Group 11475

بازارچه همساده ها

هزینه نصب آسانسور در ساختمان قدیمی

هزینه نصب آسانسور در ساختمان قدیمی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

ساختمان‌های قدیمی با گذر زمان، نیاز به به‌روزرسانی و بهینه‌سازی دارند. یکی از مهمترین نیازها در این خصوص، نصب آسانسور است. در این مقاله، به بررسی اهمیت و هزینه نصب آسانسور در ساختمان‌های قدیمی میپردازیم.

اهمیت نصب آسانسور در ساختمان‌های قدیمی

ارتقاء رفاهیت ساکنان

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای نصب آسانسور در ساختمان‌ های قدیمی افزایش رفاه ساکنان است. بدون شک، صعود و نزول از پله‌ها در ساختمان‌های قدیمی می‌تواند برای افراد مسن و حتی جوانان سختی‌های زیادی ایجاد کند. نصب یک آسانسور این مشکل را حل می‌کند و به ساکنان این امکان را می‌دهد تا به راحتی به هر طبقه از ساختمان دسترسی داشته باشند.

افزایش ارزش ساختمان

نصب آسانسور در ساختمان‌های قدیمی نه تنها رفاهیت ساکنان را افزایش می‌دهد بلکه ارزش ساختمان را نیز افزایش می‌دهد. ساختمان‌هایی که امکانات مدرنی مانند آسانسور دارند، جذابیت بیشتری برای خریداران و مستاجران دارند. این افزایش ارزش به طور مستقیم در قیمت فروش و اجاره ساختمان تاثیر می‌گذارد و می‌تواند درآمدزایی بیشتری برای مالکان ساختمان به ارمغان آورد.

تقسیم هزینه نصب آسانسور

در صورتیکه آسانسور بر اساس جواز شهرداری انجام شود ، مشکلی پیش نمی آید ، اما در خصوص نصب آسانسور برای ساختمانهای قدیمی با همسایگان مشکلات زیادی پیش می آید. به نحوی که طبقات پایین تر رقبتی برای مشارکت در نصب آسانسور و پرداخت هزینه های مربوطه را ندارند .

بنابراین جهت حل اینگونه مشکلات می توان به روش ذیل عمل نمود :
با توجه به اینکه قیمت آپارتمان در طبقات بالاتر گرانتر می باشد ، به همین دلیل می توان بابت تقسیم هزینه نصب آسانسور به صورت درصدی از طبقه همکف (یا طبقه اول ) به طبقات بالاتر را افزایش داد، به گونه ی که از طبقه همکف (یا طبقه اول ) کمترین مبلغ و هر چه به طبقات بالاتر برود ، هزینه بیشتری را پرداخت نمایند .
با این روش ضمن حل معضل نحوه تقسیم هزینه های نصب آسانسور حل و فصل خواهد شد.

نتیجه گیری

در نهایت، نصب آسانسور در ساختمان‌های قدیمی نه تنها به افزایش رفاه ساکنان کمک می‌کند، بلکه ارزش ساختمان را نیز افزایش می‌دهد. هرچند هزینه نصب ممکن است متغیر باشد، اما با در نظر گرفتن مزایا و منافع طولانی‌مدت، سرمایه‌گذاری ارزشمندی به نظر می‌رسد. اگر به بهبود ساختمان خود و افزایش ارزش آن علاقه دارید، نصب آسانسور میتواند گزینه ای جذاب باشد.

مقالات مرتبط:

آیا مدیر ساختمان می‌تواند آسانسور را قطع کند؟

سرویس و نگهداری آسانسور

بیمه آسانسور در ساختمان

هزینه تعمیرات آسانسور به عهده کیست؟

گیر افتادن در آسانسور و اقدامات لازم

دکتر فردین عبدلی

دکتر فردین عبدلی

دانش آموخته دکترای حقوق خصوصی ، مدرس دانشگاه ، مؤلف کتب حقوقی ، دارای مقالات I.S.I حقوقی ، متخصص در تنظیم قراردادهای تجاری و بازرگانی داخلی و بین المللی ، حل و فصل اختلافات بازرگانی و تجاری داخلی و بین المللی ( داوری ) ، سرداور داوری اناق تعاون استان تهران
5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها