Group 11475

بازارچه همساده ها

آیین نامه مجتمع های تجاری

آیین نامه مجتمع تجاری

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

از مواردی که نظم را در یک مجتمع تجاری حاکم میکند، قانون و آیین نامه است. در این مقاله به شما ماهیت اصلی قوانین و آیین نامه مجتمع های تجاری را معرفی میکنیم.

آیین نامه چیست ؟

آیین نامه مجتمع های تجاری

آیین نامه به مجموعه اصول و قوانینی گفته میشود که توسط افراد دارای صلاحیت، به منظور شرایط خاصی تدوین بشود. در اصل آیین نامه ها به منظور بهبود شرایط یک بخش یا واحد های دیگر تنظیم میشوند. اجازه دهید این مسئله را به صورت بهتری باز کنیم. قوانین کلی مجتمع های تجاری اصولی هستند که تمامی ساختمان های تجاری مجبور به رعایت آن میباشند. اما آیین نامه های این ساختمان ها بر اساس شرایط جوی ، جغرافی و بسیاری از موارد دیگر با یکدیگر متفاوت است. در واقع آیین نامه مجتمع های تجاری به گونه ای عهد و پیمانی است که افراد ساکن در ساختمان برای داشتن یک روند راحت تر از آن پی روی میکنند.

اصول مدیریت مجتمع های تجاری چیست ؟

مدیریت مجتمع های تجاری به سادگی مدیریت مجتمع های مسکونی نیست. در واقع این دو مورد بسیار با یکدیگر تفاوت دارند و هر دو باید از روش های مدیریتی خاصی استفاده کنند. جمع آوری شارژ، حفظ بهداشت ساختمان و ایجاد هماهنگی بین واحد های تجاری در یک مجتمع تجاری بسیار بسیار دشوار است.

بنا بر این دلایل اکثر مجتمع های تجاری، علاوه بر قوانین کلی و قوانین مشاعات مجتمع های تجاری، از آیین نامه ها استفاده میکنند. استفاده از آیین نامه در مدیریت مجتمع های تجاری میتواند تغییر بسیار زیادی را به همراه داشته باشد.

مدیران مجتمع های تجاری وظیفه دارند پس از برسی شرایط ساختمان خود قوانینی مبنی بر حفظ نظم در ساختمان خود را تدوین و به کسبه تحویل دهند.

نحوه محاسبه شارژ مجتمع های تجاری به چه صورت است ؟

محاسبه شارژ در ساختمان های تجاری بر اساس یک معیار خاص انجام میگیرد. در ساختمان های مسکونی این معیار ها توسط مدیران و محمع عمومی ساختمان تنظیم و اجرا میشود. معمولا برای محاسبه شارژ، از سه عامل اصلی متراژ، طبقه و میزان بهره گیری از مشاعات ساختمان استفاده میشود. لازم به ذکر است که قوانین مشاعات ساختمان های تجاری نیز برای تمامی کسبه لازم به اجرا است.

در مجتمع های تجاری مختلف برای محاسبه شارژ ممکن است از موارد و معیار های دیگری نیز استفاده شود. این معیار ها اکثرا بر اساس نوع تجارت ساختمان تعیین میشود. برای مثال مجتمع های تجاری وسایل الکترونیکی و کامپیوتر دارای معیار های خاصی برای محاسبه شارژ میباشند.

نکات تدوین آیین نامه مجتمع اداری

در تدوین آیین نامه باید به موارد خاصی دقت داشت. در این بخش از مقاله به موارد کلیدی که باید در آیین نامه حائز اهمیت باشند اشاره ای خواهیم داشت.

  • توجه به هزینه شارژ واحد های تجاری
  • مشخص نمودن مشاعات
  • تخصیص حد و مرز هر واحد
  • تفکیک فعالیت های اداری و تجاری
  • محاسبه تفاوت مشاعات واحد های اداری و تجاری
  • تعیین هزینه بر اساس متراژ و طبقه
0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها