Group 11475

بازارچه همساده ها

معرفی محله های شمال تهران

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

امروزه کلانشهر تهران از شرق، غرب، جنوب و شمال درحال گسترش است. به قسمت هایی از شهر تهران که از نظر جغرافیایی در شمال این شهر قرار دارند، اصطلاحا شمال شهر گفته میشود.

در این مقاله به بررسی معروفترین محله های شمال تهران میپردازیم . در ادامه با ما همراه باشید.

تجریش

از محله های جذاب شمال تهران است که گردشگران زیادی را به خود جذب میکند. وجود میدان تجریش و بازار های سنتی و مدرن باعث شده روزانه افراد زیادی در این محل رفت و آمد داشته باشند.

تجریش بافت سنتی و قدیمی با آب و هوای مناسبی دارد. از این رو قیمت مسکن در این محله بالاست و جزو بالاشهر تهران محسوب میشود. اتوبان های صدر و مدرس دسترسی این محله را به تمام قسمت های شهر ممکن ساخته اند.

تجریش شمال تهران

جردن

خیابان جردن در منطقه 1، 3 و 6 شهرداری تهران قرار دارد و از مناطق خوش آب و هوای تهران است. با اینکه نامش به خیابان آفریقا و نلسون ماندلا تغییر یافته اما با این حال با نام جردن شناخته میشود.
این محله جزء بالاشهر تهران میباشد و امکانات آموزشی، تفریحی اداری، درمانی و… خوبی هم دارد. بزرگراه‌های مدرس، میردادماد، حقانی، همت و رسالت با عبور از مجاورت منطقه 1، راه‌های دسترسی به این محله هستند.

جردن شمال تهران

نیاوران

خیابان نیاوران، خیابان اصلی این منطقه است که از میدان نیاوران واقع در شمال شرق تهران آغاز شده و تا میدان قدس در تقاطع خیابان شریعتی امتداد دارد.
این محله ابتدا نی آوران نام داشته است.زیرا درگذشته مردم به نی زار های این منطقه برای جمع آوری نی میرفتند. اما به مرور زمان نام آن به نیاوران تغییر یافت.
به دلیل شیبی که در این منطقه وجود دارد، ساختار معماری ویژه ای به چشم میخورد. از آنجایی که از مناطق مرتفع تهران است، آب و هوای سردتری دارد.

نیاوران محله شمال تهران

زعفرانیه

از محله های شمالی تهران و منطقه شمریان است که تلفیقی از شهرسازی مدرن و سنتی را در خود جای داده است. زعفرانیه از مناطق مرتفع است و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی میباشد. این محله از گران قیمت ترین مناطق تهران است. از معایب این محل میتوان به قرارگیری بر روی گسل شمال تهران اشاره کرد.
دسترسی های این محل بدین صورت است :
از شمال به ارتفاعات توچال، از جنوب به خیابان ولیعصر ومحمودیه، از شرق به تجریش و از غرب به رودخانه ولنجک

زعفرانیه در شمال تهران

ونک

از محله های شمال تهران میباشد که طبق تقسیمات شهری در منطقه 3 شهرداری قرار دارد. قیمت مسکن در این محل مانند بیشتر محله های تهران بالا بوده و دسترسی مناسبی به سایر قسمت های شهر دارد.این دسترسی از طریق اتوبان های همت، چمران، هاشمی رفسنجانی و کردستان میسر میشود.

مقالات مرتبط :


معرفی محله های جنوب تهران


محله های شرق تهران


محله های غرب تهران


معرفی محله گیشا تهران

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها