Group 11475

بازارچه همساده ها

انواع قفل و نکات مهم انتخاب آن

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهترین نرم افزار آپارتمانها

استفاده از قفل مناسب یکی از مهم ترین ارکان حفظ امنیت دارایی ها در مقابل سرقت است. با پیشرفت تکنولوژی، صنعت قفل‌سازی نیز تغییرات زیادی کرده و با هدف حفظ هرچه بیشتر امنیت افراد، قفل‌هایی با ویژگی های متفاوت تولید کرده است. در این مقاله به انواع قفل‌ها و موارد مصرف آن ها می‌پردازیم.

قفل درب ساده

همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از قفل‌ها وجود دارند که هرکدام استفاده خاص خود را دارند. به طور عمده قفل‌ها به دسته های زیر تقسیم می‌شوند که در مورد هر کدام صحبت می‌کنیم :

1. قفل حیاط و پارکینگ

این قفل‌ها معمولا به دو صورت قابل تهیه هستند:

1.1 مکانیکی

یکی از قدیمی ترین تجهیزات حفاظتی هستند. با وجود تغییر ساختار بسیار، این قفل‌ها فرآیند عملی ثابتی دارند.

1.2 برقی

با توجه به افزایش آپارتمان‌ها، جمعیت و به تبعیت از آن افزایش رفت و آمدها، حفظ امنیت و سرعت در انجام تردد به شکل قابل توجهی اهمیت پیدا کرد. این قفل ها به دلیل امنیت بالاتر و افزایش سهولت در تردد، جایگزین مناسبی برای قفل‌های مکانیکی شدند.

این قفل‌ها می‌توانند توسط یک دکمه بر روی بدنه خود قفل و یا یک ریموت از طریق مرکز فرمان کنترل شوند.

قفل مکانیکی و برقی

2. قفل آویزی

این قفل‌ها از قدیمی ترین ساز و کار های حفاظتی بشر است. این قفل‌ها به دلیل آسانی استفاده در بسیاری از مکان ها مانند درب انبار‌ها و صندوق ها استفاده می‌شوند. با اینحال از امنیت چندان بالایی برخوردار نیست و قابلیت برش خوردن و دیلم شدن دارد. در هنگام خرید قفل‌های آویزی به ضخامت حلقه، نوع کلید و جنس بدنه آن توجه کنید.

3. قفل کتابی

این سیستم نیز کاربرد مشابه قفل آویزی را دارد و در جهت رفع نقاط ضعف قفل‌های آویزی طراحی شده است. این قفل در برابر دیلم شدن مقاوم است و به دلیل داشتن بدنه فولادی توپر و مقاوم، در برابر ضربه نیز امنیت بالاتری از خود نشان می‌دهد.

قفل‌های آویزی و کتابی در بستن درب انبار، گاراژ، مغازه و زنجیرها به یکدیگر کاربرد دارند.

قفل آویزی و کتابی

4. قفل زبانه دار

این قفل‌ها با وزن های سبک و سنگین تولید می‌شوند و در بسیاری از درب ها از این مدل قفل‌ها استفاده می‌شود. این سیستم به دلیل دوام بالا در استفاده طولانی مدت و همچنین امنیت قابل قبول، سال هاست که در منازل استفاده می‌شوند. این سیستم دارای یک بدنه اصلی دارای زبانه قفل و سیلندر های داخلی، جایگاه دستگیره بیرونی و درونی و مغزی قفل است.

5. قفل یونیک

تفاوت این سیستم با قفل زبانه دار در وجود چند زبانه لوله‌ای قفل در چند جهت مختلف است که مثال آن را در درب های ضد سرقت مشاهده می‌کنیم. این سیستم از مقاومت و ایمنی بالایی برخوردار است و گزینه مناسبی برای درب ورودی آپارتمان و یا منزل می‌باشد.

6. شب بند

این مدل قفل‌ها معمولا به عنوان یک سیستم کمکی بر روی درب آپارتمان نصب می‌شود. این سیستم به صورت دستگیره‌ای و زنجیره می‌تواند نصب شود.

قفل شب بند

7. قفل هوشمند

امروزه در ساختمان های هوشمند و هتل‌ها از قفل‌های هوشمند برای تامین امنیت استفاده می‌شود. این قفل‌ها از باتری و یا برق مستقیم تغذیه می‌شوند و با کارت، اثر انگشت، تگ و یا تلفن همراه قابل بازشدن و کنترل هستند. همچنین قابلیت رمزگذاری و کنترل از راه دور نیز باعث افزایش امنیت ساختمان و منزل شما می‌شود.

قفل هوشمند

تجربه خود در زمینه افزایش و حفظ امنیت ساختمان و آپارتمان خود را با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.


درباره امنیت ساختمان بیشتر بخوانید:

10 نکته مهم در افزایش امنیت ساختمان

امنیت در ساختمان

درب های ضد سرقت

سپهر یعقوبی

سپهر یعقوبی

عضو تیم تولید محتوای همساده ها، علاقه مند به حوزه کامپیوتر و مسائل چالش بر انگیز.
0 0 رای ها
این مقاله چقدر برای شما مفید بود ؟
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها