Group 11475

بازارچه همساده ها

اجاق های الکتریکی

اجاق های الکتریکی

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

اجاق الکتریکی یکی از محصولاتی است که میتوانید با جایگزین کردن آن با اجاق گازی، در مصرف گاز صرفه جویی کنید. اجاق های الکتریکی با استفاده از انرژی سبز برق میتوانند بهتر، و به صرفه تر باشند. در این مقاله به شما اجاق الکتریکی را معرفی میکنیم.

اجاق الکتریکی چگونه اختراع شد ؟

اجاق الکتریکی

در تاریخ 20 سپتامبر سال 1859 میلادی، جورج بی سیمپسون (George B. Simpson)، دارنده امتیاز اختراع هیتر الکترونیکی که رویه گرما دهنده ای از سیم پیچ پلاتین بود و از باتری انرژی خود را به دست می آورد را برای اولین بار ساخت. این رویه سیم پیچ برای کار های کوچکی مانند گرم کردن اتاق ها، جوشاندن آب و پختن و گرم کردن مواد خوراکی استفاده میشد.

چند سال پس از این اختراع شرکت ها با الهام از اختراع وی موفق به ساخت اجاق های الکتریکی شدند.

برای استفاده از اجاق های الکتریکی به نحوه صحیح تر، از قابلمه های از جنس فولاد مغناطیسی استفاده میشود. یکی از قابلیت های فولاد مغناطیسی ایجاد گرما در اثر برخورد با میدان الکترومغناطیسی است.

این دستگاه چگونه کار میکند ؟

اجاق الکتریکی

اجاق گاز برقی وسیله ای است که از انرژی الکتریکی استفاده میکند. در این مدل از اجاق ها به جای استفاده از شبکه و سر شعله، از المنت های پلیت استفاده میشود. هرکدام از این المنت ها دارای توانای مخصوص خود میباشد و مخصوص پخت و یا جوشاندن آب و … است. از نظر تعداد شعله نیز این اجاق ها مانند اجاق های گازی رو میزی  به صورت 2 تا 5 شعله ای تولید میشوند.

اجاق های الکتریکی به دو صورت شیشه ای و استیل و لعابی تولید میشوند. البته در کشور ما تولید کنندگان این نوع از اجاق ها به تولید اجاق های برقی از جنس شیشه علاقه بیشتری دارند.

شعله های اجاق های برقی در زیر سطوح قرمز رنگ قرار دارد که همان المنت های برقی است. با اتصال این اجاق به برق، دمای بسیار زیادی توسط سیم پیچ ها به المنت ها منتقل شده و موجب ایجاد انرژی گرمایی میشود. این انرژی گرمایی همان شعله قرمزی است که شما قادر به دیدن آن هستید. نسبت گرمای این المنت ها نیز با استفاده از کلید های مرتبط قابل تنظیم میباشد.

انواع اجاق های الکتریکی

اجاق های الکتریکی

اجاق های الکتریکی مسافرتی

اجاق های الکتریکی مسافرتی در اندازه های کوچکی تولید میشوند و برای مسافرت مورد استفاده قرار میگیرند. این اجاق ها دارای المنت هایی هستند که دمای آنها ظرف مدت کوتاهی بالا میرود. از مهم ترین ویژگی های این اجاق ها مقرون به صرفه بودن و قابل حمل بودن آنها است.

اجاق برقی رومیزی

اجاق برقی های رومیزی بیشتر برای زمانی استفاده میشوند که اجاق گاز سوز شما به مشکل خورده. این اجاق ها نیازی به نصب ندارند و میتوانید آنها را از کابینت خود بیرون بیاورید و از آنها استفاده کنید. اجاق های رومیزی بسیار پرطرفدار هستند زیرا در گذشته هم از اجاق های رومیزی بسیار استقبال میشد.

اجاق های الکتریکی صفحه ای

این اجاق ها دقیقا همانند نمونه گازی خود هستند و بر روی سطح آشپزخانه شما قابل نصب هستند. یکی از مزیت های این اجاق ها قیمت مناسب آنها است. برخلاف تصور بسیاری از افراد تنوع اجاق های الکتریکی صفحه ای بسیار بیشتر از نمونه گازی آن است.

به طور خلاصه اجاق های برقی انواع بسیار زیادی دارند و شما میتوانید نمونه های مقرون به صرفه ای در میان آنها پیدا کنید. علاوه بر آن این اجاق ها خطر بسیار کمتری نسبت به نمونه های گازی دارند و علاوه بر آن بسیار قدرتمند تر و به صرفه تر هستند.

0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها