Group 11475

بازارچه همساده ها

معرفی محله های غرب تهران

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

تهران به عنوان پایتخت ایران با جمعیتی بیش از 8.5 میلیون نفر از پر جمعیت ترین شهر های جهان محسوب میشود. در چند دهه اخیر این شهر به یکی از قطب های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور تبدیل شده است. با وجود کارخانجات در اطراف شهر بیش از نیمی از فعالیت های صنعتی و اقتصادی در این کلانشهر انجام می شود.

امروزه کلانشهر تهران از شرق، غرب، جنوب و شمال درحال گسترش است. در این مقاله به بررسی محله های غرب تهران میپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

صادقیه

صادقیه از محله های معروف در غرب تهران است. پیش از انقلاب نام رسمی آن آریاشهر بوده که شامل صادقیه، طرشت شمالی، صادقیه شمالی، ارمکان و بلوار فردوس می باشد. صاقیه اکنون در مناطق 2 و 5 شهرداری تهران قرار دارد.

صادقیه غرب تهران

شهرک اکباتان

این شهرک از بزرگترین شهرک های خاورمیانه به حساب می آید و در ناحیه 6 و منطقه 5 شهرداری در غرب تهران جای دارد.
اکباتان از شرق به کوی بیمه و شهرک آپادانا، از غرب به نمایشگاه صنایع هوایی ، از جنوب به اتوبان شهید لشگری و از شمال به اتوبان تهران کرج راه دارد. برج های این شهرک دربرابر زلزله تا 9 ریشتر مقاوم هستند.

اکباتان غرب تهران

ستارخان

ستارخان از محلات معروف تهران است که در منطقه 2 شهرداری قرار گرفته است. نام این خیابان پیش از انقلاب خیابان تاج بوده است.

ستارخان غرب تهران

چیتگر

این محله در منطقه 22 تهران واقع شده است و از مکان های دارای امکانات تفریحی و رفاهی مناسب به شمار می آید. از دلایل محبوبیت این منطقه میتوان به وجود دریاچه شهدای خلیج فارس و پارک جنگلی آن اشاره کرد.

چیتگر از شمال به اتوبان شهید همت-خرازی،از شرق به بلوار ایرانخودرو، از ضلع جنوبی به اتوبان حکیم- شهید همدانی و از غرب به بلوار پژوهش به آزادراه تهران- کرج راه دارد.

دهکده المپیک

از محلات قدیمی در غرب تهران میباشد که ساخت آن به اواخر دهه 40 برمیگردد. دهکده المپیک از محله های دنج و خاص غرب تهران است و بوستان جوانمردان در آنجا واقع شده است. از امکانات آموزشی این محله میتوان به دانشگاه علامه طبابایی و سرای محله اشاره کرد.

دهکده المپیک غرب تهران

آزادی

این محله بدلیل همسایگی با میدان آزادی تهران، آزادی نام دارد و از میدان آزادی تا میدان انقلاب ادامه دارد . ساخت و ساز این محل به سی چهل سال گذشته برمیگردد و از لحاظ بافت شهری، قدیمی است. آزادی از محل های پرطرفدار تهران برای سکونت می باشد.

پونک

پونک در منطقه 2 و 5 شهرداری تهران واقع شده است. این محله از از شمال به بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، از جنوب به بزرگراه شهید همت ، از شرق به رودخانه پونک (بوستان نهج البلاغه) و از غرب به بزرگراه ستاری منتهی می‌شود.

پونک در غرب تهران

جنت آباد

جنت‌آباد نام محله‌ای در غرب تهران و در منطقه ۵ شهرداری تهران است که از غرب به محله شهران، از شمال به حصارک، از شرق به محله‌های پونک و چهاردیواری و بزرگراه اشرفی اصفهانی و از جنوب به خیابان آیت الله کاشانی می‌رسد.

بلوار جنت‌آباد از جاده حصارک شروع و به خیابان آیت الله کاشانی ختم می‌گردد.

جنت آباد در غرب تهران

شهر زیبا

شهر زیبا محله ای در غرب تهران میباشد که در منطقه 5 شهردای تهران واقع شده است. بافت مسکونی این منطقه به 40 سال نیز میرسد .
دسترسی های این محله بدین صورت میباشد:

  • از انتهای اتوبان حکیم غرب و بلوار جوانمردان و انتهای غربی بزرگراه آیت‌الله کاشانی
  • از طریق بزرگراه آبشناسان و گذر از شهران و میدان الغدیر هم به محله شهر زیبا دسترسی ممکن است.

گیشا

از مناطق گران قیمت تهران است که در منطقه 2 شهرداری واقع شده است. این محله به دلیل وجود بوتیک‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و همچنین قرار گرفتن پارک گفتگو در ضلع شرقی در ساعات زیادی از شبانه‌روز چهره زنده و پر رفت‌وآمدی دارد.

دسترسی های این محل به صورت زیر است:

  • از شرق به بزرگراه چمران
  • از غرب به بزرگراه شیخ فضل الله
  • از شمال به بزرگراه حکیم

گیشا تهران غرب

مرزداران

محله مرزداران یکی از محله های غرب تهران است که از سمت شمال به بزرگراه حکیم، از شرق به بزرگراه شیخ فضل الله نوری، از جنوب به بلوار جلال آل احمد و از غرب به خیابان اشرفی اصفهانی منتهی می شود.

این محله در منطقه 2 شهرداری تهران واقع شده است. مرزداران به خیابان های پهن و عریض خود معروف است. در گذشته خانه های این محله اغلب ویلایی با تعداد طبقات محدود بوده اما امروزه با افزایش یافتن قیمت خانه ها، در کنار خانه های ویلایی برج های مسکونی و تجاری نیز ساخته شد.

شادمان

محله شادمان واقع در شهر تهران و در منطقه 2 شهرداری قراردارد. این محله از شمال به خیابان سروش و ستارخان، از شرق به خیابان شهرآرا، از غرب به بزرگراه یادگار امام و از جنوب به خیابان آزادی منتهی میشود.

این محله در همسایگی سلسبیل شمالی، توحید، کارون شمالی و شهرآرا قرار دارد و به معابری مثل ستارخان، خوشرو و صالحیان وصل میشه.

باغ فیض

محله باغ فیض محله ای است که در منطقه 5 شهرداری تهران واقع شده است. این محله از جنوب به بزرگراه حکیم، از شمال به بزرگراه همت، از غرب به بزرگراه ستاری و از شرق به بزرگراه اشرفی اصفهانی متصل می شود.

این محله به دلیل امکانات رفاهی مطلوب و مناسب و دسترسی های گسترده به سایر نقاط تهران طرفداران زیادی برای سکونت پیدا کرده است.

طرشت

طرشت از شمال به محله صادقیه، از جنوب به خیابان آزادی، از غرب به بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق به بلوار شهید تیموری و شهید جواد اکبری ختم می شود.

این محله از آن دسته محله های شهر تهران است که هم بافت سنتی خودش را حفظ کرده و هم درگیر نوسازی و ساخت و ساز گسترده ای شده است.

نتیجه گیری

غرب تهران با داشتن طیف متنوعی از امکانات رفاهی، تفریحی و تجاری، به یکی از محبوب‌ترین مناطق برای زندگی و گذران اوقات فراغت تبدیل شده است.

این مقاله توسط تیم نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها نوشته شده است. همساده‌ها یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان است که امکاناتی مانند ثبت و مدیریت واحدها، پرداخت آنلاین شارژ و قبوض، ارائه گزارش‌های مالی، اطلاع‌رسانی به ساکنین، و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن تحت وب بوده و از طریق تلفن همراه و کامپیوتر قابل دسترسی است. همچنین، امکاناتی برای نظرسنجی، مشاهده بیلان ساختمان، و پشتیبانی قوی نیز دارد. همساده‌ها با هدف سهولت در مدیریت ساختمان و بهبود تعاملات بین ساکنین و مدیران طراحی شده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به وب‌سایت همساده‌ها مراجعه کنید.

مقالات مرتبط:
معرفی محله های جنوب تهران
معرفی محله های شرق تهران

محله های شمال تهران
معرفی محله گیشا تهران

0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها