Group 11475

بازارچه همساده ها

اماکن تفریحی اصفهان

اماکن تفریحی اصفهان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

اصفهان یکی از زیبا ترین شهر های ایران است که به علت داشتن بنا ها و اماکن خارق العاده، به نصف جهان نیز معروف است. در این مقاله به شما اماکن تفریحی و مکان های دیدنی شهر اصفهان را معرفی میکنیم.

میدان نقش جهان

اماکن تفریحی اصفهان

میدان نقش جهان، قبل از انقلاب به نام میدان شاه و پس از انقلاب 57 به میدان امام شهرت یافت. این میدان میدان مرکزی شهر اصفهان است و در قلب مجموعه تاریخی نقش جهان قرار دارد.

از بنا های تاریخی میدان نقش جهان میتوان به عالی قاپو، مسجد امام (قبل از انقلاب به مسجد شاه معروف بود)، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه اشاره کرد. جالب است بدانید که علاوه بر این بناها، دویست حجره دو طبقه پیرامون این میدان شکل گرفته که عموما جاییگاه عرضه صنایع سنتی دستی میباشد.

میدان نقش جهان در تاریخ 8 بهمن سال 1313 به شماره 102 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت 58 به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید. میدان نقش جهان جزو اماکن تفریحی اصفهان محسوب میشود.

کاخ چهلستون اصفهان

چهلستون، اماکن تفریحی اصفهان

کاخ چهلستون یکی دیگر از بنا های تاریخی اصفهان استو این بنا بالغ بر 47000 متر مربع مساحت دارد که در نوع خود شاهکاری بینظیر است. در دوره شاه عباس یکیم احداث این کاخ بزرگ آغاز شد. در وسط این محوطه بزرگ عمارتی ساخته شده است. شاه عباس اول، کوشکی در میان باغ نهاد که این کوشک هسته اولیه کاخ را تشکیل داد. این کوشک تالار میانی کاخ چهلستون و غرفه های چهارگوشه آن را دربر میگرفت.

این معماری زیبا در دوره شاه عباس دوم تکمیل شد و در ساختمان مرکزی آن تغییرات زیادی اعمال شد. این تالار شامل 20 ستون، دو اتاق بزرگ شمالی و جنوبی و ایوانهای طرفین سالن پادشاهی است. حوض بزرگ و زیبای با کاشی کاری و آینه کاری و نقاشی رو به روی این سالن قرار دارد. چهل ستون یکی دیگر از اماکن تفریحی اصفهان است و نام زیبایی دارد. این عمارت به این علت به چهل ستون معروف است که 20 ستون ساخته شده در حوض بزرگ و معروف این کاخ انعکاسی ایجاد میکند و تعداد ستون ها را 2 برابر نشان میدهد.

پارک ناژوان

اماکن تفریحی اصفهان

پارک ناژوان یکی از باغ های اصفهان است. ناژوان زیر نظر مدیریت ساماندهی ناژوان اداره میشود. در این پارک اماکن تفریحی بسیار زیادی همچون تله سیژ، باغ پرندگان، اکواریم، زمین های ورزشی، استخر، کمپینگ و بسیاری از موارد دیگر برای سرگرم کردن میهمانان وجود دارد. طرح ویژه اراضی ناژوان با هدف نگهداری از اراضی باغات و کشاورزی تاسیس شد. همچنین از دیگر اهداف احداث این پارک میتوان به حفظ وضعیت طبیعی بستر و حریم کمی و کیفی زاینده رود نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید :
اماکن تفریحی غرب تهران

منبع :
ویکیپدیا دانشنامه آزاد

0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها