نرم‌افزار مدیریت ساختمان همساده ها

زندگی در نیویورک

زندگی در نیویورک

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

نیویورک ، یکی از پر جمعیت ترین شهر های ایالت نیوروک و ایالات متحده آمریکا است . نیویورک سیتی از پنج محله به نام برانکس ، بروکلین ، کوئینز ، منهتن و استن آیلند تشکیل شده . این شهر یکی از بزرگ ترین قطب های سیاسی ، اقتصادی و مذهبی جهان است . عده‌ای به‌دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصر به‌ فرد نیویورک، این شهر را پایتخت جهان نامیده‌اند . در این مقاله شما را با زندگی در  نیویورک آشنا میکنیم .

 نیویورک سیتی ( New York City)

زندگی در نیویورک

نیویورک که تا سال 1664 میلادی به نام نیو آمستردام مشهور بود ، ابرشهری با مساحت 8683 کیلومتر مربع و وسیع ترین شهر امریکا است . شهر نیویورک وسیع ترین منطقه شهری در جهان است . در میان شهر های بزرگ ، تولید ناخالص داخلی نیویورک در رده های بالایی قرار دارد که ارزش اسمی ، میتوان آن را به تنهایی با کشوری به بزرگی روسیه مقایسه کرد .

ساختمان ها و سازه های نیویورک

نیویورک سیتی

نیویورک سیتی با داشتن 274 آسمان خراش با ارتفاع بیش از 150 متر ، پس از هنگ کنگ دارای بیشترین تعداد آسمان خراش را در میان شهر های دنیا دارد . در آمار سال 2007 نیویورک جمعیتی قریب به 20 میلیون نفر دارد .

قطار شهری نیویورک در سال 1904 افتتاح شد . نیویورک دارای بیشترین ایستگاه های متروی جهان است .

موقعیت اقتصادی و سیاسی نیویورک

بازار بورس نیویورک بزرگ ترین بازار بورس جهان در معاملات دلاری است که در خیابان وال استریت قرار دارد . مرکز اصلی سازمان ملل متحد در نیویورک بنا شده ، همچنین مجسمه آزادی که مهم ترین نماد آمریکاست در نیویورک قرار دارد .

 تاریخچه زندگی در نیویورک

تاریخچه زندگی در نیویورک

آغاز جنگ جهانی دوم دلیل اصلی رشد شهر نیویورک شد . در پی ممنوعیت آفرینش های هنری در کشور های اروپایی ، هنرمندان به سمت غرب مهاجرت کردند . این اتفاق موجب شد که مرکز هنری از پاریس به نیرویورک منتقل شود . نیویورک تا اواخر دهه 70 میلادی صاحب لقب مرکز هنر جهان بود . پس از پایان جنگ جهانی دوم و خرابی های گسترده ای که اروپا را فرا گرفته بود ، اروپاییان مجبور به جذب سرمایه گذاران جدید بودند . با احداث مقر دائمی سازمان ملل متحد در نیویورک ، این شهر به مهم ترین شهر در عرصه دیپلماسی تبدیل شد .

زندگی در نیویورک در آن سال ها هیجان انگیز بود . اما در سال های بعدی نیویورک شاهد اتفاقات تاریخ ساز دیگری بود . نیویورک و برج های تجارت جهانی یکی از مهم ترین اهداف حملات تروریستی 11 سپتامبر در سال 2001 بود . واقعه ای که در سال های بعد نیز تاثیرات خود را بر مناسبات جهانی نشان داد .

جاذبه های زندگی در نیویورک

زندگی در نیویورک شامل جاذبه های زیادی است . شهر نیویورک دارای جاذبه های فرهنگی زیادی است . مجسمه آزادی هدیه ای است که از طرف فرانسه به این کشور داده شده است . پارک مرکزی نیویورک سیتی محلی است که گران ترین ساختمان های شهر نیویورک دور تا دور آن قرار دارند .

پارک مرکزی نیویورک با مساحت حدود 342 هزار هکتار از بزرگ ترین پارک های درون شهری جان است .

0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها