Group 11475

بازارچه همساده ها

ساختمان های قدیمی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

اکثر ساختمان های موجود در شهرها دارای قدمت بسیار زیادی هستند،پس بهتر است از قبل از زندگی در این خانه ها با مشکلات ساختمان های قدیمی بیشتر آشنا شویم.

معایب ساختمان های قدیمی:

1.نوسانات برقی:

هزینه بالای برق و شارژ،ضغیف شدن فشار برق،سوسو زدن نور چراغ،از عوامل وجود مشکل در سیم کشی برق ساختمان است.

بهتر است بعد از خرید یا اجازه،این ساختمان توسط یک برق کار ماهر بررسی شود.سپس برای تمامی وسایل برقی خود از محافظ برق استفاده کنید تا وسایلتان سالم بماند.

 

2.نبود امنیت:

یکی دیگر از مشکلات این نوع ساختمان،امنیت پایین آنها است.این ساختمان ممکن است هنگام زلزله مقاومت خوبی از خود نشان ندهند،زیرا استحکام و مقاوت این ساختمان ها بسیار پایین است.

 

3.نم زدگی:

نم زدگی از دیگر مشکلاتی است که ساکنین ساختمان با آن دست و پنجه نرم می کنند.از دلایل نم زدگی ساختمان می توان به دو مورد زیر اشاره کرد:

*پوسیدگی و نشتی لوله ها
* عایق بندی نامناسب

 

4.وجود حشرات خانگی و موذی:

برخی حشرات مانند سوسک،موش،موریانه و مورچه در این  نوع ساختمان بسیار دیده می شوند.این حشرات بیشتر بخاطر کمدچوبی،پر بودن چاه فاضلاب و رطوبت به ساختمان وارد میشوند.بهتر از قبل ورود به خانه،آنجارا کامل سم پاشی کرده تا این حشرات وارد خانه نشوند.

 

5.پنجره های قدیمی:

پنجره های قدیمی ظاهری زیبا و آرامش بخش دارند اما باید به این نکته توجه کنید که این پنجره ها بخاطر ساختار نامناسبی که دارند باعث انتقال سروصدای زیاد و سرما میشوند.

استفاده از پنجره های دوجداره و پرده های ضخیم و گرفتن درز های پنجره باعث کاهش این مشکلات میشود.

6.نامناسب بودن سیستم سرمایش و گرمایش:

این نوع ساختمان اکثرا از سیستم سرمایش و گرمایش خوبی برخوردار نیستند و هدر رفتن انرژی و مصرف زیاد،ساکنین را مجبور به پرداخت هزینه زیادی می کند.

بهتر است برای حل این مشکل از سیستم های جدید مانند شوفاژ، پکیج، کولرهای آبی جدید و اسپیلیت برای گرم کردن و سرد کردن خانه استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید:

مصرف بهینه برق در آپارتمان

 

 

 

5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار
بهار
2 سال قبل

من شخصا خونه های قدیمی و دوس دارم ولی خب اون خونه ها با سبک زندگی الان همخوانی نداره برای همینم خیلیاش و خراب کردن و آپارتمان ساختن به جاش