Group 11475

بازارچه همساده ها

معرفی 5 تا از محله های شهر شیراز

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

مقدمه

شیراز پنجمین شهر بزرگ کشور، دارای فرهنگ و تمدن غنی است که در مرکز استان فارس قرار دارد. این شهر از مقاصد گردشگری و محبوب بین ایرانیان و پذیرای توریست از کشور های دیگر میباشد. امکان ندارد که شما اسم شیراز به گوشتان بخورد و یاد مناطق باستانی مانند تخت جمشید و پاسارگاد نیوفتید و به شکوه عظمت این شهر افتخار نکنید. ما در این مقاله قصد داریم که شما را با شهر زیبای شیراز و تعدادی از محله های آن که مناسب خرید خانه نیز هستند آشنا کنیم. اگر قصد خرید خانه و یا آشنایی با بالاشهر شیراز را دارید، در ادامه با همساده ها همراه باشید.

در این مقاله به بررسی 5 تا از بهترین محله های شهر شیراز ( بالاشهر شیراز ) میپردازیم.

1. محله قصر دشت شیراز

محله قصردشت در غرب شهر شیراز قرار دارد. از مزایای این محله میتوان به آب و هوای خوب و باغهای باصفای آن اشاره کرد. به این دلیل از محله های گران قیمت شیراز میباشد. قصر دشت از چهار راه ۱۵ خرداد در مرکز آغاز می‌شود و در چهار راه قصر دشت در غرب شهر پایان میابد. این منطقه تا چند سال پیش یکی از سرسبزترین و خوش آب و هوا ترین محله های شیراز بوده، ولی متاسفانه به دلیل کم توجه ایی که به درختان این محله مانند انار، بادام، انگور و نارنج شده است و برای ساخت ساختمان های لوکس آن‌ها را قطع کرده اند، همین امر باعث شده کمی از باصفا بودن این منطقه کاسته شود.

محله قصر دشت شیراز

2. معالی آباد (مالی آباد)

مالی آباد یا همان معالی آباد جزء بالاشهر شیراز به حساب می‌آید و با آب و هوای عالی در منطقه 6 شهرداری واقع در شمال غرب شیراز قرار دارد. معالی آباد اصطلاحا جزء بالاشهر شیراز محسوب میشود. مالی آباد از یک سمت به پل احسان و از سمت دیگر به پل معالی آباد راه دارد. تازه ساز بودن و آب و هوای مطلوب این منطقه باعث شده قیمت ملک در این محله بسیار بالا باشد. این محله تا حدود 20 سال پیش جزو مناطق خلوت بوده ولی حالا میتوان به عنوان محله اسمان خراش نیز نعرفی کرد. این محله جزو مناطق لوکس شیراز به حساب می‌آید و بهترین امکانات مانند کافه‌ها و رستوران های عالی دردسترس هستند.

معالی آباد (مالی آباد)

3. محله عفیف آباد شیراز

عفیف آباد از بهترین محله های شهر شیراز برای سکونت و همچنین گشت و گذار میباشد. این محله دارای کافه ها و رستوران های زیادی است و از محله های گران قیمت شیراز میباشد. عفیف آباد در در قسمت مرکزی_شمالی شهر شیراز قرار دارد. این محله بدلیل وجود باغات زیاد معروف است. باغ عفیف آباد در دوران صفویه ساخته شده و شامل عمارت‌ها و موزه‌های مختلفی است که معماری زیبا و آثار باستانی آن بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند. محله عفیف آباد با خیابان‌ها و بازارچه‌های سنتی خود نیز شناخته شده و همچنان جاذبه‌ای مهم برای ساکنان و گردشگران است.

باغ عفیف آباد شیراز

4. شهرک گلستان شیراز

شهرک گلستان در شمال غربی شیراز قرار دارد و به دلیل نزدیکی به کوه دراک از آب و هوای خوبی برخوردار است. این محله در سال های اخیر مورد توجه ساکنین قرار دارد. از این رو قیمت ملک در شهرک گلستان با افزایش روبه‌رو شده است. از مزایای شهرک گلستان شیراز میتوان به وجود دانشگاه ها، مراکز علمی و همچنین پاساژ های تجاری مهم شهر اشاره نمود. این منطقه همچنین به دلیل دسترسی آسان به جاده‌های اصلی و حمل و نقل عمومی، از موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است.

 

5. محله آستانه

این محله از محله های قدیمی شیراز میباشد . حرم شاهچراغ در این محله قرار دارد و سالانه میزبان زائران بسیاری است. آستانه در مرکز شهر قرار دارد. این محله بافت قدیمی و تراکم جمعیت بالایی دارد. همچنین قیمت ملک در محله آستانه نسبت به محلات شمال شهر مناسب تر میباشد. همچنین، خیابان‌های باریک و بازارچه‌های سنتی آن، فضای اصیل و دل‌نشینی دارد. محله آستانه با حفظ اصالت فرهنگی و مذهبی، همچنان یکی از نقاط مهم و پربازدید شهر شیراز محسوب می‌شود.

 

تجربه زندگی در شیراز

اول از همه میتوانیم درباره فصل های مختلف شیراز صحبت کنیم که هر کدام چه ویژگی‌هایی دارند. فصل بهار از شمال به جنوب و از شرق تا غرب این شهر غرق در بوی عطر بهارنارنج است و شما از تک تک نفس هایی که میکشید لذت میبرید. فصل تابستان برگ‌های سبز درختانی مانند صنوبر زیبایی چشم نوازی به شهر میبخشند و فصل پاییز با برگ های زرد و نارنجی حس سرمای پاییز و زمستان رو به شما القا خواهد کرد.

نتیجه گیری

شیراز، مرکز استان فارس و یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای ایران است. این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی ایران شناخته می‌شود و به خاطر باغ‌های زیبا، بناهای تاریخی، و آثار ادبی مشهور است. شیراز محل آرامگاه شاعران بزرگی همچون حافظ و سعدی است و دارای جاذبه‌های دیدنی مانند باغ ارم و بازار وکیل است. همچنین، دانشگاه‌های معتبر و مراکز علمی شیراز این شهر را به یکی از قطب‌های آموزشی کشور تبدیل کرده‌اند. شیراز با فرهنگ غنی و طبیعت زیبا، مقصدی محبوب برای گردشگران داخلی و خارجی است.

 

این مقاله توسط تیم نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها نوشته شده است. همساده‌ها یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان است که امکاناتی مانند ثبت و مدیریت واحدها، پرداخت آنلاین شارژ و قبوض، ارائه گزارش‌های مالی، اطلاع‌رسانی به ساکنین، و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن تحت وب بوده و از طریق تلفن همراه و کامپیوتر قابل دسترسی است. همچنین، امکاناتی برای نظرسنجی، مشاهده بیلان ساختمان، و پشتیبانی قوی نیز دارد. همساده‌ها با هدف سهولت در مدیریت ساختمان و بهبود تعاملات بین ساکنین و مدیران طراحی شده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت همساده‌ها مراجعه کنید.

 

مقالات مرتبط:

بهترین محله های شهر مشهد
بهترین محله‌­های شهر اصفهان برای خرید خانه
معرفی محله های مرکز تهران

بهترین محله های شهر مشهد

یاشار امینیان

یاشار امینیان

سلام! من یاشار امینیان هستم و بیش از سه سال است که در زمینه طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت می‌کنم. به عنوان کارشناس تولید محتوا در تیم همساده ها، وظیفه من ایجاد محتوای با کیفیت بالا و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای تجربه بهتر کاربران است. علاقه‌مند به نوآوری در فناوری و توسعه محتواهای خلاقانه هستم. هدف من این است که محتوایی تولید کنم که هم آموزشی و هم جذاب باشد.
4.2 6 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها