Group 11475

بازارچه همساده ها

بهترین چوب برای کابینت ها

بهترین نوع چوب برای کابینت ها

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

یکی از مهم ترین متریال های طراحان داخلی چوب است . چوب در بسیاری از بخش های یک خانه به صورت های مختلفی در حال استفاده میباشد. یکی از این بخش ها ، کابینت ها هستند . در قسمت های مختلف خانه از انواع مختلف چوب استفاده میشود تا علاوه بر زیبایی کارایی موثری هم داشته باشند. در این مقاله به شما بهترین نوع چوب برای کابینت ها را معرفی میکنیم.

انواع چوب برای کابینت ها

چوب های مختلف برای کابینت

در صنعت و هنر طراحی داخلی ، ممکن است از انوع مختلفی از چوب استفاده شود . چوب دارای تنوع بسیار بالایی میباشد و هر نوعی از چوب دارای مزایای متفاوتی است ، به همین دلیل در بخش های مختلف خانه ممکن است از نوع چوب های مختلفی استفاده شود .

معروف ترین انواع چوب در کابینت سازی

  •  درخت گردو
  •  راش
  •  بلوط
  •  درخت گیلاس
  •  افرا
  • هیکوری
  • توسکا
  • توس
  • کاج و صنوبر
  • آبنوس

چوب درخت گردو 

چوب گردو از معروف ترین و آشنا ترین نوع چوب در مصارف خانگی و کابینت سازی است . این چوب به علت دوام و اصالت بالا در رده گرانترین چوب ها قرار دارد . چوب درخت گردو زیبا ، متراکم و بسیار بادوام است. چوب درخت گردو معمولا دارای رگه‌های درشت سفید یا قرمز بوده و رنگ تیره ای دارد .

انواع چوب راش

چوب راش به دلیل دوام بالا و قیمت مناسب نسبت به بقیه چوب های هم رده خود ، عضو پر استفاده ترین چوب ها در بازار ایران است . چوب راش نسبتا سنگین است . این چوب دارای رگه‌های صاف و یکنواختی است که باعث زیبایی این متریال می‌شود.

چوب درخت بلوط

چوب درخت بلوط ، در عین سبکی از استحکام بالایی برخوردار است . این نوع چوب دارای قیمت مقرون به صرفه ای است و بیشتر در آشپزخانه های سبک کلاسیک کار میشود .

چوب درخت گیلاس 

چوب درخت گیلاس از چوب رده چوب های گران قیمت و زیبا است . درخت گیلاس با این حال که درختی جنگلی نیست از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است . از چوب درخت گیلاس در طراحی های کلاسیک و مدرن استفاده میشود . چوب  گیلاس، رنگی سرخ مایل به قهوه‌ای دارد.

چوب درخت افرا 

درخت افرا دارای چوبی فوق العاده با دوام و مستحکم است . این چوب دارای رگه های صاف و یکنواخت میباشد که زیبایی بی نظیری به این چوب محکم هدیه میدهد . از چوب درخت افرا بیشتر در طراحی های مدرن استفاده میشود.

چوب هیکوری

یکی دیگر از بهترین چوب ها برای کابینت، هیکوری است. چوب هیکوری دوام بالایی دارد و بعد از سال ها استفاده همچنان زیبایی اولیه خود را حفط خواهد کرد. بافت این چوب شبیه به بافت چوب درخت بلوط است.

رنگ این چوب از کرم تا قهوه ای متمایل به قرمز و مشکی متغییر است.

چوب توسکا

این چوب بافت ریز و با رگه های صاف دارد و ظاهر آن شبیه چوب درخت گیلاس و افرا است. توسکا چوب بسیار سختی دارد و رنگ آن قهوه ای متمایل به قرمز است. 

همچنین این چوب به دلیل انعطاف پذیری و شکل پذیری که دارد برای کابینت ها بسیار مناسب است. این چوب قابلیت رنگ کردن نیز دارد اما بیشتر افراد از رنگ طبیعی آن استفاده می کنند زیرا بسیار طبیعی و شیک است.

چوب توس

توس چوبی با دوام و با الیاف ریز و ظریف است و کاربرد های متنوعی دارد. این چوب تیره تر از چوب درخت افرا است. همچنین چوب توس به دلیل انعطاف پذیری و شکل پذیری که دارد، می توان آن را به راحتی به هر طرح و رنگی که می خواهید در بیاورید.

چوب توس رنگ سفید مایل به زرد و کرم دارد که در مواقعی رگه های قهوه ای رنگ نیز در آن دیده می شود.

کاج و صنوبر

کاج درختی همیشه سبز است که چوب نرمی دارد. کابینت هایی که با چوب صنوبر و کاج ساخته شده باشند دارای جلوه های خاص و ویژه ای هستند. این چوب به صورت طبیعی زرد رنگ است و قابلیت رنگ کردن برای این چوب وجود دارد.

چوب آبنوس

یکی دیگر از بهرین چوب برای کابینت ها، آبنوس می باشد که بسیار سنگین است و رنگ آن قهوه ای تیره مایل به مشکی است. این چوب به دلیل رنگ، سختی و دوام بالایی که دارد برای کابینت ها مناسب است. این چوب چگالی بالایی نیز دارد.

چوب آبنوس در طیف رنگی سفید و زرد تا قهوه ای و مشکی وجود دارد. این چوب به دلیل مقاومت بالایی که دارد در برابر حشرات و موریانه ها مقام است.

درخششی که این چوب دارد نیز کاملا طبیعی است. یکی از معایبی که این چوب دارد این است که به دلیل کمیاب بودن و کیفیت بالایی که دارد، قیمت بالاتری نیز دارد و گران است.

مزایای کابینت های چوبی

کابینت چوبی

کابینت های فلزی و چوبی هرکدام مزایای خود را نسبت به دیگری دارند ، اما چه ویژگی از چوب باعث شده تا طراحان داخلی از این متریال برای ساخت کابینت ها و ساختار آشپزخانه استفاده کنند ؟

زیبایی بی نظیر و منحصر به فرد

بر خلاف فلزات ، چوب زیبایی طبیعی و تنوع رنگی منحصر به فردی دارد ، همچنین چوب در دید انسان بیشتر و بهتر جلو میکند .

آسانی در گرد گیری و پاک سازی

یکی از سخت ترین قسمت ها برای گردگیری یک خانه ، آشپزخانه و کابینت ها هستند . این بخش از خانه در بیشتر معرض لکه ها و سوختگی ها قرار دارد . به طور کلی چوب به سختی کثیف میشود و لکه بر میدارد . گرد گیری آسان چوب یکی دیگر از دلایل انتخاب این متریال برای ساخت کابینت ها از نظر طراحان داخلی است.

دوام بالا

کابینت ها جزو مواردی هستند که تعویض و یا تعمیر آنها معمولا دیر به دیر اتفاق می افتد . چوب استحکام بالایی دارد و همچنین از نظر طرح و رنگ بسیار دیر تر از بقیه انواع متریال ها از بین میرود . چوب طبیعی جزو متریال های مستحکمی محسوب میشود و در بسیاری از خانه های قاره اروپا به عنوان متریال اصلی ساخت خانه از آن استفاده میشود. به همین دلیل چوب را میتوان بهترین متریال برای ساخت کابینت دانست.

معایب کابینت های چوبی

در کنار تمام مزایایی که برای کابینت های چوبی وجود دارد، معایبی هم نیز وجود دارد. در ادامه به برخی از این معایب خواهیم پرداخت.

  1. حساسیت به رطوبت و تغییر دما
  2. نیاز به مراقبت و نگهداری منظم
  3. آسیب پذیری در برابر خراش و ضربه
  4. مشکلات زیست محیطی مانند قطع درختان
  5. حمله حشراتی مانند موریانه
  6. آسیب پذیری در برابر مواد شیمیایی
  7. تغییر رنگ به مرور زمان

بهترین چوب برای کابینت های شما

انتخاب بهترین نوع چوب برای کابینت

لقب بهترین چوب برای کابینت صرفا متعلق به یک نوع چوب مستقل نیست . بلکه این نیاز ها و خواسته های شما است که باعث میشود یک نوع چوب تبدیل به بهترین نوع چوب برای کابینت های شما بشود . در واقع انتخاب بهترین نوع چوب برای کابینت ها ، به نوع و سبک طراحی ، مکان مورد استفاده و بسیاری موارد دیگر بستگی دارد .

چوب مورد استفاده در کابینت باید دارای مقاومت بالایی باشد ، تا بتواند وزن کابینت را به خوبی تحمل کند . همچنین به دلیل آنکه آشپزخانه، مکانی پر رفت‌وآمد است، لازم است از انواع چوب‌هایی استفاده شود که از نظر مقاومت و دوام، کیفیت بالاتری داشته باشند و نسبت به ضربه و خط و خش، آسیب‌پذیر نباشند.

اگر درباره انواع چوب های مورد استفاده در کابینت  اطلاعاتی دارید ، خوشحال میشویم که نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید . اگر از این مقاله خوشتان آمد حتما نظر خود را درباره این مقاله برای ما ارسال کنید . از انتقادات سازنده شما متشکریم . 

این مقاله توسط تیم نرم افزار مدیریت ساختمان همساده‌ها نوشته شده است. همساده‌ها یک نرم‌افزار مدیریت ساختمان است که امکاناتی مانند ثبت و مدیریت واحدها، پرداخت آنلاین شارژ و قبوض، ارائه گزارش‌های مالی، اطلاع‌رسانی به ساکنین، و مدیریت هزینه‌ها را فراهم می‌کند. این اپلیکیشن تحت وب بوده و از طریق تلفن همراه و کامپیوتر قابل دسترسی است. همچنین، امکاناتی برای نظرسنجی، مشاهده بیلان ساختمان، و پشتیبانی قوی نیز دارد. همساده‌ها با هدف سهولت در مدیریت ساختمان و بهبود تعاملات بین ساکنین و مدیران طراحی شده است

بیشتر بخوانید:

مزایا و معایب خانه‌های استخردار 

مقایسه بخاری با پکیج و شوفاژ 

دکوراسیون ایرانی 

مقایسه کولرهای آبی و گازی 

نکات مهم در انتخاب آپارتمان 

دکوراسیون لوکس 

بهترین سنگ ها برای دکوراسیون داخلی 

دکوراسیون شیکر

0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها