Group 11475

بازارچه همساده ها

مزایا و معایب اینترنت ثابت (TD-LTE) در آپارتمان

مزایا و معایب اینترنت ثابت در آپارتمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

امروزه دسترسی به اینترنت پر سرعت از مهم ترین نیاز های مردم است. روزانه بسیاری از کار هایی که به رفت و آمد های پر هزینه نیاز دارند، توسط اینترنت به راحتی به سرانجام می‌رسند. در مقاله های قبلی راجع به انواع اینترنت های خانگی صحبت کردیم؛ اما امروز در این مقاله می‌خواهیم به نسل جدید اینترنت خانگی یعنی اینترنت ثابت بپردازیم.

مودم TD-LTE اینترنت ثابت

مزایای اینترنت ثابت TD-LTE

  • اینترنت ثابت نسل چهارم یا TD-LTE جدیدترین نسل اینترنت می‌باشد، که نسبت به رقبای خود یعنی ADSL و +ADSL2 از کیفیت بسیار بالاتری برخوردار است. در حالیکه حداکثر سرعت +ADSL2 مابین 8 تا 16 مگابیت است، سرعت TD-LTE می‌تواند تا 40 مگابیت برسد.
  • برخلاف سرویس های ADSL، سرویس TD-LTE نیاز به متصل شدن به پورت تلفن را ندارد و با سیم کارت های دیتا کار می‌کنند. بنابراین محدودیت جابجایی ندارد و در هر نقطه ای از کشور که آنتن اینترنت همراه وجود داشته باشد، شما می‌توانید از مودم خود استفاده کنید.
  • در برخی مواقع حتی با داشتن خط تلفن ثابت، به دلیل وجود مشکلات فنی ممکن است امکان راه اندازی سرویس ADSL بر روی خط شما وجود نداشته باشد. اما در سرویس اینترنت ثابت فقط لازم است از پوشش شبکه 4G در منطقه خود اطمینان حاصل کرده و درخواست خود را برای راه اندازی آن ثبت کنید.
  • برای کسانی که به استریم و گیم علاقه دارند، سرویس TD-LTE در منطقه ای با پوشش مناسب، می‌تواند پینگ بسیار پایین تری به آن ها ارائه کند.

مودم TD-LTE و ADSL

معایب اینترنت ثابت TD-LTE

  • سرویس اینترنت ثابت به مانند ADSL پایداری ندارد و ممکن است در شرایط جوی مختلف در آن اختلال ایجاد شود.
  • حجم دانلودی که در طرح های ADSL در اختیار شما قرار می‌گیرد بسیار بیشتر از حجم دانلودی طرح های اینترنت ثابت است. برای مثال طرح های سالانه ADSL تا 3000 گیگابایت حجم دانلود ارائه می‌دهند. درحالیکه حداکثر حجم طرح سالانه TD-LTE نزدیک به 1000 گیگابایت است.
  • باید به این موضوع توجه کنید که قیمت هر گیگابایت اینترنت ثابت بین 1400 تا 3000 تومان بسته به شرکت ارائه دهنده متفاوت است. اما قیمت هر گیگابایت اینترنت ADSL بین 400 تا 600 تومان متغیر است.
  • از معایب بزرگ سرویس اینترنت ثابت اختصاصی بودن مودم و سیمکات همان شرکت است. برای مثال اگر شما مودم اینترنت ثابت یک شرکت ارائه دهنده خاص را تهیه کنید، این مودم فقط با سیم کارت همان شرکت کار خواهد کرد.
  • همچنین توجه داشته باشید قیمت مودم های TD-LTE در حال حاضر از 1.200.000 تومان شروع می‌شود و بستگی به مدل تا 30.000.000 تومان متغیر است. مودم های ADSL نیز قیمتشان از 500.000 تومان شروع و باز هم بستگی به مدل مودم تا 6.000.000 تومان متغیر می‌باشد.

در این مقاله سعی کردیم تا به مهم ترین نکات مربوط به دو سرویس محبوب اینترنت های خانگی اشاره کنیم. شما هم می‌توانید تجربیات خود را در خصوص استفاده و خرید سرویس های اینترنت خانگی در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

درباره انواع اینترنت در آپارتمان و استفاده آن بیشتر بخوانید :

خانه های هوشمند

بهترین اینترنت آپارتمان

نرم افزار مدیریت ساختمان یا شبکه های اجتماعی

سپهر یعقوبی

سپهر یعقوبی

عضو تیم تولید محتوای همساده ها، علاقه مند به حوزه کامپیوتر و مسائل چالش بر انگیز.
5 2 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sabahattin
sabahattin
2 سال قبل

نوشته خوب و موثریه
اگه درمورد vdsl هم که تازه وارد شبکه شده یه مقاله تهیه کنید خیلی خوب میشه