Group 11475

بازارچه همساده ها

زندگی در طبقه آخر ساختمان

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

امروزه با افزایش انبوه سازی و آپارتمان نشینی این سوال برای آپارتمان نشینان پیش می آید که کدام طبقه برای سکونت در ساختمان بهتر است؟

در این مقاله مزایا و معایب زندگی در طبقه آخر ساختمان را بررسی میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

برخی از افراد ترجیح میدهند به دلایلی مانند دسترسی آسان و امکان خرابی آسانسور و… در طبقات اول و میانی آپارتمان زندگی کنند. با این حال طبقه آخر ساختمان دارای مزایایی هست که بد نیست پیش از خرید یا اجاره خانه از آن مطلع شوید.

مزایای طبقه آخر ساختمان

نورگیری بهتر :

یکی از مزایای زندگی در طبقه آخر، نورگیری بهتر آن است. واحد آخر به دلیل محصور نبودن بین سایر سازه ها، نور بیشتری دریافت میکند و این موضوع باعث میشود در زمستان، خانه راحت تر گرم شود.

امنیت بیشتر :

احتمال ورود افراد ناشناس به طبقات پایینی ساختمان به دلیل نزدیک بودن به درب ورودی آپارتمان و پارکینگ بیشتر است. البته این موضوع بیشتر به سطح امنیت محل و نگهبانی ساختمان بستگی دارد.

چشم انداز :

یکی دیگر از مزایای زندگی در طبقه آخر ساختمان، چشم انداز و دسترسی به منظره اطراف است. از این رو در سال های اخیر خرید واحد طبقه آخر در اطراف بوستان ها و پارک های جنگلی افزایش یافته است.

طبقه آخر

آرامش :

با زندگی در طبقه آخر آپارتمان از  صداهای آزار دهنده مانند صدای پمپ آب، باز و بسته شدن درب ها و سر و صدای ناشی از رفت آمد ماشین ها در امان خواهید بود.

کاهش مشکلات لوله کشی و فاضلاب :

طبقات آخر ساختمان نسبت به طبقات پایینی کمتر در معرض بالازدن فاضلاب و لوله کشی ساختمان هستند. درحالیکه این موضوع در طبقات اول شایع تر است.

گرمای بیشتر :

برگ برنده طبقه آخر ساختمان نسبت به طبقات اول، گرمای بیشتر آن است. در مناطق سردسیر پیشنهاد میشود در طبقات بالایی ساکن شوید زیرا گرما همیشه به سمت بالا حرکت میکند.

مزایای زندگی در طبقه آخر

دور بودن از شر حشرات موذی :

طبقات پایینی ساختمان بیشتر در معرض هجوم حشرات موذی مانند سوسک هستند. زیرا این حشرات توانایی بالارفتن از طبقات را ندارند.

معایب زندگی در طبقه آخر ساختمان

گرما در تابستان :

طبقات بالایی آپارتمان در فصل تابستان بسیار گرمتر خواهند شد. تابش آفتاب مستقیم به سقف و پنجره ها دلیل این گرما است.

فشار آب :

فشار آب در طبقات آخر به دلیل ارتفاع بیشتر از سطح زمین، به مقدار قابل توجهی کاهش میابد. البته با گذاشتن پمپ و منبع آب تا حدی جبران میشود.

هزینه های اجاره :

هزینه اجاره واحد در طبقات آخر ساختمان بیشتر است.

دسترسی دشوارتر :

اگر آپارتمان فاقد آسانسور باشد یا آسانسور به هر دلیلی خراب شده باشد، استفاده از راهپله با سختی هایی همراه است. مخصوصا اگر فرد مسنی در آن واحد زندگی کند.

هزینه های سرمایش :

همانطور که گفته شد، طبقات بالایی، تابستان های گرمتری را تجربه میکنند. بنابراین هزینه بیشتری باید برای سرمایش و خنک کردن خانه بپردازند.

بیشتر بخوانید

زندگی در طبقه اول ساختمان

علیرضا گرجی

علیرضا گرجی

سرپرست تیم محتوای همساده ها و علاقه مند به حوزه کامپیوتر
5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار
بهار
2 سال قبل

خیلی خوب و کامل بود