Group 11475

بازارچه همساده ها

تکنولوژی در ساختمان

تاثیر تکنولوژی در صنعت ساختمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

ساختمان‌، به عنوان یکی از مهم‌ ترین عوامل زندگی انسان‌ از اهمیت ویژه‌ ای برخوردار است. چرا که این سازه ها تاثیر مستقیمی بر رفاه و سطح سلامت جامعه دارند. در این دوره از تاریخ تکنولوژی و انسان در حال پیشرفت چشم گیری بوده. در این مقاله به تاثیر تکنولوژی در ساختمان میپردازیم.

تاثیرات تکنولوژی بر کیفیت ساختمان

تاثیرات تکنولوژی بر ساختمان سازی

مصالح پیشرفته با کیفیت بالاتر

یکی از مواردی که تکنولوژی تاثیر بسزایی در آن داشته، کیفیت مصالح ساخت و ساز است. این مصالح شامل بتن‌ هایی با عملکرد بالا (HPC) ، فولادهای پیشرفته و مصالح کامپوزیتی هستند. نوع جدید مصالح ساختمانی از کیفیت و دوام بیشتر و وزن کمتری برخوردار هستند.

سیستم های هوشمند ساختمانی

سیستم های هوشمند ساختمانی یکی دیگر از تاثیرات تکنولوژی بر این سازه های معماری هستند. از مزایای این سیستم ها میتوان به بهینه سازی مصرف انرژی، امنیت بالاتر و نورپردازی بهتر اشاره کرد. این سیستم‌ ها با استفاده از سنسورها و دستگاه‌ های کنترلی، کیفیت زندگی در ساختمان‌ را در حجم زیادی افزایش  داده اند.

تکنولوژی پیش ساخت ساختمان

پیش ساخت های ساختمان، اجزای قابل تولید ساختمان در کارخانه میباشند که در محل ساخت و ساز نصب میشوند. این روش‌ ها به کاهش زمان و کنترل محیط کار و همچنین کاهش هزینه‌ های ساخت کمک می‌ کنند. استفاده از پیش ساخت ها در ساختمان تا درصد زیادی از خطای انسانی در ساخت و ساز جلوگیری میکند.

نقشه کشی پیشرفته و نرم افزار های طراحی

با استفاده از نرم‌ افزار های طراحی و مدیریت پروژه ساختمانی مانند BIM (مدل‌ سازی اطلاعات ساخت)، امکان طراحی دقیق‌ تر، برنامه‌ ریزی بهتر و کنترل و پایش بهتر فرایند ساخت برای مهندسین ساختمان فراهم خواهد شد. با استفاده از این ابزار ها تمامی اشکالات و ایرادات معماری و نقشه کشی ساختمان ها به صورت کامل قابل رفع خواهد بود.

تکنولوژی های سبز

تکنولوژی های سبز از تاثیر گذار ترین موارد در صنعت ساختمان سازی میباشد. این تکنولوژی‌ ها شامل استفاده از سیستم‌ های تولید انرژی خورشیدی و بادی، سیستم‌ های مدیریت آب و فاضلاب و مصالح بازیافت‌ پذیر هستند. با استفاده از تکنولوژی های سبز میتوانیم از تولید پسمانده ها و پالایش های مضر جلو گیری کنیم و علاوه بر حفظ محیط زیست، با کاهش هزینه های زیادی مواجه شویم.

بیشتر بخوانید

ساختمان هوشمند

سبک های خاص معماری

0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها