نرم‌افزار مدیریت ساختمان همساده ها

معرفی 4 گیاه همیشه سبز آپارتمانی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

گیاهان همیشه سبز بیشتر در محیط های باز کاشته میشوند تا به محیط جلوه ای شاداب دهند. شاید در پیاده رو ها و یا فضاهای سبز گیاهانی را دیده باشید که با  تغییر فصل نیز رنگ و شادابی خود را حفظ میکنند.

در این مقاله به بررسی 4 گیاه همیشه سبز شناخته میشوند، میپردازیم.

سانسوریا

گیاه سانسوریا از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی میباشد. این گیاه به دلیل مقاومت و سهولت نگهداری از پرطرفدا ترین گیاهان آپارتمانی بشمار میرود. علاوه بر ظاهری زیبا، هوای محیط را هم تصفیه میکند.

سانسوریا به آب کمی نیاز دارد و به آبیاری حساس است . در نور متوسط (غیر مستقیم) میتواند رشد کند. البته از نور مستقیم بیزار است، زیرا دچار سوختگی برگ خواهد شد. برگ های تیز و شمشیری سبز رنگی داشته و به همین دلیل در دسته گیاهان همیشه سبز قرار میگیرد.

سانسوریااز گیاهان همیشه سبز

 

پوتوس

پوتوس یا همان پیتوس یکی از ساده ترین گیاهان آپارتمانی است. این گیاه از دسته گیاهان مقاوم محسوب میشود و نگهداری نسبتا آسان و برگ های سبز رنگی دارد از این رو در دسته گیاهان همیشه سبز قرار میگیرد.

پوتوس همچنین هوای محیط را تصفیه میکند. البته برگ های سمی دارد و باید دور از دسترس کودکان یا حیوانات خانگی قرار گیرد.

این گیاه باید در فصل زمستان در خانه نگهداری شود. زیرا با بروز سرمای محیط از بین خواهد رفت.

پوتوس از گیاهان همیشه سبز

 

دیفن باخیا

این گیاه نیز از گیاهان همیشه سبز آپارتمانی است. حدود 12 گونه دارد و دارای برگ های بزرگ به رنگ سبز میباشد. دیفن باخیا با نام عصای بی عقلی هم شناخته میشود. زیرا اگر برگ هایش را بخورید، به دلیل وجود شیره سمی درون برگ هایش ممکن است قدرت تکلم خود را از دست بدهید!

دیفن باخیا همیشه سبز

 

لیندا (پافیلی)

لیندا از گیاهان همیشه سبز و بسیار محبوب آپارتمانی است و جنبه زینتی دارد. ظاهر ساقه منحصر به فرد آن دلیل محبوبیت این گیاه است. از این رو به آن پافیلی نیز میگویند.

لیندا بومی مکزیک است و نیاز به آب زیادی ندارد. زیرا ساقه آن آب را در خود ذخیره میکند.

این گیاه برگ هایی کشیده، باریک، ضخیم، مقاوم و آویزان دارد که زیبایی آن را چندین برابر کرده است. لیندا برعکس پوتوس، برگ های بی خطری دارد. به همین دلیل میتوان از آن در محل هایی که حیوانات خانگی حضور دارند نگهداری کرد.

لیندا همیشه سبز

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
3 2 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها