Group 11475

بازارچه همساده ها

خوشبو ترین گیاهان آپارتمانی

خوشبو ترین گیاهان آپارتمانی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

نگهداری از گیاهان در آپارتمان میتواند به دلایل مختلفی صورت بگیرد. داشتن گیاه در آپارتمان به زیبایی و تراوت خانه و همچنین ایجاد محیطی آرامش بخش کمک شایانی میکند. اما علاوه بر تمامی این مزایا، گیاهان میتوانند با تراوش عطر و بوی خوب خود، حس خوبی به شما منتقل کنند. با خوشبو ترین گیاهان آپارتمانی آشنا شوید.

خوشبو ترین گیاهان آپارتمانی

بوی خوش یک گیاه میتواند آنقدر تاثیر گذار باشد که شما بتوانید آن را در لیست های محبوب ترین گیاهان آپارتمانی نیز ببینید. در واقع خوشبویی یک گیاه میتواند دلیل محکمی بر محبوبیت آن گیاه باشد.

لوندر (Lavender)

لوندر از خوشبو ترین گیاهان آپارتمانی

اسطوخودس یا لوندر اولین بار توسط مصریان باستان مورد استفاده قرار گرفت. در رم باستان از این گیاه برای شست و شوی مقدس استفاده میکردند چرا که این گیاه خاصیت ضد میکروبی نیز دارد.به خاطر این خاصیت رمیان باستان اسم این گیاه را lavender گذاشتند. واژه “Lavare” در اینگلیسی به معنی “برای شستن” میباشد که اشاره به استفاده آن در شست و شوی مقدس در رم باستان دارد.

لوندر چهره ای زیبا و عطری بینظیر دارد که میتواند فضای خانه شما را به طور غیر قابل باوری دگرگون کند. این گیاه تقریبا در اواسط تابستان شروع به گل دادن میکند. عمر این گیاه حدود یک ماه نیز میباشد. همچنین با پرورش این گیاه میتوانید از خواص دارویی این گیاه نیز بهره مند شوید.

برای اینکه بتوانید از عطر این گیاه به صورت کلی بهره مند شوید میتوانید این گل های این گیاه را خرد کرده و در شیشه ای با درب باز بریزید، و از عطر خوشبوی این گیاه در هر مکانی که میخواهید بهره مند شوید.

این گیاه در محیط و فضای باز نشاط بیشتری دارد اما اگر 4 تا 5 ساعت آن را در نور آفتاب قرار دهید میتوانید از این گیاه داخل فضای خانه نیز استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که این گیاه پس از خشک شدن خاک خود نیاز به آبیاری دارد.

شمعدانی معطر (Scented Geraniums)

گل شمعدانی از خوشبو ترین گیاهان آپارتمانی

گل شمعدانی یکی از گیاهان محبوب ایرانیان به شمار میرود که راحیه و عطر خوبی دارد. ژرانیوم یا پلارگونیوم یا همان شمعدانی در اوایل قرن 18 توسط تاجران هلندی از جنوب آفریقا به اروپا آورده شد. شباهت زیاد این گیاه به ژرانیوم وحشی در اروپا، موجب شد که گیاه شناسان این دو گیاه را از یک نوع طبقه بندی کنند. بعد از چند سال وقتی گیاه‌شناسان متوجه تفاوت گلبرگ‌ها و پرچم‌های این دو نوع گیاه شدند، گونه آفریقایی را به عنوان پلارگونیوم به معنی منقار لک‌لک، دسته‌بندی کردند. این اسم‌گذاری به خاطر شکل بلند بذر این گیاه است. امروزه کماکان به شمعدانی ژرانیوم گفته می‌شود ولی اسم اصلی این گیاه، پلارگونیوم است.

بسیاری از افراد این گیاه را بیرون خانه قرار داده و از آن مراقبت میکنند اما بهتر است در فصل زمستان این گیاه را به خانه خود بیاورید.

برای استفاده صحیح از این گیاه و دیدن رشد کامل آن، این گیاه نیاز دارد که روزانه بین 4 تا 6 ساعت در نور آفتاب قرار بگیرد. شمعدانی را می‌توان به عنوان یگ گیاه خانگی یا گل زینتی کاشت. در طول فصل‌های گرم سال می‌توان این گیاه را در بیرون از خانه و محلی نورگیر قرار داد.

شمعدانی‌ها بخاطر رایحه‌ی خوبی که دارند در دسته‌یِ گل‌های معطر مثل گل رز، مرکبات، نعناع، سیب، لیمو، پرتقال و نارگیل قرار می‌گیرند. و به خاطر علاقه شدید آنها به آفتاب، بهترین مکان برای آن کنار پنجره خانه شماست.

گل سوسن دره (Convallaria majalis)

گل سوسن دره

گیاه موگه یا زنبق دره (Convallaria majalis) یا سوسن دره، یک گیاه گلدار جنگلی با گلهای معطر و خوشبو و آویزان و به شکل ناقوسی است. در فصل بهار این گیاه در سراسر نیمکره شمالی مناطق سرد و معتدل آسیا و اروپا میروید. به طور کلی مامن این گیاه بخش هایی وسیع از آمریکای شمالی است. گل سوسن دره به دلیل پوشش وسیع خود در بخش های آمریکای شمالی به زنبق آمریکایی نیز معروف است.

این گیاه دارای گونه گل دو تایی، رز رنگ و گونه هایی هستد که دارای برگ های متنوع و رشدی بسیار بزرگ تر از گونه های معمولی هستند. C. majalis ‘Albostriata’  دارای برگ های سفید راه راه است.

C. majalis ‘Green Tapestry’، ‘Haldon Grange’، ‘Hardwick Hall’، ‘Hofheim’، ‘Marcel’، ‘Variegata’ and ‘Vic   Pawlowski’s Gold’ از دیگر گونه های آن هستند.

سوسن دره در محیط نیمه سایه رشد میکند و تابستان گرم را ترجیح میدهد. زنبق دره گیاهی آسیایی اروپایی است که در کوه های 1500 متری رشد خوبی دارد. این گیاه در خاک های سیلتی، شنی، اسیدی تا نسبتا قلیایی که ترجیحا مقدار زیادی هوموس داشته باشد نیز رشد مناسبی خواهد داشت.

منابع : elimama.ir ، golsetan.com .

5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرهاد
فرهاد
1 سال قبل

مطالب عالی و مفیدی بود

ممنون.