نرم‌افزار مدیریت ساختمان همساده ها

برترین معماری های خلاقانه جهان

خلاقانه ترین معماری های جهان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

همه ما با هنر معماری و زیبایی های آن آشنایی داریم. اما بعضی از این معماری ها آنقدر جذاب و خاص هستند که به عنوان یک اثر هنری میتوان از آنها یاد کرد. در این مقاله به شما چند معماری خلاقانه را معرفی میکنیم که همانند آن را در جایی ندیدید!. به درخواست دوستان عزیز در بروز رسانی مجدد مقاله تعدادی معماری دیگر به این به این مقاله افزوده شده که امیدوارم از خواندن این مقاله اطلاعات کافی به دست بیاورید و ممنون میشویم اگر نظر خودتان را با ما در میان بگذارید.

خزانه قیامت ، سوالبارد نروژ

 معماری خلاقانه svalbard seed vault

خزانه جهانی بذر سوالبارد، که به خزانه قیامت نیز معروف است برای روز مبادا طراحی شده. انباری بذر سوالبارد به درهای ضدانفجار، قفل هوا و حسگرهای حرکتی مجهز است تا حافظ میلیون‌ها نوع بذر مختلفی باشد که در فجایع جهانی ممکن است به کارمان بیاید. خزانه قیامت در سال ۲۰۰۸ به‌طور رسمی افتتاح شد. این معماری خلاقانه در جزیره‌ای دورافتاده در ۱۰۰کیلومتری از قطب شمال قرار گرفته است.

دایره گوانگجو، چین

 معماری خلاقانه دایره گوانجو چین

این ساختمان در ساحل رودخانه مروارید (Pearl River) قرار دارد و با الهام از نوعی سکه باستانی چینی طراحی شده است، یکی از معماری های خلاقانه دنیا به شمار میرود. جالب است بدانید که دایره گوانجو در اصل دفتر یک شرکت تجاری مبادله مواد خام پلاستیکی در چین است. طراحی این ساختمان زیبا بر عهده معماری ایتالیایی به‌نام ژوزف پاسکال بوده است. ارتفاع کلی آن ۱۳۸ متر و شامل ۳۳ طبقه است. در سال ۲۰۱۴، سی. ان. ان این بنا را در فهرست ده ساختمان جذاب دنیا قرار داد.

دفتر مرکزی لانگابرگر ، اوهایو آمریکا

Longaberger Headquarters

دفتر مرکزی لانگابرگر (Longaberger Headquarters) در سال ۱۹۹۷ ساخته شد. شرکت لانگابرگر یک شرکت سبدسازی بود. به همین دلیل بنای این معماری خلاقانه طوری طراحی شده که نمایانگر مهم‌ترین محصول شرکت یعنی سبد باشد. این ساختمان شامل ۷ طبقه و تقریبا ۱۷ هزار متر مربع وسعت میباشد. البته اینجا دیگر دفتر مرکزی این شرکت نیست. در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفته شد که این بنا به هتلی لوکس تبدیل شود.

خانه کج‌ومعوج، معماری خلاقانه ای در سوپوت لهستان

Krzywy Domek

خانه کج‌ومعوج (Krzywy Domek)، برخلاف اسم عجیب خود، یک مرکز خرید است. بخشی از این ساختمان شامل دفاتر اداری میباشد و در یکی از خیابان‌های اصلی شهر بنا شده. این معماری خلاقانه در سال ۲۰۰۴ ساخته شده است و وسعت آن حدود ۴ هزار متر مربع است. برای طراحی این خانه از نقاشی‌های یک تصویرگر لهستانی الهام گرفته شده. تعدادی از مهم‌ترین شرکت‌های بین‌المللی لهستان نیز در این مجموعه دفتر دارند.

 معماری خلاقانه و ساختار شکن خانه رقصان پراگ، جمهوری چک

 معماری خلاقانه خانه رقصان پراگ، جمهوری چک

طراحی این معماری خلاقانه در سال ۱۹۹۲ آغاز شد. این طراحی چهار سال به طول انجامید و در سال ۱۹۹۶ به نتیجه نهایی رسید. این ساختمان در واقع یکی از دفاتر شرکت بین‌المللی هلندی به‌نام Nationale-Nederlanden است که در زمینه بیمه فعالیت می‌کند. این بنا به دلیل طراحی ساختار شکنانه و جدیدش مخالفان زیادی داشت. چرا که این معماری نظم ساختمان های شهر پراگ را خراب میکرد. سبک‌های رایج در معماری شهر پراگ، معماری های مذهبی گوتیک، معماری کلاسیک باروک و معماری کاربردی آرت‌نوو بود.

قاب دبی ، امارات

 معماری خلاقانه قاب دوبی

قاب دبی با ابعادی 150 در 105 متری یکی از بزرگ ترین قاب عکس های جهان است. این معماری خلاقانه به دست فرناندو دونیس در دوبی بنا و ساخته شده . فلسفه این بنا به گرفته فرناندو دونیس به این شرح است : قرار دادن سازه ها و معماری های بزرگ در یک قاب بهتر از ساختن یک سازه دیگر است . این قاب آسمان خراش های بلند دوبی را به تصویر میشکد.

ساختمان اتومیوم بروکسل ، بلژیک

معماری خلاقانه Atomium

بنای Atomium که با الهام گرفتن از ساختار فیزیکی اتم ساخته شده ، توسط آندره واترکین و با معماری آندره پولاک و ژان پولاک ساخته شده است. معماری خلاقانه اتمیوم یکی از طرح‌هایی بود که برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی بروکسل در سال ۱۹۵۸ ساخته شد. این سازه از 9 گوی متصل به هم که روکش فولادی ضدزنگ دارند تشکیل شده و در حال حاضر ۶ عدد از این گوی ها در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارد.

ساختمان تولد زرافه در پاریس

ساختمان تولد زرافه در پاریس

این ساختمان مرکز تگهداری کودکان و خردسالان است. ئر این ساختمان تعداد بسیاری مجسه فوق العاده موجود است که معروف ترین آنان یک زرافه بزرگ است که در حال عبور از میان ساختمان است. طراحی و ساخت این ساختمان به نام شرکت مهماری اوندلات اتپورت ثبت شده است. همانطور که معمار این ساختمان بیان کرده است که ایده این بنا از خلاقیت و تخیل کودکانی که در این مرکز نگهداری میشوند گرفته شده است. این ساختمان در سال 2012 به پایان رسیده است.

بنای تاریخی ایلیندن در جمهوری مقدونیه

بنای تاریخی ایلیندن در جمهوری مقدونیه

بنای تاریخی ایلیندن، معروف به یادبود Makedonium یا کروشفو، در نزدیکی شهر کروشفو در مقدونیه شمالی واقع شده است و به یادبود قیام ایلیندن-پروبریژیه در سال ۱۹۰۳ و تأسیس جمهوری کوتاه‌مدت کروشفو ساخته شده است. این بنا که توسط معماران یوردان گرابولوسکی و ایسکرا گریابولوسکا در سال ۱۹۷۴ طراحی و تکمیل شد، با ساختار مدرن و منحصر به فرد خود، نمایانگر هنر معماری قرن بیستم است. داخل بنا سالن‌هایی با مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری قرار دارد که داستان مبارزات مردم مقدونیه برای آزادی را روایت می‌کنند. بنای ایلیندن نمادی از مقاومت و فداکاری مردم مقدونیه است و هر ساله در روز ایلیندن، مراسم‌های یادبود و جشن‌های ملی در این مکان برگزار می‌شود.

نمایشگاه ووشی واندا در ووشی چین

نمایشگاه ووشی واندا در ووشی چین

نمایشگاه ووشی واندا، واقع در مرکز فرهنگی و گردشگری شهر ووشی چین، یکی از مقاصد برجسته فرهنگی و تفریحی این منطقه است. این مرکز با ارائه ترکیبی از موزه‌ها، گالری‌های هنری، سالن‌های کنسرت و تئاترها، فضایی متنوع برای نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی فراهم می‌کند. نمایشگاه‌های متنوع این مرکز، از هنرهای سنتی چینی تا هنرهای معاصر بین‌المللی را شامل می‌شود و به عنوان یک نقطه جذب گردشگران داخلی و بین‌المللی، نقش مهمی در ترویج فرهنگ و هنر ایفا می‌کند.

خانه های مکعبی در هلند

خانه های مکعبی در هلند

خانه‌های مکعبی در روتردام هلند، یکی از جاذبه‌های معماری منحصر به فرد و شناخته شده این شهر است. این مجموعه از خانه‌ها که توسط معمار پیِت بلوم در دهه ۱۹۷۰ طراحی شده، به دلیل شکل مکعبی و قرارگیری زاویه‌دارشان بر روی پایه‌ها، بسیار مشهور هستند. هر خانه مکعبی بر روی یک گوشه خود قرار دارد، به طوری که نمای ساختمان‌ها شبیه به درختانی در یک جنگل شهری به نظر می‌رسد. این طراحی خلاقانه و نوآورانه نه تنها باعث ایجاد فضای داخلی جالب و کاربردی شده، بلکه به یک نماد مدرن و جاذبه توریستی برجسته در روتردام تبدیل شده است.

مرکز طراحی شارپ در کانادا

مرکز طراحی شارپ در کانادا

مرکز طراحی شارپ، واقع در تورنتو کانادا، یک موسسه برجسته برای آموزش و ترویج هنر و طراحی است. این مرکز که بخشی از کالج هنر و طراحی انتاریو (OCAD) است، به عنوان یکی از نقاط کانونی در زمینه آموزش و تحقیق در هنرهای بصری و طراحی شناخته می‌شود. ساختمان مرکز طراحی شارپ با معماری مدرن و خلاقانه خود، شامل یک سازه مستطیلی شکل با پایه‌های رنگارنگ است که به صورت معلق در هوا قرار دارد. این طراحی منحصر به فرد توسط معمار بریتانیایی ویل آلزوپ انجام شده و نمادی از نوآوری و پیشرفت در معماری مدرن است. مرکز طراحی شارپ با ارائه دوره‌های متنوع و میزبانی نمایشگاه‌ها و رویدادهای هنری، نقش مهمی در تقویت فرهنگ و هنر در کانادا ایفا می‌کند.

این مقاله توسط تیم نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها نوشته شده است. همساده‌ها یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان است که امکاناتی مانند ثبت و مدیریت واحدها، پرداخت آنلاین شارژ و قبوض، ارائه گزارش‌های مالی، اطلاع‌رسانی به ساکنین، و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن تحت وب بوده و از طریق تلفن همراه و کامپیوتر قابل دسترسی است. همچنین، امکاناتی برای نظرسنجی، مشاهده بیلان ساختمان، و پشتیبانی قوی نیز دارد. همساده‌ها با هدف سهولت در مدیریت ساختمان و بهبود تعاملات بین ساکنین و مدیران طراحی شده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت همساده‌ها مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید :
معماری اکوتک

سبک های خاص معماری

شگفت انگیز ترین معماری های اروپا

بهترین امکانات ساختمان لاکچری

یاشار امینیان

یاشار امینیان

سلام! من یاشار امینیان هستم و بیش از سه سال است که در زمینه طراحی سایت و تولید محتوا فعالیت می‌کنم. به عنوان کارشناس تولید محتوا در تیم همساده ها، وظیفه من ایجاد محتوای با کیفیت بالا و بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها برای تجربه بهتر کاربران است. علاقه‌مند به نوآوری در فناوری و توسعه محتواهای خلاقانه هستم. هدف من این است که محتوایی تولید کنم که هم آموزشی و هم جذاب باشد.
5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار
بهار
2 سال قبل

خیلی جالب بودبرام چون قبلا ندیده بودم این معماریها رو