Group 11475

بازارچه همساده ها

تاریخچه ساختمان های ضد زلزله در ژاپن

تاریخچه ساختمان های زد زلزله ژاپن

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

ژاپن ، قطب تکنولوژی جهان . یکی از زلزله خیز ترین مناطق زمین . اما چگونه این کشور توانست در مقابل این حجم از زلزله دوام بیاورد ؟ . ژاپن هرساله در حال تغییر و ویرایش اصول مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله میباشد . به همین دلیل است که ساختمان های نو ساز این کشور از دوره های قبلی مقاوم تر نسبت به زلزله هستند . در این مقاله به  تاریخچه ساختمان های ضد زلزله در ژاپن اشاره کوچکی خواهیم داشت.

آغاز نوشتن اصول مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله

ساختمان های زد زلزله در ژاپن

در سال 1971 پس از واقعه 1968 ساحل tokachi ژاپن تصمیم به تصویب استاندارد هایی برای حلقه RC گرفت و ساختمان های ژاپن به حلقه RC در ساختار بتن مسلح شدند. و این شروع ساخت یک استاندارد برای مقاوم سازی ساختمان ها در برابر زلزله شد .

استاندارد ساختمان های ضد زلزله در ژاپن

استاندارد های ساختمان های زد زلزله در ژآپن

پس از فاجعه زمین لرزه Miyagi در سال 1978 ، استاندارد های مقاوم سازی ساختمان ها دستخوش تغییر شد . این تغییرات نه تنها به جلوگیری از فروپاشی ساختمان ها در طی زلزله ها کمک میکرد . بلکه همچنین در مورد چگونگی ایمن سازی مردم در داخل آنها کمک می کند .

انتظار میرفت بر اساس استاندارد های قدیمی ساختمان های ضد زلزله در ژاپن ، تمامی ساختمان های ساخته شده در برابر زمین لرزه ای از مقیاس لرزه ای JMA مقاومت نمایند .

استاندارد جدید موجب میکرد که تمامی ساختمان های ساخته شده قادر به مقاومت در برابر زلزله مقیاس لرزه ای JMA بالاتر از ۶ یا بالاتر باشند.

نسل سوم قوانین ساختمان های ضد زلزله از یکم ژوئن سال 1981 برای تمامی ساختمان های در حال ساخت تصویب شد.

در سال 2000 قانون ساختمان استاندارد به منظور بهبود ایمنی ساختمان های چوبی و برای روشن شدن میزان عملکرد لرزه خیزی، مشخصات و ساخت فرم های پایه تجدید نظر شده استتحقیقات زمین تقریبا اجباری بود.

5 1 رای
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها