Group 11475

بازارچه همساده ها

معرفی فاز های شهر پردیس

فاز های شهر پردیس

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها
مقدمه

شهر پردیس از مهمترین پروژه های شهرداری تهران برای توسعه شهرنشینی است. این شهر به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های صنعتی و اقتصادی تهران شناخته می شود. این منطقه به دلیل موقعیت مکانی ویژه، امکانات متعدد و آب و هوای مطبوع، به یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای کار و زندگی تبدیل شده ‌است. شهر جدید پردیس متشکل از 11 فاز است که ۸ فاز آن مسکونی و فاز ۶ و فاز ۷ و فاز ۱۰ آن غیر مسکونی است. در این مقاله به بررسی فاز های پردیس و مزایا و معایب هرکدام می پردازیم. خوشحال میشویم تا نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ویژگی‌های اقلیمی و طبیعی پردیس

این شهر در کوهپایه‌های رشته کوه البرز واقع شده و آب و هوای آن تقریبا سرد و خشک است. زمستان‌های پردیس سرد و برفی و تابستان‌های آن دارای آب و هوایی خنک و مطلوب است. پردیس جاذبه‌های گردشگری زیادی نیز دارد. مناطق زیبای طبیعی‌ای که توریست‌ها و مسافران را به خود جذب میکند. دریاچه سد لار، دریاچه تار، آبشار کمرد، پیست اسکی آبعلی و منطقه جوزک، مناطق دیدنی شهر پردیس هستند. البته تمام این جاذبه‌ها در فاصله یکی دو ساعتی با این شهر قرار گرفته اند.

موقعیت جغرافیایی و دسترسی‌ها

این شهر با 276 کیلومتر مربع در فاصله 28 کیلومتری شهر تهران واقع شده است. پردیس از جنوب با شهرستان پاکدشت، از شمال با شهرستان شمیرانات، از غرب با پایتخت و از شرق با شهرستان دماوند همسایه است. این شهر دارای یازده فاز است که اکثر آنها مسکونی هستند اما برخی از آنها هم صرفا برای کاربری های تحقیقاتی، صنعتی و… ایجاد شده اند. در ادامه به معرفی فازهای شهر پردیس می‌پردازیم.

فاز 1

فاز 1 در مرکز شهر پردیس واقع شده است. این فاز به دلیل وجود خانه هایی با متراژ بالا و سنددار، به نسبت گرانتر است. فاز 1 از اولین فازهای شهر پردیس بوده و از این رو، پیشرفت بیشتری داشته است. از نظر موقعیتی این فاز بین فازهای دو و سه قرار گرفته است. فاز یک برتری قابل توجهی نسبت به سایر مناطق این شهر دارد.

مزایای فاز 1 :

  • امکانات رفاهی مناسب
  • خانه های با متراژ بالا
  • حمل و نقل عمومی
  • امنیت بالا
  • داشتن سند رسمی

معایب فاز 1 :

  • قیمت بالا
  • بافت قدیمی
  • اکثرا فاقد آسانسور

     

    فاز 2

    فاز ۲ شهر پردیس، در قسمت غربی این شهر واقع شده و اولین فاز در ورودی شهر پردیس است. این فاز دارای خانه‌های نوساز ویلایی است و از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار است. این منطقه جزو قسمت‌های محبوب پردیس است و علت آن دسترسی آسان به مراکز خرید است. قیمت مسکن در این فاز هم بالا است و جزو فازهای گران محسوب میشود.

    مزایای فاز 2 :

    • امکانات رفاهی خوب
    • ملک های لوکس
    • امنیت بالا
    • بافت جدید

    معایب فاز 2 :

    • قیمت بالا
    • شیب تند بعضی کوچه ها

    فاز 3

    این فاز از مرکز شهر شروع شده و تا شرق ادامه دارد. آپارتمان های مسکن مهر، شخصی و ارگان های دولتی در این فاز قرار دارند.فاز 3 بین فاز اول و چهارم قرار دارد. یکی از مزیت های مهم این فاز مناسب تر بودن قیمت های این فاز است. و برای افرادی که میخواهند به مراکز مختلف دسترسی داشته باشند اما بودجه زیادی ندارند، پیشنهاد می شود.

    مزایای فاز3 :

    • قیمت های مناسب تر
    • دسترسی
    • مراکز خرید
    • دسترسی مناسب به حمل و نقل عمومی

    معایب :

    • اکثرا فاقد سند تک برگ
    • بافت قدیمی برخی معابر
    • رشد کم

     

    فاز 4

    ملک های این فاز تلفیقی از خانه های آپارتمانی و ویلایی است. بدلیل نوساز بودن این منطقه، خیابان های نسبتا عریضی دارد که از مزایای آن محسوب میشود. البته یکی دیگر از دلایل عریض بودن خیابان‌های این فاز رعایت اصول شهرسازی است. این فاز از شمال با فاز 10 و از شرق با بومهن همسایه است. این فاز نیز کاربری مسکونی دارد. یکی از نکاتی که در خرید خانه در شهر پردیس باید به آن توجه کنید این است که فاز های یک تا چهار ارائه دهنده واحدهایی با متراژ بالای 80 متر است.
    مزایا:

    • بافت نوساز اصولی
    • نزدیک به جاده اصلی و شهر بومهن
    • قیمت نسبتا مناسب

    معایب:

    • مراکز خرید کم
    • مشکلات سند املاک

    فاز 5

    فاز 5 پردیس در شمال عوارضی آزادراه تهران-پردیس واقع شده است. این فاز تازه تاسیس است. به دلیل نزدیک بودن به مرکز شهر، از امکانات مناسبی برخوردار است. دسترسی مناسب به حمل و نقل عمومی و مترو از مزایای این منطقه میباشد. این فاز بین فازهای 2 و 9 قرار دارد. و تمام ساختمان‌های آن، آپارتمان‌های مسکن مهر است. بخشی از این ساختمان ها به صاحبان آنها تحویل داده شده، اما بخشی از آنها هنوز در دست ساخت هستند.

    فاز 6، 7 و 10

    این سه فاز کاربرد مسکونی ندارند. و شامل زمین‌هایی با کاربری غیر مسکونی و زمین‌های ذخیره شهری است. پارک علم و فناوری در فاز 6 قرار دارد.

    فاز 8

    فاز ۸ هشت شهر جدید پردیس که به آن دره بهشت نیز می گویند، در جنوب پردیس واقع شده است. تمام ساختمان های فاز 8 مسکن مهر هستند و جمعیت نسبتا بالایی دارد. فاز 8 جای رشد دارد و برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است. علت مناسب بودن آن برای سرمایه گذاری این است که امکانات این فاز نسبت به قسمت های اصلی شهر کمتر است و امکان پیشرفت فراوانی دارد.

    فاز 9

    این منطقه در شمال شهر پردیس واقع شده است. همسایه آن از شرق فاز پنج و از شمال فاز 11 است. این فاز نیز برج های مسکن مهر را در خود جای داده است و اکثر آنها تحویل داده نشده اند. درست است که فاز 9 ساکنین کمتر و امکانات ضعیف تری دارد اما انتظار می رود تا با افزایش جمعیت، قیمت ها نیز افزایش داشته باشند و این منطقه پیشرفت زیادی کند.

     

    فاز 11

    این منطقه شمالی ترین فاز پردیس میباشد. تمام برج های فاز ۱۱ نیز مسکن مهر بوده و ساخت شرکت ترکیه ای کوزو است. دسترسی به لواسانات از دیگر مزایای این فاز است. فاز 11 دارای بیش از 33000 واحد مسکونی می باشد. این فاز توسط یک خیابان اصلی که به وسیله تونل به آزاد راه تهران-پردیس متصل میشود؛ به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

    نتیجه گیری

    شهر پردیس به عنوان یکی از شهرهای تازه تاسیس در نزدیکی پایتخت، با توجه به برنامه‌هایی که برای توسعه و پیشرفت دارد، آینده‌ای روشن در پیش رو دارد. این شهر میتواند با تلفیق تکنولوژی های جدید، طبیعت بکر و برنامه ریزی هوشمند به یکی از مناطق توسعه‌ای با اهمیت در اطراف تهران شود

    این مقاله توسط تیم نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها نوشته شده است. همساده‌ها یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان است که امکاناتی مانند ثبت و مدیریت واحدها، پرداخت آنلاین شارژ و قبوض، ارائه گزارش‌های مالی، اطلاع‌رسانی به ساکنین، و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن تحت وب بوده و از طریق تلفن همراه و کامپیوتر قابل دسترسی است. همچنین، امکاناتی برای نظرسنجی، مشاهده بیلان ساختمان، و پشتیبانی قوی نیز دارد. همساده‌ها با هدف سهولت در مدیریت ساختمان و بهبود تعاملات بین ساکنین و مدیران طراحی شده است.

    برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت همساده‌ها مراجعه کنید.

    مقالات مرتبط:

    بهترین شهرهای ایران برای زندگی

    ۵ تا از بهترین محله های شهر شیراز

    معرفی محله های مرکز تهران

    معرفی محله چیتگر تهران

    معرفی محله های شمال تهران

    معرفی محله های غرب تهران

    معرفی پارک فناوری پردیس

    معرفی شهر پردیس

    معرفی شهر پرند

    3 2 رای ها
    این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    قدیمی‌ترین
    تازه‌ترین بیشترین رأی
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها