Group 11475

بازارچه همساده ها

هفته نامه خبری شماره 2 – مسکن ملی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

هشدار وزارت راه به متقاضیان نهضت ملی مسکن

به گزارش اقتصاد آنلاین و به نقل از خبرآنلاین، وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان نهضت ملی مسکن در استان تهران هشدار جدی داد که باید تا ۱۵ شهریور ۱۴۰۳، آورده مالی خود را تا سقف ۲۳۰ میلیون تومان تکمیل کنند. در پیامکی که اداره کل راه و شهرسازی برای متقاضیان ارسال کرده، تأکید شده است که عدم واریز وجه در این موعد مقرر، می‌تواند به توقف پروژه‌ها و افزایش چشمگیر هزینه‌های ساخت منجر شود؛ در نتیجه، متقاضیان با ضررهای سنگینی مواجه خواهند شد. همچنین، سیستم امتیازبندی جدیدی در نظر گرفته شده که بر اساس آن، هر یک میلیون تومان آورده‌ی بیشتر، هر روز یک امتیاز اضافه خواهد کرد. تأخیر در پرداخت به معنای کاهش امتیازات متقاضی و کاهش رتبه‌بندی وی در دریافت مسکن خواهد بود.

این هشدار در حالی صادر شده که بسیاری از متقاضیان با مشکلات مالی مواجه هستند و این موضوع می‌تواند مانعی برای مشارکت مؤثر در پروژه‌های نهضت ملی مسکن شود.

منبع: اقتصاد آنلاین | خبرآنلاین

 

چالش‌های تأمین مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن؛ چشم‌انتظار وام ۸۰۰ میلیون تومانی

یکی از مشکلات کلیدی در پیشبرد پروژه‌های نهضت ملی مسکن، تأمین مالی کافی برای سازندگان است. به گزارش تجارت نیوز، حدود ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور همچنان منتظر ابلاغ تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی توسط بانک مرکزی هستند. این تسهیلات قرار است به سازندگان اختصاص یابد تا بتوانند پروژه‌های خود را با سرعت بیشتری به پایان برسانند.

واحدی، عضو انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد که بانک‌ها، علی‌رغم تهدید به جریمه، تاکنون از پرداخت تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی برای ساخت مسکن خودداری کرده‌اند و حتی با تصویب افزایش تسهیلات به ۸۰۰ میلیون تومان، همچنان تمایلی به پرداخت ندارند. وی افزود که طبق قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها موظف هستند ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به بخش مسکن اختصاص دهند، اما تاکنون ۱۸ بانک به این قانون بی‌توجهی کرده‌اند و تنها بانک مسکن، به دلیل تخصصی بودن، بخشی از این تسهیلات را پرداخت کرده است.

واحدی با اشاره به اینکه عدم همکاری بانک‌ها در تأمین منابع مالی، بسیاری از پروژه‌ها را متوقف کرده است، تأکید کرد که تسهیلات ساخت مسکن هیچ بار مالی سنگینی برای بانک‌ها ندارد و تنها نیاز به ابلاغ و اجرای مصوبه توسط بانک مرکزی است. در حال حاضر، حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در نهضت ملی باقی مانده که بدون تأمین مالی مناسب، تکمیل آن‌ها امکان‌پذیر نخواهد بود.

منبع: تجارت نیوز | باشگاه خبرنگاران جوان

۷۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در زنجان به بهره‌برداری رسید

۷۸۰ واحد نهضت ملی مسکن در زنجان به بهره‌برداری رسید

استاندار زنجان اعلام کرد که تاکنون ۷۸۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل داده شده است. وی در حاشیه تحویل کلید این واحدها، اظهار داشت که ساخت و تکمیل واحدهای این طرح در استان به مرحله امیدوارکننده‌ای رسیده و پروژه‌ها با سرعت مناسبی در حال پیشرفت هستند. تاکنون ساخت هفت هزار واحد مسکونی در استان زنجان به اتمام رسیده که از این تعداد، ۲ هزار و ۴۰۰ واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

افشارچی، استاندار زنجان، با تقدیر از صبر و همراهی مردم و متقاضیان، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری، تعداد واحدهای تکمیل و تحویل شده در استان به ۱۰ هزار واحد برسد.

منبع: خبرآنلاین

 

تحویل ۵۰۰ واحد مسکن نهضت ملی به مردم چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که از مجموع ۵۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی که سهم این استان است، تاکنون ساخت ۱۸ هزار واحد آغاز شده و در حال حاضر این پروژه‌ها به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده‌اند. از این تعداد، ۵۰۰ واحد در هفته دولت به مردم تحویل داده شد.

باقری همچنین افزود که پروژه‌های محله‌های ۳۴، ۴۰، ۴۱ و ۴۲ در منظریه شهرکرد به دلیل عدم تکمیل آورده‌های مردمی با کندی مواجه شده‌اند و بیش از ۳ هزار واحد در این محله‌ها منتظر تکمیل آورده متقاضیان هستند. وی تأکید کرد که دولت برای ۲۶ هزار واحد مسکن ملی در این استان زمین تأمین کرده و ساخت ۱۴ هزار واحد روستایی و ۱۰ هزار واحد خودمالکی در حال پیشروی است.

منبع: صداوسیما

این هفته نامه خبری توسط تیم نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها نوشته شده است. همساده‌ها یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان است که امکاناتی مانند ثبت و مدیریت واحدها، پرداخت آنلاین شارژ و قبوض، ارائه گزارش‌های مالی، اطلاع‌رسانی به ساکنین، و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن تحت وب بوده و از طریق تلفن همراه و کامپیوتر قابل دسترسی است. همچنین، امکاناتی برای نظرسنجی، مشاهده بیلان ساختمان، و پشتیبانی قوی نیز دارد. همساده‌ها با هدف سهولت در مدیریت ساختمان و بهبود تعاملات بین ساکنین و مدیران طراحی شده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت همساده‌ها مراجعه کنید.

یاشار امینیان

یاشار امینیان

سلام! من یاشار امینیان هستم و بیش از سه سال است که در زمینه طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت می‌کنم. به عنوان کارشناس تولید محتوا در تیم همساده ها، وظیفه من ایجاد محتوای با کیفیت بالا و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای تجربه بهتر کاربران است. علاقه‌مند به نوآوری در فناوری و توسعه محتواهای خلاقانه هستم. هدف من این است که محتوایی تولید کنم که هم آموزشی و هم جذاب باشد.
0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها