نرم‌افزار مدیریت ساختمان همساده ها

جدید ترین مصالح ساختمانی

جدید ترین مصالح ساختمانی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

مصالح ساختمانی از مهم ترین عوامل در صنعت ساخت و ساز ساختمان داشته اند. در این مقاله برسی میکنیم، تکنولوژی چه صنعت ساختمان سازی داشته است؟ با جدید ترین مصالح ساختمانی دنیا آشنا شوید.

بتن خود تراکم

بتن خود تراکم از مصالح ساختمانی جدید

بتن خود تراکم از جدید ترین نوع مصالح است که اکثرا در ساختمان ها و برج های بلند استفاده میشود. این نوع بتن به دلیل ویژگی ها خود تراکمی و پایداریی بیشتر، در کاهش هزینه های ساخت و ساز و افزایش کیفیت بنا موثر است.

پوسته های سبک

پوسته های سبک از جدید ترین مصالح ساختمانی

پوسته های سبک مانند پلاستر فومی، بتن سبک و پنل های ساختمانی سبک، در ساختمان های مسکونی و تجاری استفاده می شوند. این مصالح به دلیل وزن سبک، قابلیت حمل و نصب آسان و همچنین عایق حرارتی و صوتی خوب، مورد توجه صنعت ساخت و ساز قرار گرفته اند.

پوشش های نانو

پوشش های نانو

پوشش های نانو از تکنولوژی های جدیدی است که در صنعت ساختمان سازی استفاده میشود. نانو کاوِر ها میتوانند از آب و اشعه UV جلو گیری کنند. این پوشش ها به دلیل مقاومت بالا و عمر طولانی، برای ساختمان هایی که در مناطق آب و هوایی سختی هستند بسیار مناسب به نظر می آیند.

پنجره های هوشمند

پنجره های هوشمند

با این حال که پنجره عضو مصالح ساختمان به حساب نمی آید. اما میتوان از آن به عنوان یکی دیگر از تاثیرات تکنولوژی بر صنعت ساختمان سازی یاد کرد. پنجره های هوشمند با قابلیت کنترل دما و نور، به دلیل مزایایی مانند کاهش مصرف انرژی و افزایش راحتی کاربران، در ساختمان های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند.

مصالح ساختمانی بازیافتی

مصالح بازیافتی

صرفه جویی در مصرف انرژی و مصالح، امروزه یکی از مهم ترین دغدغه های صنعتگران جهان به شمار می آید. به همین دلیل استفاده از مصالح بازیافتی و کمک به محیط زیست یکی دیگر از تاثیر های تکنولوژی بر صنعت ساختمان سازی به حساب می آید.مصالح بازیافتی مانند چوب بازیافتی، بتن بازیافتی و فولاد بازیافتی، به دلیل اینکه از مواد بازیافتی ساخته می شوند و تاثیر کمتری بر محیط زیست دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

آیا مصالح ساختمانی جدید در ایران هم در دسترس هستند ؟

بله ، مصالح های جدید ساختمانی در کشور ایران نیز در دسترس است. اما در برخی موارد، قیمت آن‌ ها ممکن است بالاتر از مصالح سنتی باشد. همچنین ممکن است در برخی از مناطق کشور نیز کمتر در دسترس باشند. علاوه بر این، برای استفاده از مصالح جدید و نوین، ممکن است نیاز به تجهیزات و دانش فنی بیشتری داشته باشید. به همین دلیل، برای استفاده بهینه از مصالح جدید و نوین، بهتر است با یک مهندس معمار یا مهندس سازه مشورت کنید و نظرات و راهنمایی های آنها را در نظر بگیرید.

0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها