نرم‌افزار مدیریت ساختمان همساده ها

معرفی محله های مرکز تهران

آشنایی با محلات مرکز تهران

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

محله های مرکزی تهران پر تردد ترین بخش تهران می‌باشند. اما در واقع تهران قدیم از همین محلات تشکیل شده‌است. بافت قدیمی و فرسوده، قرارگیری مراکز درمانی، اقتصادی و سیاسی مهم و دسترسی وسیع از مهم ترین ویژگی های قلب پایتخت است.

محله های مرکز تهران - جمهوری

محله کریمخان

از محلات قدیمی تهران است که بافت قدیمی دارد و در این محله می‌توانید معماری سبک پهلوی با آجر های قرمز 3 سانتی در نمای خانه ها و تراس حلالی شکل را مشاهده کنید. محله کریمخان در منطقه 6 شهرداری تهران قرار دارد.

یکی از جاذبه های محله کریمخان در مرکز تهران وجود کلیسای قدیمی سرکیس در خیابان نجات الهی است.

محله کریمخان از طریق ایستگاه متروی هفت تیر قابل دسترسی است.

همچنین این محله با اتصال به خیابان های فردوسی، ولیعصر و هفت تیر از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است.

خیابان کریمخان در مرکز تهران
خیابان کریمخان از خیابان های مرکز تهران

استاد معین

محله استاد معین در مرکز تهران، لقب خوش مسیر ترین محله تهران را به خود اختصاص داده‌است. این محله به دلیل داشتن منازلی با قیمت مناسب و همچنین دسترسی آسان از طرفداران زیادی برخوردار است.

خیابان استاد معین

انقلاب

محله انقلاب از قدیمی ترین محله های تهران است. این محله از دسترسی فوق العاده ای برخوردار است، به طوریکه از شمال به خیابان انقلاب، جنوب به خیابان جمهوری، شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان کارگر منتهی می‌شود.

محله انقلاب به دلیل قرار گرفتن دانشگاه تهران، پارک دانشجو و تئاتر شهر و چندین تالار مهم، محل گرد هم آمدن بسیاری از جوانان و هنردوستان است.

همچنین بدلیل قرار داشتن بسیاری از انتشارات و کتابفروشی ها این محله به عنوان بورس کتاب های درسی و غیر درسی نیز شناخته می‌شود.

خیابان انقلاب در مرکز شهر تهران

جمهوری، محل تلاقی اقتصاد و سیاست

محله جمهوری از مهم ترین محله های مرکز تهران می‌باشد. جایی که اقتصاد و سیاست در آن بهم گره می‌خورند. وجود بازار های متعدد از جمله بورس لوازم صوتی و تصویری، بورس لوازم دیجیتال و… و همچنین وجود سفارت های متعدد در حوالی آن، این محله را از اهمیت زیادی برخوردار می‌کند.

خیابان جمهوری تهران

بهارستان

محله بهارستان نیز از محلات قدیمی تهران است. وجود کاخ گلستان، ساختمان مجلس قدیم، مجلس جدید و بازار 15 خرداد به این محله رونق خاصی داده اند. همچنین حمل و نقل این محله به دلیل وجود مترو، اتوبوس های میدان بهارستان و خطوط مختلف تاکسی بسیار گسترده است.

میدان بهارستان

لاله زار

محله لاله زار جزو مراکز فرهنگی هنری تهران قدیم بود. این محله در خود سینما رکس، تئاتر نصر و سینما لاله را در خود جای داده بود که پس از برخی اتفاقات سیاسی این شکل هنری جای خود را به بورس لوازم روشنایی و الکتریکی داد.

لاله در مرکز تهران، بورس لوازم الکتریکی و روشنایی

سنگلج

این محله از محله های شلوغ و پر سر و صدای تهران است. سنگلج از معدود محله هایی است که بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌است، اگرچه بسیاری از بناهای این محله نیازمند مرمت هستند اما وجود آثار تاریخی چون کلیسای گئورگ از کلیسا های باقی مانده دوره ساسانی، این محله را به یکی از محله های برجسته تهران تبدیل کرده است.

سنگفرش های محله سنگلج

درباره محله های تهران بیشتر بخوانید:

معرفی محله های شرق تهران

آشنایی با محله های شمال تهران

محله های غرب تهران

محله های جنوب تهران

معرفی محله گیشا تهران

سپهر یعقوبی

سپهر یعقوبی

عضو تیم تولید محتوای همساده ها، علاقه مند به حوزه کامپیوتر و مسائل چالش بر انگیز.
0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها