادهای اجاره بلندمدت منعقد کنند، تا 100 درصد معافیت مالیاتی خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

 

نحوه دریافت سند برای املاک مسکونی فاقد سند رسمی در بافت روستایی

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برنامه سنددار کردن املاک مسکونی در بافت‌های روستایی را آغاز کرده است. صفدر کشاورز، سخنگوی سازمان ثبت اسناد، اعلام کرد که مالکانی که هنوز سند رسمی برای املاک خود ندارند، می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و تکمیل مدارک، درخواست خود را ثبت کنند. پس از بررسی‌های کارشناسی و نصب اعلامیه‌ها در محل، در صورت عدم اعتراض، سند رسمی صادر خواهد شد.

منبع: قوه قضاییه

نحوه دریافت سند برای املاک مسکونی فاقد سند رسمی در بافت روستایی

نشست معاون عمرانی استاندار کرمان با متقاضیان مسکن پروژه بلد‌الامین

در نشستی با حضور سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی، معاون عمرانی استاندار کرمان، و مدیران مرتبط، متقاضیان پروژه مسکن بلدالامین به طرح دغدغه‌های خود پرداختند. این پروژه که از پنج سال پیش آغاز شده، با مشکلاتی نظیر توقف ساخت و تورم مواجه بوده است. موسوی اعلام کرد که با واگذاری مدیریت پروژه به استان و تزریق منابع مالی از سوی بانک مسکن، عملیات ساخت طبق زمانبندی از سر گرفته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری کرمان

 

 

شناسایی ساختمان‌های ناایمن عمومی در کلانشهرها با همکاری وزارت کشور

در نشستی که با حضور محمد مهدی حیدری، رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، برگزار شد، اعلام شد که این مرکز با همکاری وزارت کشور و شهرداری‌ها در حال شناسایی ساختمان‌های ناایمن و پرخطر در کلانشهرها است. این اقدام به منظور بهبود وضعیت ساختمان‌ها و افزایش ایمنی عمومی در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری انجام می‌شود. حیدری بر اهمیت استفاده از فناوری‌های نوین و صنعتی‌سازی در نوسازی این بافت‌ها تأکید کرد و خواستار مشارکت مستمر سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران در این راستا شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 

آتش‌نشانان بی‌مسکن صاحب‌خانه می‌شوند

در مراسم گرامیداشت روز آتش‌نشان که به میزبانی شهرداری تهران و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در ورزشگاه آزادی برگزار شد، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، از اقدامات جدید برای بهبود شرایط زندگی آتش‌نشانان خبر داد. او اعلام کرد که در ۳ سال اخیر با افزایش ۴۸۰ درصدی بودجه آتش‌نشانی، تلاش‌هایی در جهت حل مشکلات معیشتی و مسکن آتش‌نشانان انجام شده است.

زاکانی تأکید کرد که به زودی آتش‌نشانان بی‌مسکن صاحب مسکن خواهند شد و این اقدامات به بهبود شرایط کاری و خدمات‌رسانی آنها کمک خواهد کرد. او همچنین به همکاری دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در حل مشکلات آتش‌نشانان از جمله ترخیص تجهیزات مورد نیاز از گمرک اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این همکاری‌ها به بهبود خدمات به شهروندان منجر شود.

منبع: خبرگزاری مهر

 

طرح هادی در ۹۸ درصد روستاهای کشور اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش بلدی، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در سفر به آذربایجان‌غربی و در جمع اهالی روستای سرچنار اعلام کرد که امسال در معابر اصلی حدود ۶ هزار روستا به طول ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر از اعتبارات سال ۱۴۰۲ آسفالت‌ریزی شده است. وی همچنین به اجرای طرح هادی در ۹۸ درصد روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: در ۶۵ درصد از این روستاها نیز این طرح به مرحله اجرا درآمده است، که این امر نشان‌دهنده پویایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این زمینه است.

بلدی تصریح کرد که در صورتی که تصرفاتی در روستاها وجود داشته باشد، بنیاد مسکن به پاس قدردانی از تلاش‌های اهالی روستا در بخش مشارکت، سعی بر حل مشکلات خواهد کرد. او همچنین تأکید کرد که این بنیاد علاقه‌مند به خدمت‌رسانی به روستاییان بوده و در راستای بازنگری، توسعه و ارتقای سطح ساخت و سازها، همراه آنان خواهد بود.

علیرضا مقدم، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی، نیز در این نشست به وجود ۲ هزار و ۱۶۸ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان اشاره کرد و گفت که در ۱۰۰ درصد روستاهای آذربایجان‌غربی طرح هادی تهیه شده است. وی افزود که در حال حاضر طرح هادی در ۴۷ درصد از روستاهای این استان به مرحله اجرا درآمده و به زودی آخرین روند اجرایی با آمار جدید اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

 

آنچه در این هفته نامه گذشت

در این هفته، مدیرکل امور مالیاتی قزوین بر لزوم ثبت اجاره‌نامه‌ها برای بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی تأکید کرد، در حالی که سازمان ثبت اسناد و بنیاد مسکن فرآیند دریافت سند برای املاک فاقد سند رسمی در بافت روستایی را تسهیل کردند؛ همچنین، معاون عمرانی استاندار کرمان به بررسی مشکلات متقاضیان مسکن پروژه بلدالامین پرداخت و رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از همکاری با وزارت کشور برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن در کلانشهرها خبر داد، در کنار این، شهردار تهران اعلام کرد که مشکل مسکن آتش‌نشانان به زودی حل می‌شود و معاون بنیاد مسکن از اجرای طرح هادی در ۹۸ درصد روستاهای کشور خبر داد.

 

این هفته نامه خبری، توسط تیم نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها نوشته شده. همساده‌ها یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان است که امکاناتی مانند ثبت و مدیریت واحدها، پرداخت آنلاین شارژ و قبوض، ارائه گزارش‌های مالی، اطلاع‌رسانی به ساکنین، و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن تحت وب بوده و از طریق تلفن همراه و کامپیوتر قابل دسترسی است. همچنین، امکاناتی برای نظرسنجی، مشاهده بیلان ساختمان، و پشتیبانی قوی نیز دارد. همساده‌ها با هدف سهولت در مدیریت ساختمان و بهبود تعاملات بین ساکنین و مدیران طراحی شد.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت همساده‌ها مراجعه کنید.

یاشار امینیان

یاشار امینیان

سلام! من یاشار امینیان هستم و بیش از سه سال است که در زمینه طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت می‌کنم. به عنوان کارشناس تولید محتوا در تیم همساده ها، وظیفه من ایجاد محتوای با کیفیت بالا و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای تجربه بهتر کاربران است. علاقه‌مند به نوآوری در فناوری و توسعه محتواهای خلاقانه هستم. هدف من این است که محتوایی تولید کنم که هم آموزشی و هم جذاب باشد.
0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها