Group 11475

بازارچه همساده ها

بهترین زمان اسباب کشی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

اسباب کشی یکی از چالش بر انگیز ترین و مهم ترین فعالیت ها در زندگی هر فرد است. انتخاب زمان مناسب برای اسباب کشی می تواند بر روی هزینه ها، استرس و راحتی فرآیند اسباب کشی تاثیر زیادی بگذارد.

زمانی که قصد تعویض خانه تان را دارید و درحال برنامه ریزی برای اسباب کشی هستید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که بهترین زمان برای اسباب کشی چه زمانی است؟

در این مقاله به بررسی بهترین زمان اسباب کشی و عوامل تاثیرگذار در آن خواهیم پرداخت.

اسباب کشی در طول هفته

در روز های اول هفته بدلیل کم بودن سفارشات مردم، شرکت های باربری نیز کرایه کمتری دریافت میکنند. همچنین به دلیل تقاضای کم افراد برای اسباب کشی در طول هفته، شرکت های باربری خدمات بهتری به متقضیان ارائه خواهند کرد و بیشترین انتخاب را برای زمان اسباب کشی خود خواهید داشت.

همچنین در روز های کاری هفته مزاحمت کمتری برای همسایگان به وجود می آید.

در این رابطه بخوانید:

همسایه و حقوق همسایگی

اما در این زمان ممکن است مواردی مانند مدرسه فرزندان و عدم تطابق ساعات کاری با زمان اثاث کشی مانع اسباب کشی شوند. همچنین بسیاری از افراد برای اسباب کشی در طول روز های نیازمند به مرخصی هستند که این موضوع ممکن است برای برخی از افراد مشکل ساز باشد.

اما لازم به ذکر است که به دلیل تقاضاهای بالا در آخر هفته ها هزینه مربوط به خدمات شرکت های باربری بالاتر است. همچنین معمولا آخر هفته ها به دلیل تعطیل بودن شلوغی بیشتری در خیابان ها و جاده ها وجود دارد که ممکن است فرآیند جابه جایی را به تاخیر بی اندازد.

اسباب کشی

بهترین فصل اسباب کشی

یکی از مهم ترین عواملی که افراد باید هنگام اسباب کشی در نظر بگیرند، فصل اسباب کشی است. هر فصل ویژگی ها و شرایط خاص خودش را برای اسباب کشی دارد که تاثیر قابل توجهی بر فرآیند اسباب کشی می گذارد. در ادامه به ویژگی های هر فصل برای اسباب کشی می پردازیم.

بهار

فصل بهار به دلیل آب و هوای معتدل و دلپذیری که دارد زمان مناسبی برای اسباب کشی به شمار می رود. همچنین دمای هوا در بهار چون نه گرم است و نه سرد، فرآیند جابه جایی وسایل را راحتتر می کند.

از آن جایی که فصل بهار نشانه شروع دوباره است و بسیاری از افراد در این فصل به دنبال شروع دوباره و تغییرات مثبت هستند معمولا بهار را به عنوان فصل جابه جایی انتخاب می کنند.

اما لازم به ذکر است که فصل بهار، فصل آغاز و شلوغ اسباب کشی است و به همین دلیل ممکن است هزینه های متبط با شرکت های حمل و نقل و مسکن افزایش پیدا کند.

تابستان

یکی از بهترین مزیت های تابستان برای اسباب کشی تعطیلات مدارس است. بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند در این فصل اسباب کشی کنند و جابه جا شوند تا تداخل کمتری با برنامه های تحصیلی فرزندشان داشته باشد.

فصل تابستان به دلیل تقاضا بالا برای خدمات جابه جایی، فصل پر هزینه و شلوغی برای اسباب کشی است. قیمت خدمات باربری و مسکن در این فصل به اوج خودش می رسد. همچنین گرمای این فصل فرآیند جابه جایی را خسته کننده و دشوار می کند.

علاوه بر آن بهار و تابستان بهترین شرایط آب و هوا را برای اسباب کشی دارند. ناگفته نماند که 70 درصد اثاث کشی ها در این زمان انجام می شود. بنابراین شرکت های باربری بیشترین هزینه را در این زمان دریافت میکنند.

پاییز

فصل پاییز نیز مانند بهار به دلیل آب و هوای خوب و معتدلی که دارد فرآیند جابه جایی و اسباب کشی را آسان تر و کم تنش تر می کند.

برای برخی از خانواده ها که دارای فرزند محصل هستند، اسباب کشی در فصل پاییز که با شروع سال تحصیلی همراه است می تواند برای آنها باعث استرس بیشتری شود.

زمستان

معمولا در زمستان، تقاضا برای جابه جایی و اسباب کشی به کمترین میزان خود می رسد و به همین دلیل هزینه ها نیز کمتر خواهد بود. اگر برای شما بودجه عامل مهمی است، زمستان می تواند فصل مناسبی برای جابه جایی شما باشد.

زمستان به دلیل شرایط جوی نامساعدی که دارد، می تواند فرآیند اسباب کشی را با چالش هایی مواجه کند. به دلیل لغزندگی و یخ زدگی و بارش برف در این فصل، خطرات جابه جایی افزایش پیدا می کند.

همچنین به دلیل کوتاه بودن روز ها در زمستان، زمان کمتری برای انجام کار ها و جابه جایی وجود دارد و این قضیه ممکن است باعث تداخل در کار های افراد شود، بنابراین جابه جایی در این فصل به برنامه ریزی بیشتری نیاز دارد.

فصل اسباب کشی

بهترین ماه اسباب کشی

بیشتر اجاره نامه ها و رهن ها اواخر یا اوایل ماه پایان میابد و زمان شلوغی به حساب می آید. پس بهترین زمان برای اسباب کشی اواسط هر ماه می باشد. این زمان تمرکز شرکت های باربری بیشتر بوده و جاده ها نیز خلوت تر هستند.

زمان اسباب کشی در اسلام

شاید بخواهید بدانید که نظر اسلام درباره زمان اسباب کشی در هر روز هفته چگونه است. در روایات مختلف اینگونه آمده است:

از نظر ائمه اطهار (ع) روز شنبه و دوشنبه روزهای مناسبی برای اسباب کشی اند. همچنین روز چهارشنبه روز نامبارکی برشمرده شده و باید برای رفع نحسی صدقه داده شود.

از نظر اسلام روز های شنبه و پنجشنبه روز های خوش یمنی برای اسباب کشی هستند.

نکات مهم در مورد اسباب کشی

علاوه بر زمان مناسب اسباب کشی بهتر است نکاتی را نیز در این رابطه بدانید.

  • دو ماه قبل از زمان تخلیه خانه، برای گرفتن خانه جدید برنامه ریزی کنید.
  • عوامل مختلف مانند شرکت باربری، هماهنگی با اطرافیان و کمک آنها، مدرسه فرزندان،  ساعت و روز اسباب کشی و… را در نظر بگیرید.
  • پیش از اسباب کشی با صاحب خانه تسویه کنید.
  • اگر اسباب زیادی دارید از شرکت های حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.
  • پروسه اسباب کشی در ماه رمضان به بعد از افطار یا قبل از سحر موکول میگردد.
  • بودجه خود را تعیین کنید.
  • برنامه ریزی دقیق داشته باشید.
  • با کارشناسان امور جابه جایی مشورت کنید.
  • در زمان بندی خود انعطاف پذیری داشته باشید.

سخن آخر

انتخاب بهترین زمان برای اسباب کشی یک تصمیم پیچیده است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. اما به یاد داشته باشید که هرچند زمان و شرایط خارجی نقش مهمی در جابه جایی دارند، اما شرایط و نیاز های شخصی شما نیز مهم هستند. به همین دلیل قبل از تصمیم گیری تمام جوانب را بسنجید و با توجه به نیاز های خاص خود بهترین زمان را انتخاب کنید.

این مقاله توسط تیم نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها نوشته شده است. همساده‌ها یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان است که امکاناتی مانند ثبت و مدیریت واحدها، پرداخت آنلاین شارژ و قبوض، ارائه گزارش‌های مالی، اطلاع‌رسانی به ساکنین، و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن تحت وب بوده و از طریق تلفن همراه و کامپیوتر قابل دسترسی است. همچنین، امکاناتی برای نظرسنجی، مشاهده بیلان ساختمان، و پشتیبانی قوی نیز دارد. همساده‌ها با هدف سهولت در مدیریت ساختمان و بهبود تعاملات بین ساکنین و مدیران طراحی شده است.

بیشتر بخوانید:

روش‌های جلوگیری از ورود حشرات به خانه

مزایا و معایب خانه‌های استخردار

مدیریت هزینه در ساختمان

مقایسه کولرهای آبی و گازی

نکانت مهم در انتخاب آپارتمان

10 راهکار موثر برای بهینه‌سازی مصرف انرژی در ساختمان

5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها